de Andrioae Ruxandra
30 Mai. 2014
2124
"Succesul este atunci cand sansa si pregatirea se intersecteaza. Oportunitatea este adesea prezentata prin prisma unei relatii. Pregatirea depinde numai de tine." - G. E Warren, autorul cartii "No regret! Living your life to the fullest".
Cel mai atragator element al afacerii este inovatia, conexiunea si politetea. Clientii vor cea mai simpla, cea mai buna si cea mai eficienta solutie pentru problemele lor (asta inseamna inovator). In plus, ei vor sa fie tratati corect. Fata de inovatie, politetea are foarte mare legatura cu relatiile profesionale de durata. Este de inteles, pentru ca atunci cand ne aflam in ipostaza clientului, vrem aceleasi lucruri: inovatie, conexiune si politete.
Retelele inovatoare nu sunt ceea ce crezi
Impactul retelelor sociale ajuta angajatul sa fie inovator la locul de munca. Se pare ca majoritatea angajatilor nu au fost conectati in mod special la cei mai "populari" oameni. De fapt, cele mai inovatoare retele au fost conectate la oameni care nu s-au conectat deloc cu alti oameni.
Cat de atragatoare este afacerea ta?
In cartea "3 tipuri de oameni care vrei sa devii", autoarea Diane Helbig se refera la faptul ca "exista trei tipuri de oameni pe care oricine ar vrea sa-i intalneasca". Toti sunt importanti si, devenind unul dintre ei, te va face sa fii si mai atractiv pentru ceilalti, dar cel care rezoneaza cu mine este genul de om care asculta. Diane mai spune ca "oamenilor le place sa vorbeasca despre sine insisi. Cand le permiti si chiar asculti ceea ce au de spus, te vor urca pe un piedestal mai sus decat ceea esti in realitate."
"Te rog" si "Multumesc" fac diferenta in afaceri
Cea mai mare sansa de a inchide afacerea este reprezentata de lipsa recunostintei. Da, daca cineva se ocupa cu asta, poate sa faca ce vrea. De fapt, este dreptul omului daca poate fi recunoscator sau nu. Dar atitudinea si recunostinta conteaza daca incerci sa atragi clientii. Cu totii ne dorim propria baza de date cu clienti carora sa li se ofere cele mai bune solutii.
In cartea intitulata "In attitude si gratitude – ce conteaza mai mult?", John Matiotti a spus ca "un mic semn de recunostinta face o mare diferenta. Doar spunand "multumesc" cuiva care te-a ajutat - sau unui grup de angajati care au lucrat foarte mult pentru a termina treaba - este o rasplata extraordinara. Daca adaugi si un zambet, este perfect."
Intr-un voluntariat cu resurse limitate, adesea, "multumesc" este tot ceea ce trebuie sa oferi. Dar ce se intampla cand le arati angajatilor ca le apreciezi munca ca si cand ai arata cuiva care face munca de voluntariat? Ce se intampla atunci le arati clientilor fideli atentia si recunostinta pe care le-ai arata-o celor cu care stii sigur ca vei incheia afacerile? Daca acest lucru este sincer si ai oamenii potriviti in echipa ta, atunci recunostinta poate fi irezistibila si poti construi compania pe baza loialitatii fata de client. Si Apple procedeaza la fel cu clientii.
John cronsidera ca atitudinea este liantul dintre calitatea vietii tale si afacere. El sustine ca "daca ai atitudinea potrivita, viata va fi mult mai buna pentru tine". Pare ca "multumesc" si "te rog" conteaza in afaceri, pana la urma. Este amuzant cum lucrurile simple - precum bunatatea si ascultatul - pot sa ne faca inovatori, pentru ca suntem in locul potrivit sa auzim ideile creative. Aceste virtuti sunt clasice, iar clasicul nu se demodeaza niciodata.
Sursa: smallbiztrends.com
Tags: afaceriafaceri micistart in afaceriafaceri de successfaturi afaceri