Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Controlul propriei afaceri. Organizarea activitatilor

de Idei de afaceri 09 Nov. 2022 429
Controlul propriei afaceri. Organizarea activitatilor
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Pentru a analiza in detaliu metodele de control pe care poti sa le folosesti, am putea incepe cu firma a carei activitate consta intr-un numar de activitati individuale. Fiecare din ele trebuie sa aiba propria fisa de lucru care o insoteste pe intreg parcursul procesului de productie.

Fiecare fisa de lucru include:
 
- numarul de referinta si descrierea activitatii;
 
- numarul de referinta al clientului pentru activitatea respectiva si numarul comenzii;
 
- trimiteri la schite, cataloage etc.;
 
- traseul de urmat pe parcursul procesului de productie;
 
- data de finalizare prognozata pentru fiecare etapa a productiei;
 
- materialele necesare;
 
- achizitiile speciale necesare;
 
- durata estimata pentru fiecare departament si fiecare proces;
 
- numele fiecarui angajat implicat in aceasta activitate;
 
- instructiuni de ambalare si livrare.
 
Aceasta stabileste principalele titluri care permit concretizarea aspiratiilor tale legate de activitatea respectiva. Pentru a transforma documentul de planificare intr-unul care poate sa realizeze controlul, trebuie bifat fiecare titlu realizat efectiv. 
 
Trecerea in revista regulata si frecventa a fiselor de lucru iti permite sa vezi care activitati si procese sunt in urma graficului pentru a putea lua masuri in acest sens.
 
In plus, un astfel de sistem ofera si alte beneficii. La sfarsitul saptamanii, orele inregistrate de fiecare angajat pot fi totalizate pentru a indica orele productive introduse de fiecare. 
 
Daca orele indicate depasesc numarul de ore in care angajatii au fost prezenti la lucru, inseamna ca fie obtii de la personalul tau mai mult decat ar avea dreptul sa se astepte oricare sef, fie ceva trebuie analizat. 
 
Acelasi lucru este valabil si pentru angajatii care raporteaza mult mai putine ore decat platesti tu. Daca acesta este singurul control asupra eficientei modului in care iti folosesti angajatii, acestia vor invata repede sa isi ajusteze inregistrarile pentru a te face fericit. Totusi, desi crud, acesta poate fi un indicator al ineficientei.
 
Un alt avantaj al unui sistem ca acesta este ca afli repede unde da gres metoda ta de estimare, comparand estimarea cu realitatea. 
 
Mai mult chiar, identifici punctele de gatuire a productiei inainte ca ele sa apara; fisele de lucru care indica o cerinta mai mare decat poti sa scoti tu dintr-un departament sau un utilaj evidentiaza rapid necesitatea de a achizitiona echipamente suplimentare, a subcontracta unele activitati sau de a revizui datele de livrare.
 
Pe langa controalele exercitate asupra activitatilor individuale, va trebui sa supervizezi si productia in intregul sau. Forma acestor controale depinde in mare masura de tipul de activitate pe care o desfasori. Toate afacerile au in comun nevoia de a intelege:
 
- volumul de angajamente de perspectiva;
 
- capacitatea disponibila pentru fiecare proces sau fiecare dispozitiv;
 
- programarea activitatilor urmatoare ce urmeaza sa fie realizate;
 
- programarea vacantelor;
 
- calendarul de intretinere a echipamentelor;
 
- utilizarea capacitatii in raport cu nivelul bugetat;
 
- volumul deseurilor si de reutilizare.
 
Daca afacerea ta accepta comenzi speciale, formularele suplimentare de control vor include:
 
- stadiul fiecarei activitati raportat la termenele-limita;
 
- disponibilitatea materialelor speciale necesare;
 
- stadiul elaborarii cotatiilor;
 
- procentul de cotatii care se transforma in comenzi.
 
Pe de alta parte, daca produci bunuri care sunt pastrate in stoc, prioritatile tale vor fi altele. Te vei concentra pe:
 
- nivelul de stocuri „libere“ de produse finite (adica, stocuri totale, minus comenzile primite, dar nelivrate inca);
 
- stocuri materiale si timp de raspuns la repetarea comenzii;
 
- producerea unor loturi economice, evitand totusi suprastocarea;
 
- corelarea capacitatii de productie si a nivelurilor stocurilor cu prognozele de vanzari.
 
Asa cum te uiti la capacitatea utilajelor tale, tot asa ar trebui sa te uiti si la capacitatea oamenilor tai. 
 
Este necesar sa stapaneasca abilitati noi pentru a se descurca in activitatea pe care te astepti sa o desfasoare? Au la dispozitie uneltele si conditiile de lucru necesare? Sunt toate cele necesare puse intr-un loc corespunzator? Ce vei face daca o persoana-cheie iese la pensie sau pleaca din alt motiv? Cu alte cuvinte, tu le usurezi sau le ingreunezi desfasurarea optima a activitatii?
 
Sa vorbesti despre sistemele de control este foarte bine, dar ar trebui sa te gandesti si la modul in care sunt prezentate informatiile. 
 
Toate acele tabele, diagrame si grafice de prin birouri nu se afla acolo pentru a impresiona vizitatorii; ele isi au scopul lor. 
 
Nu toate informatiile din firma ta trebuie facute publice, dar, cu siguranta, trebuie sa le ai la dispozitie rapid dintr-o privire in forma restransa. Astfel, ai sansa de a conduce firma, si nu de a te lasa condus de ea.
 
Oamenii care intra in sediile intreprinderilor mici se confrunta prea des cu dezordinea si harababura. Cand e nevoie de materiale si echipamente, ele nu pot fi gasite, pierzandu-se mult timp pretios. 
 
Piesele de schimb si componentele se ratacesc si se deterioreaza, crescand si mai mult costurile. Cand firma se dezvolta, uneori inchiriaza un spatiu scump, in loc sa faca ordine in acest haos. Totusi, doar facand ordine in lucruri, adesea castigi spatiu care iti permite sa te extinzi cu costuri mult mai mici.
 
Pe de alta parte, putine sunt acele firme binecuvantate ale caror sedii sclipesc de curatenie si in care fiecare lucru isi are locul lui. Atmosfera de munca linistita iti comunica tot ceea ce trebuie sa stii despre managementul firmei. 
 
Compara aceste doua tipuri de locuri din punctul de vedere al personalului de buna calitate, al clientilor si al managerilor de banci. 
 
Care are mai multe sanse sa atraga si sa pastreze cei mai buni oameni? Care din ele ii va face clientului o impresie mai buna? Unde simte managerul bancii ca trebuie sa investeasca banii actionarilor sai? Nicio firma nu a fost infiintata prin vreun proces misterios necunoscut muritorilor, dar fiecare a fost influentata direct de atitudinea, ideile si metodele managerilor.
 
Exemplul si modul tau de conducere sunt cele mai importante. Oricum, nici macar cel mai bun manager nu obtine productie de la angajatii sai in 100% din timp. 
 
In discutiile anterioare despre firma cu un singur angajat sugeram ca, atunci cand esti propriul tau angajat, ai reusi probabil sa produci 25 de ore dintr-un total de 60 de ore lucrate. Aceasta inseamna un procent de eficienta de circa 40%. 
 
Intrucat personalul tau nu are acelasi interval de activitate neproductiva, eficienta lui ar trebui sa se situeze in jurul valorii de 70-75%. Cu alte cuvinte, daca platesti 40 de ore pe saptamana, te poti astepta in mod realist la o productivitate de circa 30 de ore. 
 
Pentru a o aduce la acest nivel si a-l pastra trebuie sa ceri permanent angajatilor tai sa isi impuna un ritm alert. In agricultura se spune ca fertilizatorul cel mai bun este cizma fermierului; verificarile detaliate si frecvente intreprinse de sef sunt cele care asigura cea mai buna recolta.
 
In multe intreprinderi mici, personalul este resursa cea mai deficitara si mai costisitoare.
 
In consecinta, are sens sa il tii sa lucreze, chiar si atunci cand cererea scade. Pe unele piete, uneori trebuie reduse costurile. 
 
Daca afacerea ta este in aceasta situatie, se recomanda sa consulti un specialist in productie care are experienta in costuri sau un contabil cu experienta in productie, in legatura cu diverse metode de stabilire a costurilor.
 
Unii s-ar putea sa vina cu o oportunitate de reducere ocazionala a preturilor pe fond tactic care sa mentina activitatea firmei. Sfaturile specializate sunt esentiale, pentru ca este un teren riscant.
 
Cand analizezi modul in care oamenii tai isi folosesc timpul, ia in calcul toate aspectele.
 
Am mentionat efectul pe care il ai asupra lor, dar e posibil sa iei in considerare si regulile impuse pentru:
 
- Orele de lucru. Ar putea fi programul 8-5 prelungit la un program 8-5.30?
 
- Pauzele de ceai. Oamenii trebuie sa isi paraseasca statiile de lucru pentru a bea ceva? In unele activitati, acest lucru este de dorit, dar ar putea oamenii tai sa isi ia bautura cu ei?
 
- Pauzele de masa. Este necesara sau de dorit o ora intreaga?
 
- Cronometrarea. O pauza de ceai de 10 minute se poate prelungi foarte usor la 20 sau 30 de minute, daca mai punem la socoteala si spalatul canii, fumatul si discutiile pe marginea programelor TV din seara trecuta.
 
- Punctualitatea. 7.30 trebuie sa insemne exact acest lucru, nu sosirea la 7.30 si inceperea activitatii la 7.45. Incheierea programului la cinci nu inseamna ca iti incetezi activitatea la fara un sfert si incepi sa te pregatesti de plecare. Daca ti se pare ca suna a zgarcenie, gandeste-te la efectul lasarii lucrurilor in deriva. Numai eliminand pauzele de ceai si asigurand un inceput si un final clare ai putea angaja cu o persoana mai putin la sase- sapte angajati. 
 
Aceasta nu este lacomie din partea ta, dat fiind ca inseamna mai multa eficienta pentru firma ta, care iti va permite sa-i intreci pe concurentii mai putin disciplinati. Pe de alta parte, aceasta implica o garantie crescuta a locului de munca pentru angajatii tai, lucru care ar trebui sa le fie reamintit.
 
In final, cateva cuvinte despre control, despre mentinerea sub control a stocurilor. Nu uita celebra vorba ca nimic nu se misca fara o bucata de hartie: pur si simplu nu este suficient sa te bazezi numai pe memorie si onestitate
 


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: controlarea afaceriiorganizare activitatiafacereorganizare afacere

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Pasii de urmat pentru a dezvolta o afacere handmade

de Idei de afaceri
26 Ian 2023
Presupunem aici ca sunteti o persoana talentata si cu imaginatie care a creat deja primele sale produse handmade pentru cei ai casei si prieteni....

Reguli de respectat in afacerea cu fotografii

de Idei de afaceri
27 Oct 2022
In ceea ce priveste sectorul fotografiilor, aici sunt cateva reguli de respectat. Afacerea cu fotografii include atat distractie, cat si...

6 lucruri de facut pentru a avea o afacere de succes

de Florin Amariei
01 Iul 2021
Iti doresti ca afacerea ta sa aiba succes. E normal. Iata 6 lucruri pe care trebuie sa le faci pentru a te bucura de rezultate pozitive si profit....

Cum iti formezi o cultura organizationala in propria afacere

de Camelia Diaconu
01 Oct 2019
Orice intreprindere, indiferent de bugetul pe care il are disponibil este important sa isi creeze propria cultura organizationala. Acest fapt poate...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2023







 
[x]