Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Estimarile vanzarilor. Pasi si sfaturi

de Idei de afaceri 18 Iun. 2024 565
Estimarile vanzarilor. Pasi si sfaturi
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Aceasta este o activitate de o importanta vitala. De asemenea, este foarte dificil sa nimeresti exact, chiar si atunci cand ai experienta indelungata in activitatea ta; in consecinta, este o mare problema pentru un incepator. Pe baza prognozei de vanzari sunt luate cele mai multe decizii din afacere.

Stabileste cati oameni e nevoie sa angajezi, ce echipamente, marimea facilitatilor, numerarul necesar. Pe de alta parte, daca toate acestea sunt deja stabilite, limiteaza prognoza de vanzari: ar fi o nebunie, de exemplu, sa vinzi mai mult decat poti sa produci cu propriile echipamente. (Bineinteles, niciun om de afaceri normal nu ar lua aceasta declaratie de buna. Daca ar exista sansa de a obtine mai mult profit decat ii permite capacitatea, ar incerca sa gaseasca o solutie. 
 
Doua exemple care imi vin in minte sunt imbunatatirea echipamentelor si subcontractarea partiala a productiei, dar numai daca acest lucru poate fi facut in mod profitabil.)
 
In acelasi timp, prognoza de vanzari stabileste standarde pentru compararea cu rezultatele efective. Inainte de a face orice comparatie, trebuie facuta mai intai o prognoza. Lasa deoparte iluziile de genul: „Sigur o sa apara ceva.“ Las-o balta. Nimeni nu iti datoreaza o bucata de paine. Nimeni nu va face nicio comanda, daca nu ai o oferta care-i place si pe care o prezinti raspicat. Fara indoiala ca de acum ti-ai conceput oferta, ai testat-o pe cativa clienti din piata-tinta si, in sfarsit, simti ca merge. Acum e momentul sa o testezi pe bune.
 
De ce sa nu-ti vizitezi potentialii clienti si sa vezi ce spun? Evidentiaza faptul ca este doar o vizita de cercetare si incurajeaza-i sa se exprime critic, dar si laudativ. Nu este o vizita de prezentare a ofertei, te afli acolo ca sa inveti de la ei si, dat fiind ca nu platesti pentru timpul lor pretios, poti macar sa asculti.
 
Creeaza un chestionar simplu ca sa nu uiti sa pui toate intrebarile si obtine cel putin 30 de raspunsuri de la oameni care se incadreaza cu adevarat in piata ta tinta. Statisticienii sustin ca treizeci este cel mai mic numar care poate fi considerat fara niciun risc un esantion reprezentativ pentru un grup.
 
O problema a cercetarilor de piata de la om la om este ca, in marea lor majoritate, cei chestionati nu vor sa raneasca sentimentele intervievatorului si frecvent dau un raspuns amabil in locul unuia cinstit. Altii iti vor discredita propunerea prin cuvinte urate sau in speranta coborarii pretului. In egala masura, intr-o vizita de cercetare nu poti sa-ti prezinti oferta la fel de energic si de hotarat ca intr-o intalnire „live“. Ai fi influentat mai multi oameni daca ai fi vandut de-adevaratelea? Nu exista un raspuns general valabil, deci trebuie sa fii mereu pe faza pentru a pricepe ce vor oamenii sa spuna exact, cum se vor comporta si sa adaptezi prognoza in consecinta.
 
Intrucat domina aceste incertitudini, cea mai buna metoda pentru multi este sa demareze afacerea la scara redusa, poate cu jumatate de norma, poate punand pe altcineva sa realizeze produsul initial. Dupa ce castigi ceva experienta, va fi mai simplu sa prognozezi vanzarile si vei avea mai multa incredere ca intreaga operatiune functioneaza.

Unii simt ca acest lucru este atat de important, incat nu ii deranjeaza ca in urma acestei abordari de tipul „banc de proba“ nu fac niciun profit sau chiar inregistreaza o mica pierdere. Tip „banc de proba“. In aceasta etapa poate fi realizata o componenta vitala a planificarii financiare: se poate verifica la ce poti sa te astepti in mod rezonabil pentru a atinge nivelul minim al vanzarilor pentru a acoperi costurile probabile ale firmei


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: afaceriestimarile vanzarilorvanzare

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Investitii inteligente vara. Constructia unei afaceri cu inghetata stradala

de Bianca Tila
23 Apr 2024
Cladura incepe sa ne inunde, iar ideile antreprenorilor nu se lasa asteptate. Afacerea cu inghetata strada este o oportunitate excelenta in aceste...

Puncte esentiale de stiut inainte de a pune bazele unei afaceri

de Idei de afaceri
22 Apr 2024
Afacerile pe Amazon sunt un bun start pentru antreprenorii incepatori. Cu ajutorul acestui tip de business puteti invata practic strategii de...

Descrierea planului de afaceri cu pesti. Misiunea firmei

de Idei de afaceri
16 Mai 2024
O scurta prezentare a firmei dumneavoastra va cuprinde misiunea si obiectivele de afaceri ale firmei; descrierea firmei din punct de vedere juridic;...

Strategii de vanzare: Preintampinarea obiectiilor

29 Iul 2024
Pentru a putea preintampina obiectiile, vanzatorii trebuie sa se gandeasca nu doar la beneficiile care il fac pe client sa cumpere, ci si la motivele...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]