Uneori, sansele de reusita pot fi impotriva ta, eforturile pe care le faci sa te mentii la suprafata sunt masive, iar la sfarsitul zilei concurenta poate iesi cu un produs mult mai bun decat al tau, care iti fura clientii, iar eforturile de pana atunci sunt zadarnice. Orice antreprenor stie ca lucrurile bune nu vin usor.
Pentru a deveni un expert, iti trebuie multa concentrare, consistenta, disciplina si daruire. Trebuie sa te perfectionezi in fiecare zi, conform domeniului de activitate, sa organizezi sau sa iei parte la diferite activitati eficiente echipei si muncii pe care trebuie sa o prestezi.
De aceea, ceea ce separa profesionistii de amatori nu este doar un test de aptitudini, ci o masura de vointa. Succesul unui start-up vine doar daca investesti timp, munca si sacrificiu pentru efortul sustinut.
De exemplu, daca doresti sa stapanesti mai bine vorbitul in public, nu trebuie sa scrii un jurnal. Nu e de mirare ca 46% dintre start-up-uri nu reusesc din cauza liderilor necorespunzatori. Din pacate, incompetenta, nivelurile scazute sau inexistente de auto-constientizare, slaba planificare si asteptarile exorbitante sunt practici comune printre asa-numitii lideri care nu fac nimic, dar conduc.
Leadershipul e, insa, diferit de ceea ca iti imaginai ca este. Multi au analizat, au scris si speculat despre ceea ce inseamna un lider eficient. Daca iti doresti sa perfectionezi ceva, trebuie sa lucrezi zilnic la asta. Diferenta de pe campul de munca dintre liderii adevarati si cei care si-ar dori sa fie unul este ca cei dintai au o dorinta arzatoare de a castiga, de a imbunatati si nu renunta niciodata.
Comportamentele fundamentale ale leadershipului, cum sunt increderea, empatia, smerenia, ascultarea, curajul si toate celelalte trasaturi care ii inspira si pe altii si ii separa pe cei grozavi de cei buni si pe mediocri de superiori sunt aceleasi, indiferent unde te afli si cu cine.
Tacticile de a face atat de multe schimbari ca personalitati sau contexte situationale difera, insa obiectivul principal ramane acelasi pentru fiecare, de a crea valoare pentru ceilalti.
Conform entrepreneur.com, un exemplu foarte bun este cel al lui Dave Brailsford si al faimoasei sale sintagme "The Aggregation of Marginal Gains". Ca antrenor al echipei de ciclism din Marea Britanie, acesta a condus echipa castigatoare a primului Tur al Frantei, concentrandu-se pe o marja de 1% pentru a imbunatati orice din ceea ce face, legat de ciclism. Ideea care sta la baza, pentru Brailsford, este aceea ca lucrurile mici pe care oamenii au tendinta sa le treaca cu vederea pentru ca nu ar conta prea mult, in cele din urma se pot transforma in lucruri mari, care servesc ca factor definitoriu intre esec si succes.
Daca doresti sa devii un lider grozav si sa iti imbunatatesti activitatea antreprenoriala, trebuie sa construiesti totul caramida cu caramida, in fiecare zi.
Tags: afaceriantreprenorileadershipafaceri de successfaturi