Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum sa pastrezi perspectiva unui antreprenor cu o afacere mica, dar de succes pe masura ce afacerea ta creste
Cele mai multe afaceri start-up doresc sa creasca, sa se dezvolte.
Dar cand incepi sa ai succes cum poti sa redimensionezi compania fara sa renunti la cultura organizationala si la valorile comune care te-au ajutat de fapt sa ai succes?Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Cultura castravetelui anti-diabet
Cresterea prepelitelor japoneze
FreshBooks, o companie de contabilitate de tip cloud (in retea) cu sediul in Toronto, a inceput in 2003 ca o mana de oameni intr-un birou mic. Astazi, mai mult de 5 milioane de persoane folosesc FreshBooks pentru a-si gestiona cartile, iar compania are acum mai mult de 90 de angajati.
Iata in continuare 4 moduri in care aceasta companie incearca sa-si pastreze valorile de companie mica pe masura ce creste, acum ca a trecut de mult de stadiul incipient:
1. Pastreaza perspectiva unui antreprenor cu o afacere mica.
Cand eram o afacere foarte mica era usor sa empatizam cu problemele resimtite de catre clientii nostri care, la randul lor, erau managerii unor companii mici – fie ca este vorba de birocratie care-i impie di ca sa faca ceea ce le place de fapt, fie ca se lupta ei in sisi sa-si dezvolte propriile afaceri. Este foarte important ca, pe masura ce crestem, sa continuam sa vedem lucrurile din perspectiva micului antreprenor.
Empatia este importanta pentru mai mult decat asistenta clientilor. De la marketing la design de produs si la asigurarea calitatii, dorim ca angajatii nostri sa fie in masura sa se identifice cu proprietarii de mici companii si sa se concentreze pe moduri de a le face viata mai usoara.
2. Construieste-ti compania pe baza convingerilor comune.
Fiecare afacere are propria cultura organizationala, indiferent daca definesti una sau nu. Asta nu inseamna ca toti angajatii trebuie sa gandeasca exact la fel ca cei aflati la conducere. Dar prin crearea unui set de convingeri comune, fiecare are la dispozitie un cadru pentru modul in care se stabilesc prioritatile, se iau deciziile, se trateaza clientii si pentru modul in care se trateaza unii pe altii.
3. Creeaza canale de comunicare deschise.
Cand compania este mica, fiecare indeplineste roluri multiple si prin urmare experimenteaza ceea ce se intampla in cadrul companiei din mai multe puncte de vedere. Pe masura ce o companie creste, comunicarea poate deveni un labirint, iar angajatii se pot concentra pe numai unul sau doua roluri.
4. Dezvolta cultura organizationala a companiei in afara orelor de program.
Daca o companie se asteapta ca angajatii sai sa-si iubeasca clientii, atunci compania trebuie sa-si iubeasca angajatii. Avem foarte multe activitati in afara biroului – de fapt, distractia este una din valorile noastre. De exemplu, un week-end in fiecare an intreaga companie ia parte la o vacanta de grup, insotiti si de familii.
Articole conexe
9 lucruri pe care orice antreprenor aflat la inceput de drum ar trebui sa le stie
de Bianca TilaCarti de business. Recomandarile antreprenorilor de top pentru 2023
de Bianca TilaPrincipalii indicatori financiari de urmarit intr-o afacere
de Bianca TilaGreselile marilor antreprenori
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit