Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Concurenta in afaceri - cum o identifici si cum o depasesti?

39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Concurenta este formata din concurenti directi primari, concurenti secundari, concurenti indirecti si concurenti potentiali. Toate aceste categorii de concurenti trebuie analizate si incluse in planul de afaceri. In cadrul acestui punct este necesara doar enumerarea lor, cu adrese si numere de telefon.

Concurentii directi ai afacerii sunt aceia care ofera produse si servicii asemanatoare cu cele ale dumneavoastra. Acestia pot fi primari (cei mai puternici) sau secundari (care nu exercita o presiune considerabila asupra afacerii dumneavoastra).

Concurenta indirecta este cea care ofera pietei pe care operati produse si servicii ce se pot substitui acelora puse la dispozitie de catre dumneavoastra (ex. firmele care produc si comercializeaza carne, vand peste congelat etc.).

Concurentii potentiali sunt firmele care exista pe piata la ora actuala, cu domenii de activitate care in prezent nu sunt considerate similare cu ale dumneavoastra, dar care este posibil in viitorul previzibil sa se reorienteze.

In acest capitol va trebui sa detaliati starea in care se afla concurenta: dimensiunile firmelor concurente, profitabilitatea acestora (venituri totale, cheltuieli totale, profitul net anual), cota de piata a concurentilor. Acest punct va fi dificil de construit deoarece va trebui sa aveti acces la multe informatii din interiorul firmelor respective.

Totusi, puteti analiza bilantul contabil al firmelor respective, care este public. Enumerati si concurentii care si-au crescut in ultimii trei ani procentul detinut din piata. Astfel veti putea identifica tendintele de dezvoltare concreta a concurentilor.


Tags: concurentaconcurenticoncurenta in afaceriafacericoncurenti directiconcurenti indirecti

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]