de Idei de afaceri
22 Mar. 2024
656
Ai reusit sa aduci forta de munca proaspata in start-up-ul tau? Felicitari! Dar nu stii cum s-o pastrezi fericita si motivata? Ai mai jos cateva exemple la care sa apelezi cand ramai in pana de idei.
Ai incredere in angajati
"Daca ai angajati oameni, trebuie sa ai incredere in ei ca isi vor face treaba. Antreprenorii vor sa pastreze totul cat mai aproape de ei, dar te poti misca mai repede si poti avea proiecte mai creative daca le dai si lor o sansa. Nu supraestima costurile unor mici esecuri" (Ryan Stephens, fondator Ryan Stephens Marketing).
Intreaba-i cum se simt... si asculta-i
"Un simplu "ce faci?" inseamna foarte mult. Angajatii vor zambi si vor raspunde "bine" sau foloseste aceasta oportunitate pentru exprimarea unei nelinisti. Am fost la locuri de munca in care seful nu m-a abordat si nu m-am simtit valoros. O intrebare simpla arata ca le acorzi importanta angajatilor" (Nancy T. Nguyen, fondator si autor Sweet T).
Cine vrea bilete la concert?
"Ca un bonus pentru unul dintre angajati, am decis sa trag niste sfori si sa obtin bilete la un concert in oras. Acest lucru ofera experiente memorabile care depasesc cu mult orice cadou monetar pe care il poti oferi. De cand a auzit ca am bilete, a avansat in cariera si nu a facut treaba de mantuiala" (Greg Rollett, manager The ProductPros).
Fii flexibil
"Fiecare om are un ritm de lucru diferit. Unii angajati sunt mai productivi dimineata, in timp ce altii prefera miezul noptii. Altele decat cele zece minute de intalnire ale noastre inainte de miezul noptii, angajatii pot lucra ori de cate ori vor fi eficienti, atat timp cat comunica programele si respecta termenele. Aceasta libertate arata ca avem incredere in angajatii nostri si credem ca vor scoate rezultate uimitoare" (Bhavin Parikh, manager Magoosh Test Prep).
Prea cool pentru scoala?
"Toata lumea vrea sa afle cat mai mult si sa aiba cat mai multe competente, astfel ca unul dintre modurile de a-i mentine fericiti si motivati este sa le oferi posibilitatea de a invata. Indiferent ca este vorba despre o conferinta sau un eveniment, arata-le ca iti pasa de succesul lor personal si profesional" (Doreen Bloch, fondator si manager Poshly Inc.).
Libertate in fluiditate
"In lumea start-up-urilor, nu este vorba despre angajarea cuiva pe un anumit post. Mai degraba decat definirea explicita a ce trebuie sa faca noul angajat, lasa-l sa isi gaseasca propriul rol. Asa va descoperi ce ii place sa faca si va contribui in locul potrivit, la momentul potrivit" (Matt Cheuvront, fondator Proof Branding).
Deschide ochii
"Spre deosebire de marile corporatii, start-up-urile au capacitatea si flexibilitatea de a imputernici angajatii si de a-i face sa se simta ca parte din conducere. Fiecare angajat este valoros in felul lui si poate avea un impact profund asupra modului in care afacerea prospera. Asigura-te ca el intelege acest lucru si va vrea sa creasca" (Justin Beegel, fondator Infographic World Inc.).
Recompense adaptate
"Un lucru pe care un start-up il poate face este sa intrebe angajatii ce recompense vor. Sa participe la o conferinta? Un program mai flexibil? Noul iPhone? Angajatii vor aprecia acest lucru si ca te ocupi personal de ei in schimbul unui job bine indeplinit" (Caitlin McCabe, fondator si manager Real Bullets Branding).
Nu o numesc "happy hour" degeaba
"O data la un sfert iau toti angajatii afara la cina si bautura. Dupa o bautura, doua, oamenii se simt mai relaxati si iti dau si feedback. Nu este un truc, este parte a sistemului. Toata lumea cunoaste ca evenimentele de acest gen sunt facute pentru a se descarca, pentru ca eu ii voi asculta" (Roger Bryan, presedinte RCBryan & Associates).
Creeaza echipe transparente si colaborare buna
"In fiecare luni avem o intalnire pentru a defini obiectivele si pentru a trece peste programul saptamanii. Nu este doar un moment pentru ca oamenii sa spuna ce au in agenda, ci si o oportunitate pentru ca toata lumea sa se implice in proiecte. Oferim sanse tuturor pentru a se implica si pentru a adauga un pic de valoare acestora. Rezultatul? O cultura a companiei mai puternica si produse mai bune" (Bobby Emamian, manager Prolific Interactive).
Creeaza intraprenori
"Permite-le angajatilor sa lucreze la un proiect pe care il decid ei, dar aduce beneficii companiei. Vei identifica rapid talentele lor, vei vedea cum gestioneaza situatia, cum gasesc solutii si cum ridica moralul colegilor" (Benjamin Leis. fondator Sweat EquiTees).
Ofera promovari cand sunt meritate
"Cand cineva te-a impresionat cu adevarat, ofera-i mai multe responsabilitati sau schimba-i rangul. Daca situatia permite, ofera-i o marire de salariu sau bonusuri pentru a mentine talentul in companie" (Heather Huhman, fondator si presedinte Come Recommended).
Investeste dincolo de afaceri
"Recent am oferit 100 de dolari unor angajati pentru a citi o carte aleasa de mine pentru ei. Cartea era despre antreprenoriat si productivitate si stiu ca ii invata sa fie mai buni. Ei primesc bani si le creste sentimentul de mandrie in timp ce devin mai productivi si mai destepti" (Lucas Sommer, fondator si manager Audimated).
Aduna-i la un gratar
"Nimic nu se compara cu o adunare a unui grup mare de oameni la un gratar, un loc in care poate invata fiecare despre fiecare, in afara locului de munca. O companie este o mare familie, iar cand angajatii simt ca au o a doua familie in timpul zilei, vor veni cu placere la munca" (Ashley Bodi, cofondator Business Beware).
Esti fericit si motivat?
"Poti incepe cu tine. Fii fericit si motivat. Ai grija de echipa ta, afiseaza o mandrie benefica in cadrul companiei, recunoaste toate realizarile, fie mari, fie mici si mentine aceeasi atitudine pozitiva pe care ti-o doresti de la angajati" (Nicolas Gremion, manager Foboko.com).
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: motivarea angajatilorstart-upangajati start-up