Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Folosirea SMS-urilor si a e-mailurilor schimba modul in care comunicam la telefon

de Florin Amariei 02 Sep. 2019 2910
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Afacerile se afla intr-o continua adaptare, avand in vedere ca mediile de comunicare ni se prezinta sub diverse forme si sunt mai diverse ca niciodata. Iata ce inseamna asta pentru banalul apel telefonic.

Telefonul este, mai mult ca niciodata, o parte integranta din activitatile pe care le desfasuram zilnic. Ceva, insa, ii schimba menirea. Desi putem suna cu apel video pe oricine, oriunde si oricand fara costuri prea mari, in afaceri se prefera in continuare e-mailul si SMS-ul. 
 
Un studiu efectuat in Marea Britanie releva faptul ca angajatii din mediul privat sunt mai reticenti la a raspunde la un apel vocal, preferand SMS-ul sau e-mailul. 76% dintre cei care apartin generatiei "millenials" (nascuti intre anii 1980 - 2000) sunt fanii SMS-ului si al e-mailului, pe cand "baby boomers" (nascuti intre 1946 si 1964) au toate deschiderea catre a discuta cu cineva la telefon. 
 
Persoanele nascute intre 1980 si 2000 care lucreaza intr-o corporatie marturisesc ca simt o forma mai usoara sau mai apasatoare de anxietate. Fenomenul acesta a primit neoficial numele de "telefonofobie". Chiar daca pare a fi un scenariu exagerat, este evident ca generatiile sunt diferite. Astfel de lucruri conteaza in afaceri, intrucat vei sti ce decizii oportune sa iei ca manager sau administrator. 
 
Will Manuel, CEO al Core Mobile Apps, spunea intr-un interviu din luna august 2019 ca "inca din copilarie" stia ca telefonul se foloseste cu atentie si ca nu poti sa raspunzi fara a fi "serios si pregatit". Aceasta stare s-a transmis de-a lungul anilor si acum prefera sa discute mai informal prin SMS, iMessage, WhatsApp, Telegram sau e-mail. Mai degraba, spune Manuel, prefera o intalnire tete-a-tete decat o conversatie telefonica.
 
Culmea, din aceasta trasatura a aparut un avantaj neasteptat. Will Manuel explica in acel interviu ca in momentul de fata multe dintre conversatiile zilnice pe care clientii le au cu firma sa sunt automatizate pana la punctul in care este nevoie de interventie umana pentru un mesaj personalizat. Barbatul a mai aratat ca odata cu popularizarea robotilor in spatiul virtual, productivitatea sa a crescut pentru ca nu trebuia sa mai petreaca atat de mult timp pe telefon. 
 

Globalizarea, un alt factor al renuntarii la apelul vocal

 
Telemunca a crescut din ce in ce mai mult, dupa ce au fost realizate mai multe platforme prin care freelancerii isi ofera serviciile in baza unui portofoliu si a unor recomandari existente pentru cei care au nevoie de ele. Comunicarea se face extrem de rar telefonic, aceasta avand loc cel mai des prin mesageria instant sau e-mail. 
 
Pe langa faptul ca se pierde apelul vocal de pe telefonul mobil, este important sa mentionam si faptul ca telefoanele fixe sunt din ce in ce mai greu de gasit. Inca o data, vorbim de afaceri care se adapteaza situatiei din prezent, nu de institutii care depind de decizia unor factori politici. 
 
In plus, sa nu uitam faptul ca o conversatie telefonica poate fi destul de deranjanta pentru cel care se afla intr-un birou open space.
 
Este mai evident ca oricand ca a vorbi la telefon incepe sa isi piarda esenta si efervescenta de acum 10 ani, spre exemplu. E mult mai simplu si profitabil sa discuti prin SMS sau mesagerie instant online. 


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: smsemailapel vocalangajati

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

De ce demisioneaza angajatii start-up-ului tau?

de Idei de afaceri
16 Feb 2024
De cele mai multe ori, motivele angajatilor de a demisiona tin de mediul de lucru. De asemenea, angajatii au nevoie sa li se recunoasca meritele, nu...

Motivarea angajatilor din start-up

de Idei de afaceri
22 Mar 2024
Ai reusit sa aduci forta de munca proaspata in start-up-ul tau? Felicitari! Dar nu stii cum s-o pastrezi fericita si motivata? Ai mai jos cateva...

Angajatii romani nu vor sa se mai mute in strainatate, dar ii incanta ideea de telemunca

de Florin Amariei
08 Mar 2021
Un nou studiu releva ca romanii nu vor sa se mai mute in strainatate pentru serviciu, dar ii incanta ideea de telemunca pentru multinationale....

Angajatii romani resimt emotional pandemia. Peste 17% dintre acestia cer ajutor specializat

de Florin Amariei
09 Oct 2020
Angajatorii trebuie sa fie foarte atenti in aceasta perioada. Unii dintre cei mai buni membri ai echipei lor s-ar putea confrunta cu o noua si...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]