de Idei de afaceri
16 Mai. 2024
166
O scurta prezentare a firmei dumneavoastra va cuprinde misiunea si obiectivele de afaceri ale firmei; descrierea firmei din punct de vedere juridic; descrierea firmei din punct de vedere al conducerii manageriale; descrierea firmei sub aspectul ariei geografice deservite si a stadiului de dezvoltare (pentru firmele existente); prezentarea produselor si/sau serviciile existente si viitoare; definirea strategiei de afaceri.
Misiunea firmei
Misiunea firmei descrie intr-o singura fraza ce face firma dumneavoastra, pentru cine face si cat de bine face. Este asezata la inceputul planului de afaceri pentru a da tonul intregii constructii, deoarece cititorul va dori sa stie esenta existentei firmei inainte de a trece la celelalte detalii.
Astfel misiunea defineste ratiunea de a fi a firmei si a planificarii de fata. Cu ce va deosebiti in principal fata de alti concurenti de pe piata productiei de pesti? Un proces de productie impecabil ce ofera carnii de pastrav/somn/salau o calitate exceptionala? Oferiti anumite servicii utile clientilor dvs. (cum ar fi o ambalare in conformitate cu necesitatile clientilor sau o livrare la locul si la timpul dorite de client)?
Zona geografica in care activati?
Aici este singurul loc unde vi se permite sa fiti subiectiv si sa va laudati. Prezentati firma dumneavoastra ca fiind distinctiva pe piata si competitiva prin serviciile sale, din punct de vedere calitativ.
De-a lungul intregii planificari trebuie sa respectati piramida planificarii, care arata dupa cum urmeaza: misiunea firmei sta la baza obiectivelor de afaceri (care concretizeaza misiunea), iar acestea din urma sunt detaliate in strategia de afaceri (ce stabileste modalitatile de realizare a obiectivelor). Planurile de actiune sunt la baza piramidei, aratand pasii concreti de urmat pentru a se realiza strategia de afaceri.
- Misiunea firmei - varful piramidei
- Obiectivele de afaceri
- Strategia de afaceri
- Planurile de actiune
Fiecare tip de planificare (marketing, productie si operatiuni, resurse umane sau financiar- contabile) detine propriile sale obiective, derivate din obiectivele de afaceri. Pe baza obiectivelor specifice fiecarui tip de planificare se construiesc strategiile si planurile de actiune specifice. Daca activitatea si structura firmei nu sunt complexe, planurile de actiune pot fi unificate intr-unul singur, insa daca aceasta complexitate creste, este bine ca fiecare departament sa construiasca pro- priul plan de actiune
Misiunea se revizuieste ori de cate ori se modifica obiectivele de afaceri, produsele sau serviciile, planificarea de marketing, planificarea productiei si operatiunilor, planificarea resurselor umane sau previziunile financiare. Nu este neaparat sa se modifice, insa este bine sa recititi informatiile pentru a le corela cu ansamblul planului
Va oferim un exemplu de misiune ce poate fi aplicata unei ferme piscicole, care se poate, evi- dent, detalia in functie de specificul firmei dumneavoastra. Acest exemplu raspunde intr-o sin- gura fraza intrebarilor ce face firma? pentru cine face? cat de bine face?
- SC ACVACULTURA SRL este o ferma ce are ca obiect de activitate cresterea pestilor (pastrav, somn sau salau, dupa caz etc.) in regim de ferma familiala, des- tinate consumului in stare proaspata sau preparate ulterior in conserve, pentru persoane fizice si juridice din Romania/Austria/strainatate. Calitatea oferita este superioara (sau daca nu puteti oferi o calitate superioara atunci puteti scrie un pret scazut" ori o alta caracteristica forte) si raspunde celor mai exigente cerinte ale pietei. Produsele sunt certificate de organele in drept."
- Daca respectati piramida planificarii, textul si ideile prezentate vor avea o logica interna ce-i va ajuta atat pe cei ce vor studia planul, cat si pe cei care il vor pune in aplicare, sa inteleaga rostul fiecarei analize si concluzii continute in plan.
Misiunea se revizuieste ori de cate ori se modifica obiectivele de afaceri, produsele sau serviciile, planificarea de marketing, planificarea productiei si operatiunilor, planificarea resurselor umane sau previziunile financiare. Nu este neaparat sa se modifice, insa este bine sa recitili informatiile pentru a le corela cu ansamblul planului.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: afacere cu pestidescriere afaceremisiunea firmei