de Andrioae Ruxandra
10 Mai. 2014
2477
Succesul reprezinta, in multe feluri, un joc intern. Tot ceea ce faci este rezultatul a ceea ce gandesti: devii exact ceea ce gandesti despre tine. Daca nu gandesti strategic, mergi in directia gresita. Daca acest lucru se intampla in timpul functionarii afacerii, poate ar fi mai bine sa te retragi. Dar cum isi da seama proprietarul afacerii ca este timpul sa renunte la afacere pentru a incepe altceva?
Iata 4 cai pe care le poti auto-detecta si care te pot determina sa renunti sau nu.
1. Te lupti sa te dai jos din pat in fiecare dimineata
Acest lucru reprezinta semnul cel mai clar. Este cu siguranta timpul sa lasi fraiele si sa iesi dintr-o afacere care nu te stimuleaza sa mergi la job in fiecare zi. Un indiciu sigur ar fi si faptul ca ai foarte putina dorinta de a lucra si in weekend. Din pacate, aceasta stare te sperie, ca si cum ai lua in greutate. Este dificil pentru majoritatea dintre noi sa imbratisam ideea, pentru ca este vorba despre o dezamagire care se petrece pas cu pas. De fapt, cativa oameni aleg sa ramana, din nefericire, prea mult timp in afacere si de aici rezulta o atitudine negativa, care se va revarsa ca o cascada in toata compania. In acel moment, devine prea tarziu sa te mai retragi. Deja ai stricat roadele.
2. Iti certi angajatii si ii descurajezi
Micile greseli sau iritari pe care angajatii le fac te deranjeaza mai mult ca atunci cand ai infiintat compania? Cand iti dai seama ca devii din ce in ce mai deranjat de oamenii cu care lucrezi, acest lucru ar fi un semn ca ar trebui sa renunti. Pentru a avea o constiinta curata, trebuie facuta distinctia intre doua idei diferite: prima consta in conducerea oamenilor si fortarea acestora pentru a scoate mai mult efort din partea lor, iar a doua se refera in general la irascibilitate si pesimism, care tind sa se amestece in tot ceea ce fac. Unii dintre cei mai buni antreprenori sunt niste oameni foarte duri, cu ei insisi si cu colegii. Asta nu inseamna ca ar trebui sa dea drumul fraielor. De fapt, acest gen de conducere care produce satisfactie in a pune presiune este vitala pentru a avea succes si a creste majoritatea afacerilor.
Dar daca esti irascibil si epuizat, iar pesimismul se rasfrange asupra angajatilor, atunci ar trebui sa te gandesti la ce rol vrei sa ai in companie; ultimul lucru de care ai nevoie este responsabilitatea moralitatii.
3. Oamenii in care ai incredere observa o schimbare
Ai nevoie de oameni care iti pot da un feedback onest legat de felul in care comportamentul tau are impact asupra lor. Poti sa-i intrebi ce parere au despre comportamentul tau la birou, poti observa si reactiile angajatilor. Ei ar putea vedea ceva ce tu nu poti percepe.
4. Din exterior pare ca iti exprimi frustrarea in fata clientilor
Atitudinea ta interna fata de clienti reprezinta un punct alarmant. Clientii sunt cei care fac afacerea sa functioneze. Daca incepi sa devii irascibil cu clientii, inseamna ca ai scapat controlul asupra afacerii. Ar putea fi alte afaceri si motive strategice pentru care ai vrea sa te retragi, in afara acestor motive psihologice. Comportamentul tau vizavi de clienti si angajati ar trebui sa-ti dea de gandit daca sa acorzi sansa altcuiva sa conduca afacerea sau s-o vinzi.
La fel ca in cazul sanatatii personale, un diagnostic tinde sa devina o problema mult mai serioasa (daca nu este grav). Trebuie sa te gandesti si sa anticipezi aceasta irascibilitate sau dezamagire. Trebuie sa fii foarte sincer cu tine privind sentimentele pe care ti le provoaca angajatii si clientii. Fiecare dintre noi are o voce interioara care ne permite sa aflam exact ceea ce gandim. Din fericire, ai ramas implicat destul de mult in viziunea initiala a companiei, viziune care te va face sa iti dai seama care sunt beneficiile cedarii fraielor afacerii altcuiva.
Desi nu este placut, in momentul in care acea voce interioara iti spune ca este timpul sa renunti la control, trebuie s-o asculti. Va fi cel mai bun lucru pentru companie si, nu in ultimul rand, pentru propria ta fericire.
Sursa: www.inc.com
Tags: afacerisucces in afaceriantreprenorisfaturi