Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Amancio Ortega sau cum sa vinzi haine pentru a deveni extrem de bogat

de Ideideafaceri.ro 04 Mai. 2018 3568
3.33 din 3 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Miliardarul spaniol Amancio Ortega face in Romania afaceri anuale de 1 miliard de lei (225 milioane de euro) si o marja de profit de 14%, una dintre cele mai mari din domeniu.

La nivel global grupul de moda Inditex, controlat de antreprenorul spaniol, are afaceri de aproape 21 mld. euro anual cu circa 7.000 de magazine in peste 90 de tari. Romania contribuie astfel cu 1,1% la totalul businessului unuia dintre cei mai importanti jucatori din moda mondiala, un gigant care grupeaza branduri precum Zara, Massimo Dutti sau Bershka.
 
Miliardarul spaniol Amancio Ortega, fondatorul grupului Inditex, a ajuns la o avere de 79,5 mld. dolari (70,9 mld. euro), dupa ce actiunile companiei sale s-au apreciat cu 2,5%.
 
Ortega (80 de ani) este unul dintre cei mai discreti miliardari ai lumii, iar grupul sau Inditex a fost mult timp perceput ca un imperiu inchis. El nu a iesit niciodata cu un interviu in presa, iar ultima lui iesire publica dateaza de acum mai bine de un deceniu, inainte de listarea publica a grupului. Ortega a renuntat la conducerea Inditex la 75 de ani si in locul sau l-a lasat pe Pablo Isla, care urmeaza acelasi model de conducere ca si predecesorul sau.
 
Astfel, singura comunicare a grupului se face prin departamentul de comunicare specializat.
 
Toti angajatii il stiu insa pe Ortega, despre care se spunea acum cativa ani ca vine zilnic la sediu, ba, mai mult, ia masa in cantina, impreuna cu angajatii. Nu multi pot insa sa il descrie pentru ca foarte putini au vorbit cu el. Este o prezenta la fel de discreta in interiorul companiei asa cum este si in exterior. Nu poti sa il pandesti si sa il gasesti la o anumita ora la sediu, insa poti avea norocul sa il zaresti prin geamurile fumurii ale masinii sale la semafor.
 
Cei care l-au vazut spun ca poti sa il treci usor cu privirea pentru ca poarta dintotdeauna aceeasi tinuta modesta in culori terne, locuieste intr-o casa la malul oceanului, nu are garzi de corp si nici aere de miliardar.
 
Desi este vazut ca un imperiu inchis, Inditex a reusit sa urce incet dar sigur in lumea modei mass market, pe care astazi o guverneaza din fotoliul sau comod de unde administreaza aproape 7.000 de magazine in peste 90 de tari cu vanzari de 21 mld. euro anul trecut. Afacerile gigantului spaniol au crescut an de an indiferent de conditiile economice si de cat de pline au fost buzunarele europenilor, asiaticilor sau americanilor. Evolutia buna a vanzarilor indeamna retailerul sa mearga mai departe cu planul de expaniune care a vizat anual cateva sute de magazine noi. Doar pe piata locala Inditex este prezent cu sapte dintre branduri in offline, respectiv Zara, Zara Home, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Oysho si Stradivarius. In total in offline compania a ajuns la peste 120 de magazine. In online compania are toate cele opt branduri, celor din offline li se adauga Uterque, pozitionat pe segmentul premium.
 
Astfel, spaniolii au adus local toate brandurile grupului in contextul in care pe piata locala businessul creste continuu. Dupa cifra de afaceri la nivel de grup Inditex este liderul pietei locale de moda, insa la nivel de brand, suedezii de la H&M sunt lider, cu vanzari de peste 650 mil. lei in 2015. In cazul brandurilor Inditex fiecare opereaza pe o alta entitate juridica.
 
Grupul spaniol Inditex, care detine unele dintre cele mai cunoscute branduri de moda din lume in frunte cu Zara, a terminat anul trecut cu afaceri de 1 mld. lei in Romania. Inditex a deschis anul trecut zece magazine si continua expansiunea cu 11 unitati. In total spaniolii au 120 de magazine fizice si alt opt online (unul pentru fiecare brand). Uterque este prezent in Romania cu un magazin online din 2016. Acesta era singurul brand oficial din portofoliul gigantului care nu era prezent in Romania, o piata unde spaniolii au venit in 2004 in franciza iar trei ani mai tarziu au intrat direct.
 
Cel mai important brand din grup este de departe Zara, cu afaceri locale de peste jumatate de miliard de lei si aproape 800 de salariati. Astfel, brandul care detine circa 25 de magazine in Romania asigura jumatate din businessul Inditex in Romania. Pe pozitiile urmatoare ca cifra de afaceri se afla Bershka (163 mil. lei) si Pull & Bear (129 mil. lei). Cele trei sunt singurele cu afaceri de peste 100 de milioane de lei, desi imediat sub se afla Massimo Dutti si Stradivarius. Cele mai mici businessuri sunt cele de lenjerie – Oysho – si de decoratiuni pentru casa - Zara Home, fiecare cu afaceri de 20-25 mil. lei. 
 
In ceea ce priveste profitul, marja la nivel de grup este de 14%, una dintre cele mai mari din industrie. Zara are o marja in linie cu cea a grupului, in timp ce brandurile mici au si marje ce merg spre 20%. Singurul brand cu marja de sub 10% este Stradivarius, in timp ce Massimo Dutti merge la 22%. Massimo Dutti este si cel mai scump brand din portofoliul spaniolilor.
 
Grupul a fost construit de Amancio Ortega, un mogul care a pornit de jos. Biografii sai spun ca a renuntat la scoala la varsta de 12 ani pentru a face livrari pentru un croitor. Apoi a deprins rapid meseria confectionarii hainelor si a inceput sa croiasca rochii si lenjerie in propria sufragerie, alaturi de prima sa sotie, Rosalia Mera. Aceasta a fost de altfel, alaturi de el, cofondatoarea Inditex, firma din spatele Zara. Ortega a deschis primul magazin Zara in orasul La Coruna din Spania in 1975. Inditex are acum magazine in toata lumea, de la New York, Londra sau Milano.
 
Grupul spaniol Inditex produce anual in Romania 11,2 milioane de produse vestimentare si de incaltaminte, echivalentul a 1% din productia mondiala.
 
Spaniolii sunt unul dintre putinele grupuri de moda care nu si-au concentrat productia in China si alte state asiatice cunoscute pentru preturile foarte mici.
 
Pe piata locala spaniolii produc prin fabrici partenere in special pentru brandurile pozitionate mai sus, respectiv Zara si Massimo Dutti, potrivit datelor disponibile.
 
Romania face parte dintr-un grup de 50 de tari in care Inditex are furnizori.


Tags: amancio ortegahainezarabershkapull bear

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.33 din 5 - 3 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]