Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum realizezi pas cu pas cel mai bun plan pentru o negociere de succes?

59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Orice rationament este precedat de intocmirea unui plan de selectare a ideilor si realizare a lor in functie de particularitatile partenerului de afaceri, pornindu-se de la premisa ca nu se vand marfuri, ci idei.

 Planul elaborat pentru o negociere de succes trebuie sa aiba in vedere urmatoarele puncte:

- enuntarea concluziei 
- definirea termenilor cu care se opereaza;
- clarificarea obiectivelor urmarite prin actiunea sugerata;
- prezentarea justificarilor si rationamentelor si ierarhizarea lor din punct de vedere logic si al impactului psihologic in identificarea problemelor si anticiparea obiectiilor;
- gasirea celor mai bune solutii la aceste probleme si obiectii.

In organizarea rationamentului trebuie avute in vedere urmatoarele aspecte:

- pertinenta – prezentarea tuturor faptelor si datelor necesare;
- asigurarea prin demonstrare a valabilitatii rationamentelor;
- prezentarea rationamentelor intr-un limbaj accesibil partenerului;
- construirea rationamentelor functie de personalitatea partenerului;
- prezentarea avantajelor ofertei de pepozitia partenerului;
- limitarea rationamentului la minimul necesar;
- prezentarea rationamentelor intr-o forma politicoasa, evitand contrazicerea clientului intr-o maniera brutala;
- ordonarea rationamentelor intr-o secventa logica si clara;
- rationamentele sa fie veridice si verosimile;
- maniera de prezentare a rationamentelor sa evite iritarea partenerului si aparitia unor atitudini de rezistenta;
- antrenarea partenerului la dialog prin intrebari si raspunsuri, verificand cum acesta urmareste si accepta argumentele;
- ratiunea sa aiba forta de persuasiune care sa creeze convingeri corespunzatoare in mintea partenerului;
- evitarea superlativelor si a exagerarilor pentru produsul propriu si compararea cu prudenta fata de produsele concurentei, bazat pe fapte si elemente bine verificate in prealabil;
- evidentierea calitatilor produsului nu numai prin prisma caracteristicilor tehnice, si pornind si de la utilizarea acestuia de catre partener;
- respingerea obiectiilor partenerului fara a-i trezi ostilitatea, intr-un mod convingator si pe baza de date si fapte;
- mentinerea treaza a atentiei partenerului;
- crearea dorintei partenerului de a poseda produsul oferit prin dezvoltarea convingerii sale ca acest produs raspunde necesitatilor sale specifice;
- finalizarea actiunii prin semnarea contractului.



Tags: negocierenegociere in afacerinegocieriafacerenegociator

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]