Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Folosirea SMS-urilor si a e-mailurilor schimba modul in care comunicam la telefon

de
638 0 02 Sep. 2019
Leadership


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Afacerile se afla intr-o continua adaptare, avand in vedere ca mediile de comunicare ni se prezinta sub diverse forme si sunt mai diverse ca niciodata. Iata ce inseamna asta pentru banalul apel telefonic.

Telefonul este, mai mult ca niciodata, o parte integranta din activitatile pe care le desfasuram zilnic. Ceva, insa, ii schimba menirea. Desi putem suna cu apel video pe oricine, oriunde si oricand fara costuri prea mari, in afaceri se prefera in continuare e-mailul si SMS-ul. 
 
Un studiu efectuat in Marea Britanie releva faptul ca angajatii din mediul privat sunt mai reticenti la a raspunde la un apel vocal, preferand SMS-ul sau e-mailul. 76% dintre cei care apartin generatiei "millenials" (nascuti intre anii 1980 - 2000) sunt fanii SMS-ului si al e-mailului, pe cand "baby boomers" (nascuti intre 1946 si 1964) au toate deschiderea catre a discuta cu cineva la telefon. 
 
Persoanele nascute intre 1980 si 2000 care lucreaza intr-o corporatie marturisesc ca simt o forma mai usoara sau mai apasatoare de anxietate. Fenomenul acesta a primit neoficial numele de "telefonofobie". Chiar daca pare a fi un scenariu exagerat, este evident ca generatiile sunt diferite. Astfel de lucruri conteaza in afaceri, intrucat vei sti ce decizii oportune sa iei ca manager sau administrator. 
 
Will Manuel, CEO al Core Mobile Apps, spunea intr-un interviu din luna august 2019 ca "inca din copilarie" stia ca telefonul se foloseste cu atentie si ca nu poti sa raspunzi fara a fi "serios si pregatit". Aceasta stare s-a transmis de-a lungul anilor si acum prefera sa discute mai informal prin SMS, iMessage, WhatsApp, Telegram sau e-mail. Mai degraba, spune Manuel, prefera o intalnire tete-a-tete decat o conversatie telefonica.
 
Culmea, din aceasta trasatura a aparut un avantaj neasteptat. Will Manuel explica in acel interviu ca in momentul de fata multe dintre conversatiile zilnice pe care clientii le au cu firma sa sunt automatizate pana la punctul in care este nevoie de interventie umana pentru un mesaj personalizat. Barbatul a mai aratat ca odata cu popularizarea robotilor in spatiul virtual, productivitatea sa a crescut pentru ca nu trebuia sa mai petreaca atat de mult timp pe telefon. 
 

Globalizarea, un alt factor al renuntarii la apelul vocal

 
Telemunca a crescut din ce in ce mai mult, dupa ce au fost realizate mai multe platforme prin care freelancerii isi ofera serviciile in baza unui portofoliu si a unor recomandari existente pentru cei care au nevoie de ele. Comunicarea se face extrem de rar telefonic, aceasta avand loc cel mai des prin mesageria instant sau e-mail. 
 
Pe langa faptul ca se pierde apelul vocal de pe telefonul mobil, este important sa mentionam si faptul ca telefoanele fixe sunt din ce in ce mai greu de gasit. Inca o data, vorbim de afaceri care se adapteaza situatiei din prezent, nu de institutii care depind de decizia unor factori politici. 
 
In plus, sa nu uitam faptul ca o conversatie telefonica poate fi destul de deranjanta pentru cel care se afla intr-un birou open space.
 
Este mai evident ca oricand ca a vorbi la telefon incepe sa isi piarda esenta si efervescenta de acum 10 ani, spre exemplu. E mult mai simplu si profitabil sa discuti prin SMS sau mesagerie instant online. 


Tags: smsemailapel vocalangajati

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Folosirea SMS-urilor si a e-mailurilor schimba modul in care comunicam la telefon
Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Angajati din generatia millennials? Top 4 reguli de recrutare

de Camelia Diaconu
08 Feb 2019
Potrivit mai multor studii realizate de catre cercetatorii britanici, in prezent, forta de munca activa este reprezentata de generatia millennials si...

Cum remediezi performantele slabe ale angajatilor tai

de Teo Manole
14 Iun 2016
Poate cea mai dificila situatie pentru un manager este cea in care un angajat stie care sunt cerintele privind calitatea muncii, insa nu este dispus...

2 modalitati de a-i face pe angajati sa lucreze ca pentru propria afacere

de Liliana Constantin
12 Apr 2016
Iti doresti ca angajatii tai sa lucreze cu pasiune si sa coopereze ca si cum ar face-o pentru propria afacere? Daca ai oamenii potriviti, iata cum...

2 tipuri de programe potrivite pentru angajatii tai cei mai buni

de Marinache Horia Cristian
21 Oct 2015
In functie de nevoi, tendinte si cercetari, apar programe si strategii care contribuie la realizarea echilibrului intre viata profesionala si cea de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2019







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016