Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ce vor cauta angajatii la un job in perioada post-pandemie
Viitorul este incert cand vine vorba de revenirea la normal, insa unul dintre lucrurile clare este ca piata muncii va suferi numeroase schimbari. Printre acestea se numara si asteptarile pe care le vor avea de acum incolo angajatii care isi cauta un job. Felul in care o companie reuseste sa gestioneze situatiile de criza si ce instrumente foloseste pentru a avea grija de angajati sunt doua aspecte ce vor conta intr-o mare proportie pentru cei care cauta noi oportunitati. Iata ce se va schimba in asteptarile oamenilor de acum inainte:
Flexibilitatea programului
Daca oamenii vor putea reveni la munca la fel ca inainte sau nu ramane de vazut odata cu trecerea timpului. Pana cand vaccinul nu va fi accesibil tuturor oamenilor, posibilitatea de infectare ramane si poate aparea in orice moment. Cei care lucreaza la birouri trebuie sa se simta in siguranta, deoarece apropierea dintre mese face aproape imposibila distantarea sociala. Pentru a asigura acest lucru, angajatorii trebuie sa vina cu masuri concrete si sa stabileasca o serie de reguli. Programul flexibil va deveni un beneficiu important in viitor, iar cei care cauta un loc de munca se vor orienta spre companiile care permit munca de acasa. Angajatorii trebuie sa creeze optiuni pentru angajati si sa le permita sa munceasca de acasa de mai multe ori pe luna sau chiar full-time, in cazul celor care au posibilitati sa fie la fel de productivi. CEO-ul Twitter a anuntat deja ca angajatii companiei vor putea munci de acasa pentru totdeauna. De asemenea, Google si Facebook si-au extins politica pentru munca de acasa pana in 2021. Desigur, companiile trebuie sa tina cont de angajatii care nu au posibilitatea sa munceasca de acasa din varii motive si sa implementeze un sistem prin care sa-i protejeze.
Conditiile de igiena
Poate intrebarile precum „Cum ati gestionat igienizarea spatiului si a suprafetelor?” nu apareau prea des in cadrul interviurilor, insa angajatorii ar putea primi din ce in ce mai des aceasta intrebare. Candidatii care aplica la joburi in viitorul apropiat vor avea asteptari mari de la angajatori in ceea ce priveste siguranta la locul de munca. Igienizarea si posibilitatea de a avea acces la produse precum dezinfectanti vor trebui sa fie puse in aplicare de companiile de pretutindeni. Mai mult decat atat, candidatii vor prefera un loc in care exista suficient spatiu, aer purificat si nevoia de a atinge cat mai putine suprafete in timpul programului de munca. De la felul in care arata biroul, la distanta dintre colegi, aceste lucruri vor fi aproape esentiale pentru a accepta un job. Prioritatile nu se schimba radical, dar reactia unei companii in fata crizei va fi un criteriu pe lista celor interesati de un loc de munca.
Programe de sanatate mintala si concedii
Printre beneficiile incluse de companii se numara programele de sanatate mintala si zilele de concediu. Cel din urma va fi extrem de important pentru angajatii cu copii, care vor avea nevoie de mai multe zile libere pentru a avea grija de cei mici cand nu pot merge la scoala sau cand au simptome de raceala. Pentru a-i proteja pe toti cei din jur, angajatii vor avea nevoie de zile libere atunci cand racesc, au gripa sau sunt suspecti de infectie cu noul coronavirus. Candidatii la posturile puse la dispozitie de companii vor dori sa se asigure ca aceste zile sunt incluse in oferta de concediu, pentru a nu ramane fara venituri in acea perioada. Sanatatea mintala va fi, de asemenea, pe lista nevoilor din era coronavirusului. Angajatorii vor putea include in pachetul de servicii medicale sedinte de psihoterapie si consiliere pentru angajatii afectati emotional de pandemie. Companiile trebuie sa faca pasi mari inainte in privinta beneficiilor puse la dispozitia angajatilor si sa se adapteze cat mai repede la situatia actuala.
Angajatii, in special cei tineri, vor cauta noi avantaje inainte de a accepta, iar angajatorii trebuie sa arate ca interesul fata de angajati primeaza in lupta spre normalitate si spre un viitor mai bun.
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
De ce demisioneaza angajatii start-up-ului tau?
de Idei de afaceriMotivarea angajatilor din start-up
de Idei de afaceriIngrijorari romano-germane. CCRG: mediul de afaceri opereaza in conditii dificile
de Idei de afaceriAngajatii romani nu vor sa se mai mute in strainatate, dar ii incanta ideea de telemunca
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit