de Bianca Tila
09 Apr. 2024
3687
In demararea unei afaceri, antreprenorul trebuie sa ia in calcul faptul ca potentialii parteneri se intalnesc prima data cu numele firmei. In acest sens, numele ales trebuie sa exprime perfect produsele si principiile activitatii pe piata.
De cele mai multe ori, numele de firma este cel mai dificil pas. Gasirea de finanatari, a produsului perfect sau chiar intocmirea planului de afacere nu dau mai multe batai de cap viitorului antreprenor decat numele propriei firme.
Procesul este lung si va va pune numeroase piedici, atat din punct de vedere legal, cat si tehnic. Nu uitati, dupa ce v-ati hotarat la un nume, acesta trebuie insotit mereu de un logo. In aceasta discutie o sa intram mai tarziu. Pentru moment, haideti sa ne concentram pe ce nume sa punem firmei voastre.
Cum alegi un nume de firma?
Numele firmei tale va servi drept numele oficial al entitatii legale si va fi folosit in relatia cu autoritatile si partenerii de afaceri. Numele de firma nu este acelasi lucru cu brand-ul tau sau cu marca. In activitatea desfasurata de firma ta poti crea branduri cu denumiri diferite, protejate legal prin inregistrarea marcii la OSIM.
In acest sens, numele firmei tale nu trebuie sa fie complicat sau format din prea multe cuvinte, gandeste simplu si eficient. Gandeste-te ce vrei sa comercializezi si axeaza-te pe unicitate.
Alege ceva simplu, incepe sa-ti descrii afacerea in 10 cuvinte. Spiritul viitorului business se afla in spatele acestor cuvinte. Incearca sa folosesti generatoare de nume de firma pe care le gasesti online sau tehnici de constructie pentru a forma un nume perfect.
Numele firmei tale trebuie sa sune bine si sa reflecte cu exactitate specificul business-ului. De cate ori n-ai trecut pe langa un nume de firma si ti-ai dat seama cu ce se ocupa doar citindu-l? Aceasta este senzatia pe care si tu trebuie s-o lasi consumatorului.
Nu uita, in constructia unui nume trebuie sa iei in considerare si principiile si preferintele tale, doar tu esti fondatorul acestei firme, nu?
In ceea ce privste partea legala, aici exista o serie de criterii stabilite de autoritati. Cel mai important aspect este sa nu semene prea mult sau sa fie identic cu numele unei firme existente.
Este bine de retinut ca numele firmei poate fi schimbat, daca doresti. Alegerea numelui de firma este importanta, asa ca ofera-ti timp si nu te stresa.
Foloseste-te de un generator automat de nume de firma online
Pe piata exista numeroase generatoare de nume de firma. La o simpla cautare online puteti da de site-uri specializate care va ajuta in luarea deciziei. Incercati insa sa nu lasati decizia finala la latitudinea unei simple cautari.
Generatoarele de numele de firma online sunt un mic instrument in acest proces. Cantariti bine ce aveti pe masa si concentrati-va la acele 10 cuvinte despre afacerea voastra.
Cum se gasesc idei pentru nume de firme?
Fiecare domeniu vine cu caracteristicile sale, axati-va pe ele. Daca doriti sa infiintati un business in domeniul frumusetii puteti opta pentru nume precum:
- Ecovani
- Lush
- Aura
- BareBeuty
- Bellavena
- LeafDew
- Galore
- BlushBee
- Camellia
- Purabelle
- Zelluxia
- Arvessa
In acest domeniu puteti sa construiti ceva frumos plecand de la numele vostru. Incercati sa va documentati despre cum alte firme de succes si-au construit numele. Cautarea nu se rezuma la un singur click.
La ce sa fii atent in procesul de cautare al unui nume pentru firma
Denumirile de firme merg pe un sistem legal, conform ONRC. In momentul in care infiintati o firma trebuie sa tineti cont de anumite aspecte legale referitoare la alegerea si rezervarea denumirii societatii.
Denumirea firmei trebuie sa fie scrisa in caractere latine, in prima faza in limba romana si sa nu produca confuzie cu alte firme existente pe piata. De asemenea, dreptul de folosinta exclusiva asupra firmei se dobandeste doar prin inscrierea acesteia in registrul comertului.
In constructia numelor de firme se apreciaza distinctivitatea, atat din punct de vedere al graficei, cat si al topicii cuvintelor. In acest sens, nu reprezinta elemente de distinctivitate:
- articularea cuvintelor
- inversarea ordinii cuvintelor care au intrat in componenta unei firme inregistrate sau rezervate
- dublarea uneia sau mai multora dintre literele ori cifrele care au intrat in componenta unei firme inregistrate sau rezervate
- adaugarea sau eliminarea adverbelor, prepozitiilor, conjunctiilor, numerelor, semnelor de punctuatie si a altor particularitati similare, avand o semnificatie vaga, precum si a abrevierilor care nu sunt de natura sa schimbe intelesul denumirii
- utilizarea unor cuvinte diferite din punct de vedere semantic, dar identice fonetic
- folosirea unor prescurtari ale cuvintelor care intra in componenta unei firme inregistrate sau rezervate
- utilizarea simbolurilor echivalente literelor si cuvintelor, de exemplu, @, #, % etc.
- utilizarea/neutilizarea diacriticelor
- adaugarea, eliminarea sau inlocuirea unei parti din denumirea inregistrata sau rezervata, daca adaugarea, eliminarea sau inlocuirea nu schimba intelesul firmei sau utilizarea cuvintelor “grup”, “holding”, “company”, “trust”, “com”, “trans” ori altele asemenea
- adaugarea cuvantului “Romania” indiferent de limba in care este redat
Aceste lucruri sunt mentionate si in legislatie dupa cum urmeaza:
Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Capitolului 4 – Regimul firmelor si emblemelor
Normele metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor, aprobate prin Ordinul Ministrului Justitiei nr. 2.594/C/2008, Capitolul 1 – Inmatricularea / Sectiunea I – Operatiuni prealabile inmatricularii / Subsectiunea 1 – Verificarea disponibilitatii si/sau rezervarea firmei
Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
Cum verifici ce denumiri de firme sunt disponibile
Primul pas in ceea ce priveste verificarea disponibilitatii este crearea unui profil pe ONRC. Ulterior, trebuie sa completati o solicitare prin care spuneti denumirea firmei si forma juridica din lista afisata. De asemenea, pentru verificare trebuie sa stiti ca:
- Denumirea nu trebuie sa contina deloc forma juridica.
- Pentru persoanele fizice autorizate, denumirea trebuie sa fie identica cu cea din cartea de identitate (inclusiv liniuta si ordinea nume prenume)
-In cazul in care denumirea poate fi rezervata, utilizatorul trebuie sa aleaga motivul solicitarii. In acest caz, este afisata o lista cu denumirile avand un anumit grad de similaritate, care va fi listata ca anexa la dovada de rezervare. Aprecierea disponibilitatii denumirii o va face persoana desemnata cu ocazia solutionarii dosarului de inmatriculare
-Denumirea este rezervata temporar (maxim 15 min) pana la transmiterea solicitarii, iar dupa ce s-a transmis cererea, rezervarea devine permanenta si se inscrie in catalogul de denumiri
-In cazul in care denumirea nu poate fi rezervata, este afisata lista denumirilor identice/similare in functie de gradul de similaritate (diferenta de 1 – 3 caractere fata de denumirile existente in catalog)
-In cazul in care denumirea solicitata contine cuvinte/sintagme interzise conform legii 26/1990, este afisat un mesaj de avertizare si utilizatorul poate apasa linkul «Denumirea propusa contine cuvinte/sintagme ce nu pot fi folosite conform legii 26/1990»
-In cazul in care denumirea solicitata contine cuvinte/sintagme pentru care este necesar avizul din partea autoritatilor publice, este afisat un mesaj de avertizare si utilizatorul este redirectat catre formulare online “Verificari preliminare” pentru a trimite solicitarea de rezervare
-In cazul unor verificari repetate, sistemul valideaza prin codul CAPTCHA utilizatorul uman prin butonul «Introduceti codul»
-Daca denumirea se poate rezerva, fiind disponibila cu similarititi, se permite transmiterea solicitarii
-Daca denumirea nu este disponibila, utilizatorul poate relua procedura de verificare completand o denumire noua
Dupa transmiterea solicitarii veti primi o dovada de rezervare.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: denumiri de firmenume de firmagenerator automat de nume de firmeidei nume de firme