de Alexandra Popescu
24 Iul. 2014
2531
Ca manager sau ca viitor manager, te intereseaza unele comenzi utile care te-ar putea ajuta sa castigi mai mult respect, sa construiesti o politica mai eficienta si sa stii cum sa recrutezi un mentor bun.
In continuare este prezentat un set de astfel de comenzi de care pot profita atat managerii, cat si persoanele care sunt interesate de acest domeniu:
1. Cum sa castigi respect
Respectul este important pentru un manager, asa ca primul pas in castigarea lui este sa fii tu insuti in loc sa joci un rol. Trebuie sa arati interes fata de celelalte persoane. Aspectul fizic conteaza mult, asa ca imbracamintea si ingrijirea sunt importante in a le adapta ambitiilor tale. De fiecare data cand vorbesti, incearca sa iti pui gandurile in ordine si incearca sa vorbesti fara ticuri verbale sau sfarsituri de propozitii crescute in ton.
2. Cum sa joci curat politica office-ului
Trebuie sa afli ceea ce alte persoane isi doresc si au nevoie. Mai apoi, construieste aliante reciproce utile cu cei in care poti avea incredere. Tine evidenta favorurilor care iti sunt datorate si pe care le-ai datorat si foloseste aliantele tale ca puncte-cheie pentru a te ajuta sa iti atingi obiectivele.
3. Cum sa recrutezi un mentor
Uita de programele oficiale de mentorat, pentru ca sunt ca niste mariaje aranjate. Mentorii isi doresc sa invete oamenii ceea ce ei au invatat, asa ca tu trebuie sa cauti unii care au experienta si abilitati care iti lipsesc. Cere sfaturi si lasa relatia sa se dezvolte in mod natural si fii amabil atunci cand o vei incheia.
4. Cum sa te ocupi de co-muncitorii enervanti
Cuceritorii trebuie sa castige, asa ca fa-i lideri de echipa. Reginele si regii dramatici tanjesc dupa atentie, asa ca trebuie ignorati. Iconoclastii incalca regulile inutil, asa ca evita-i. Dronerii sunt plictisitori, asa ca gaseste altceva de facut. Lingusitorii cred ca trebuie sa parasesti firma sau devin lingusitori. Vampirii energetici te storc de optimism. Parazitii fura credit, asa ca urmareste cine a contribuit. Geniile vorbesc, asa ca bate-i la cap inainte sa livreze.
5. Cum sa te ocupi de avocatii corporatiei
Cand riscul este mic, scoate avocatii din bucla. Ei nu sunt factori de decizie, dau doar sfaturi si trebuie sa insisti ca limba legala sa fie simplificata. Nu trebuie sa grabesti un avocat, pentru ca altfel va intarzia mai mult. Daca ai apelat la un grup juridic corporativ, trebuie sa gasesti pe cineva cu care sa te imprietenesti.
6. Cum sa construiesti un brand personal
Este clar ca brandul personal va reprezenta modul in care oamenii te vad. Fa-ti un portret profesional si sterge-le pe cele neprofesionale. Personalizeaza-ti CV-ul pentru ca acesta sa se potriveasca cu obiectivele carierei tale si solicita recomandari care sunt realiste si relevante.
7. Cum sa stralucesti la o intalnire
Trateaza fiecare intalnire ca pe o posibila modalitate de a avansa. Decide care intalnire este utila sau nu si nu participa la cele inutile, pentru ca trebuie sa te pregatesti pentru cele care sunt folositoare cu adevarat. Ia notite astfel incat sa poti vorbi coerent atunci cand vine randul tau si vorbeste cu incredere.
Sursa: inc.com
Tags: afacerimanagerantreprenorsuccesafaceri de successucces afaceribrand personalsfaturi