de Idei de afaceri
20 Iun. 2024
621
Ca mica intreprindere, s-ar putea sa ai senzatia ca nu ai nicio putere de cumparare. Este posibil sa fie adevarat, dar adesea nu este asa.
Indiferent de pozitia ta, poti de obicei sa o imbunatatesti. Daca vor sa comanzi prin telefon, incearca sa-i faci sa trimita un agent de vanzari. Daca este totusi nevoit sa te viziteze, agentul de vanzari va fi mai dornic sa justifice vizita prin obtinerea unei comenzi sau deschiderea unui cont nou.
S-ar putea deci sa iti ofere o reducere sau sa iti faca o oferta promotionala pentru care nu prea te califici.
Nu trebuie sa-ti justifici optiunea: ei sunt oameni draguti, produsele lor sunt bune, dar concurenta vine cu ceva mai tare; iar produsele lor nu sunt exact ceea ce iti doresti... Lasa problema in aer si lasa-i sa se gandeasca la cum sa te convinga.
Continua sa aduci obiectii (zambind permanent) si continua sa manifesti interes; mai devreme sau mai tarziu vor ajunge sa se gandeasca sa reduca pretul sau sa creasca valoarea intr-un anume fel. Dragut din partea lor ca oferta chiar simplifica luarea deciziei, dar nu poti sa fii de acord cu conditiile pe care le contine. In cele din urma, se dau batuti, iar tu cumperi tot ceea ce intentionai, dar in conditii mult mai bune.
Daca firma trateaza de la tejghea, iti va fi mai dificil sa folosesti aceste tactici cu personalul depozitului din spatele tejghelei. Ei sunt acolo doar sa aduca lucruri si sa le care, iar in ceea ce-i priveste, lista de preturi tiparita este litera de lege.
Acesta este chiar jocul companiei: sa lase impresia ca tratezi cu o masina, si nu cu oameni deschisi la dialog. Deci, refuza sa intri in joc si solicita o intalnire cu managerul pentru deschiderea unui nou cont comercial.
Cand ajungi fata in fata cu persoana respectiva sau cu reprezentatul pe care s-ar putea sa il trimita sa vada daca esti o firma reala, poti sa incerci sa negociezi reduceri si credite exact in maniera sugerata anterior.
Cu cat contactul este mai impersonal, cu atat esti mai fortat sa le accepti conditiile. Deci, incearca sa il personalizezi. Daca este vorba de un furnizor constant, intretine relatia. Trimite macar o felicitare de Craciun si nu abuza prea mult de conditiile de creditare.
Daca nu poti sa platesti luna aceasta, anunta-l ca ar fi de mare ajutor pentru fluxul tau de numerar daca ti-ar permite o prelungire a creditului cu cateva saptamani. Nu astepta pana figurezi pe lista „Stop“.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: arta negocieriinegocierecum sa negociezi