Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Organizarea si managementul operational al afacerii
Orice firma cu obiect de activitate productiv are o structura functionala (sau de personal) si o structura operationala (sau de productie si, unde este cazul, de conceptie).
Sa analizam structura functionala sau de personal. Postul este cea mai simpla subdiviziune organizatorica a unei firme. Atunci cand doriti sa definiti un post, care sa va ajute ulterior la elaborarea fisei postului, trebuie sa va referiti la urmatoarele trei elemente de baza: sarcini, respon sabilitati si competente.3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Cultura castravetelui anti-diabet
Sarcinile sunt definite drept obligatiile pe care titularul postului are obligatia sa le indeplineasca, responsabilitatile exprima limitele in care are dreptul sa actioneze pentru rea lizarea sarcinilor, iar competenta se refera, evident, la capacitatile intelectuale, motrice si la nivelul de pregatire.
Toate aceste elemente trebuie definite clar in fisa fiecarui post in parte, care se aduce la cunostinta angaja tului. Aceasta fisa constituie suport obiectiv in functie de care poate fi apreciata activitatea fiecarui angajat in parte.
Mai multe posturi care sunt legate intre ele prin logica activitatii desfasurate alcatuiesc un compartiment care este coordonat de o persoana calificata in acest sens. De exemplu, in cazul acestei afaceri, trebuie sa existe cel putin compartimentul productie, compartimentul comercial, aprovizionare si compartimentul de marketing.
Relatiile intre posturi si compartimente, care poarta de numirea generica de relatii organizatorice, trebuie foarte clar definite.
Acestea sunt relatii de autoritate (ie rarhice sau functionale), de cooperare, de control si de reprezentare (acestea din urma alcatuiesc ceea ce ne-am obisnuit sa numim „public relations”, adica de creare si de promovare a imaginii firmei in fata publicului, mediului de afaceri etc.).
Articole conexe
Controlul propriei afaceri. Organizarea activitatilor
de Idei de afaceriManagementul afacerii. Organizarea pe etape
de Idei de afaceri5 posibile probleme de management si solutiile lor
de Stanciu IoanaStrategia managementului afacerii
de Marinache Horia CristianAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit