Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum realizezi pas cu pas cel mai bun plan pentru o negociere de succes?
Orice rationament este precedat de intocmirea unui plan de selectare a ideilor si realizare a lor in functie de particularitatile partenerului de afaceri, pornindu-se de la premisa ca nu se vand marfuri, ci idei.
Planul elaborat pentru o negociere de succes trebuie sa aiba in vedere urmatoarele puncte:- enuntarea concluziei
- definirea termenilor cu care se opereaza;
- clarificarea obiectivelor urmarite prin actiunea sugerata;
- prezentarea justificarilor si rationamentelor si ierarhizarea lor din punct de vedere logic si al impactului psihologic in identificarea problemelor si anticiparea obiectiilor;
- gasirea celor mai bune solutii la aceste probleme si obiectii.
In organizarea rationamentului trebuie avute in vedere urmatoarele aspecte:
- pertinenta – prezentarea tuturor faptelor si datelor necesare;
- asigurarea prin demonstrare a valabilitatii rationamentelor;
- prezentarea rationamentelor intr-un limbaj accesibil partenerului;
- construirea rationamentelor functie de personalitatea partenerului;
- prezentarea avantajelor ofertei de pepozitia partenerului;
- limitarea rationamentului la minimul necesar;
- prezentarea rationamentelor intr-o forma politicoasa, evitand contrazicerea clientului intr-o maniera brutala;
- ordonarea rationamentelor intr-o secventa logica si clara;
- rationamentele sa fie veridice si verosimile;
- maniera de prezentare a rationamentelor sa evite iritarea partenerului si aparitia unor atitudini de rezistenta;
- antrenarea partenerului la dialog prin intrebari si raspunsuri, verificand cum acesta urmareste si accepta argumentele;
- ratiunea sa aiba forta de persuasiune care sa creeze convingeri corespunzatoare in mintea partenerului;
- evitarea superlativelor si a exagerarilor pentru produsul propriu si compararea cu prudenta fata de produsele concurentei, bazat pe fapte si elemente bine verificate in prealabil;
- evidentierea calitatilor produsului nu numai prin prisma caracteristicilor tehnice, si pornind si de la utilizarea acestuia de catre partener;
- respingerea obiectiilor partenerului fara a-i trezi ostilitatea, intr-un mod convingator si pe baza de date si fapte;
- mentinerea treaza a atentiei partenerului;
- crearea dorintei partenerului de a poseda produsul oferit prin dezvoltarea convingerii sale ca acest produs raspunde necesitatilor sale specifice;
- finalizarea actiunii prin semnarea contractului.
Articole conexe
Principalii indicatori financiari de urmarit intr-o afacere
de Bianca TilaPasii de urmat pentru a dezvolta o afacere handmade
de Idei de afaceriArta negocierii. Cum sa obtii ceea ce vrei
de Idei de afaceriReguli de respectat in afacerea cu fotografii
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit