Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cat costa conflictele din firma dumneavoastra?

28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Aproximativ jumatate dintre contractele de munca care se desfac la inițiativa angajatului sau a angajatorului au la baza un conflict. Pe langa pierderea angajatilor, companiile pierd si importante sume de bani.

Romanii lucreaza intr-un mediu destul de tensionat. Este cunoscut faptul ca li se cere sa realizeze activitati la un standard foarte ridicat pe bani putini. Angajatii devin nemultumiti de conditiile de lucru, sentiment ce determina aparitia conflictelor de munca.

In cazul relatiilor de serviciu, conflictele au un cost financiar mare, dar ascuns. Costurile cu conflictele nu apar in contabilitate si reprezinta de fapt o scadere a eficientei companiei. Un indicator al conflictelor la locul de munca este gradul redus de retentie al angajatilor.

Majoritatea organizatiilor nu constientizeaza aceste costuri ce rezulta din managementul defectuos al situatiilor conflictuale. in Icontextul actualei crize mondiale, managerii trebuie sa ia decizia reducerii de costuri. Un prim cost care ar trebui eliminat este costul generat de conflictele interne, fie ele intre angajati sau actionari. Aceste costuri exista, sunt reale, desi greu de cuantificat.

Efectul bulgare de zapada

Conflictele se pot aprinde aproape din nimic: o gafa, un gest sau o remarca nepotrivita sau chiar afisarea unei atitudini de indiferenta. Daca intr-o organizatie mare, un conflict ramane in cadrul grupului, intr-o firma mica acesta devine viral. Toata lumea se va grabi sa critice si sa ia partea unei tabere, propagand conflictul la nivelul intregii organizatii.

Uneori conflictul este mai putin fatis si ia forme subtile. De exemplu, intr-o sedinta, un angajat va face orice altceva in timp ce colegul sau tine o prezentare: isi va verifica telefonul, va rasfoi o revista sau chiar va incerca sa distraga atentia celorlalti. Dupa ce prezentarea este gata va sta nemiscat in scaun si va asculta cu deosebita atentie ceea ce au ceilalti de spus. Acest comportament va starni furia pana si celei mai calme persoane. Managerii descopera de obicei acest tip de conflicte cand este prea tarziu.



Tags: angajaticonflicteconflicte de muncafirma

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]