de Bianca Tila
03 Iun. 2024
127
Conducerea propriei afaceri vine cu mari beneficii, precum libertatea, controlul si recompensele financiare. Nu mai punem la calcul indeplinirea unui vis. Totusi, toata aceasta ecuatie vine si cu dezavantajele sale, avand in vedere responsabilitatile pe care un antreprenor si le asuma.
Atunci cand ne gandim la antreprenorit, ne vin in cap si stresul, angajamentele, incertitudinile financiare si timpul liber redus. In aceasta masura, vreau sa parcurgem noua lucruri esentiale de stiut pentru orice antreprenor aflat la inceput de drum.
Cultura companiei
Indiferent de numarul angajatilor, cultura companiei ramane o piesa vitala. In acest sens, cultura despre care vorbesc se refera la sentimentul general pe care il ofera institutia, inclusiv misiunea, valoarea, personalitatea si atmosfera.
In general, angajatii cauta o organizatie in care sa se potriveasca, sa contribuie la succesul acesteia si sa se simta multumiti. Oamenii fericiti vor aduce productivitate la locul de munca, mai ales ca exista o corelatie directa intre angajatii fericiti si profitul afacerii.
Angajarea oamenilor potriviti
In timpul unui interviu de angajare nu este important doar CV-ul, ci si persoana pe care o ai in fata. Caracterul viitorului angajat conteaza mai mult decat orice set de abilitati. Sigur, iti trebuie o persoana calificata, mai ales daca vorbim de un contabil sau de alte pozitii care necesita o specializare, insa exista job-uri in care persoana poate fi instruita. Chimia intre tine si viitorul membru al echipei cantareste mai mult decat un CV bine pus la punct.
Creionati-va drumul spre succes
Afacerea nu inseamna un singur task care trebuie parcurs zilnic, inseamna un drum anevoios in care o singura persoana nu este suficienta. Pentru a creste afacerea, antreprenorul trebuie sa renunte la control. Sarcinile trebuie impartite intre angajati, fiecare membru al echipei fiind expert pe sectorul lui. Delegarea le permite acelor persoane sa-si dezvolte si sa-si extinda abilitatile.
Liderii isi invata abilitatile si transmit cunostintele echipei sale, astfel incat angajatii sa poata planifica urmatorul pas.
Plan de urgenta
Hai sa ne jucam "ce-ar fi daca"... Ce-ar fi daca va exista o criza?
Planul de urgenta este o componenta vitala, pentru ca in cariera unui antreprenor realitatea nu intarzie sa ne surprinda. Este nevoie de timp si resurse pentru a planifica dezastre, atat mari, cat si mici, dar neglijarea acestui aspect va duce la un cost mult prea ridicat.
Planul de urgenta trebuie sa acopere dezastrele naturale si factorii care vor perturba fluxul de activitati. De asemenea, acesta are nevoie de prioritate, astfel incat sa nu existe pierderi de timp si bani. In plus, ganditi-va la elementele importante afacerii voastre: echipa, fluxul de numerar, inventarul si echipamentele de birou.
Facturarea
Fluxul de numerar constant este important pentru functionarea afacerii, numerarul provine din facturile platite. Asigurati-va ca aveti un sistem de facturare direct care va permite sa trimiteti facturi profesionale si sa stiti cand anume au fost platite.
Asistenta pentru clienti
Atunci cand vorbim despre asistenta pentru clienti nu ne referim doar la fete zambitoare. Studiile de caz de afaceri arata ca pastrarea unui client actual este de cinci ori mai mica decat castigarea unui client nou. Asadar, daca serviciul pentru clienti este format dintr-o persoana obosita care raspunde la reclamatii, ceva trebuie sa se schimbe.
Asistenta pentru clienti trebuie sa fie integrata in structura culturii companiei, iar fiecare angajat sa fie capabil sa ofere un raspuns excelent la problemele ridicate.
Oricine ar raspunde clientilor, trebuie sa-i ofere convingerea ca acea problema se va remedia cat de repede posibil. Daca fiecare angajat este inarmat cu capacitatea de a face lucrurile corecte pentru client, probabilitatea ca numarul de clienti sa ramana pe viata este garantata.
Stabileste-ti o strategie si un plan pe termen lung
Locul in care va fi businessul tau maine este rezultatul actiunilor de azi. Conceptul este simplu, antreprenoriatul incepe cu un plan bine pus la punct despre toate aspectele pe care le va intocmi afacerea ta. De asemenea, stabilirea unei strategii te va ajuta sa-ti setezi obiective SMART.
Aceasta planificare te ajuta pe tine, antreprenorul, sa-ti vizualizezi afacerea in ansamblu. Cu ajutorul instrumentelor manageriale si administrative vei reusi sa-ti creionezi o traiectorie.
Educarea continua
Lucrurile se schimba cu o viteza din ce in ce mai mare, noutatile apar in permanenta, iar cei ancorati in prezent pot deveni depasiti intr-o secunda. In acest sens, este esential ca antreprenorul sa fie la zi cu ce se intampla in industria sa. Trendurile si oportunitatile de dezvoltare sunt cheia succesului.
Accepta greselile
Fiecare dintre noi gresim si este un lucru perfect normal. Greselile in afaceri sunt experientele de aur ale acestei zone si pot deveni rapid trepte catre succes. Greselile si esecul temporar nu inseamna esecul unui business. Uneori greselile sunt un pas spre atingerea telurilor.
Un antreprenor la inceput de drum ar tebui sa-si stabileasca o disciplina mentala si un set de principii. Invatarea continua, alegerea echipei si acceptarea greselilor sunt abordari inteligente in mediul de business. Inceputurile se arata dificile, insa pot fi depasite usor pin perseverenta, curaj si ambitie.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: antreprenorincepatorconducerea afaceriiantreprenor la inceput de drum