Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Patru informatii pe care sa le cunosti atunci cand evaluezi o firma partenera
Succesul afacerii noastre depinde in buna masura si de partenerii de business pe care ni-i alegem. Atunci cand inchei un contract, este important sa evaluezi firma partenera, pentru a te asigura de stabilitatea financiara a acesteia. De asemenea, pe parcursul derularii diverselor contracte, e important sa te asiguri ca firmele partenere nu au probleme financiare sau chiar risca insolventa.
De ce este important sa realizezi o evaluare a partenerilor tai?
Cultura de sofran
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Cresterea prepelitelor japoneze
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
O evaluare a riscului legat de firmele partenere va sustine cresterea business-ului tau. Este esential sa realizezi aceasta evaluare la debutul parteneriatului. Daca aceasta verificare iti indica o serie de probleme, poti lua rapid masuri, in functie de gravitatea acestora: poti decide sa renunti la contract sau sa introduci o serie de clauze care te vor pune la adapost de eventuale probleme. Evaluarea initiala nu este insa suficienta: e important sa monitorizezi periodic partenerii de business.
Ce informatii insa te vor ajuta sa faci o evaluare rapida a unei firme cu care faci afaceri? Ce trebuie sa stii despre acesta pentru a decide daca este indicat sa inchei cu aceasta un contract? Iata cateva date esentiale care te vor ajuta sa intelegi rapid cat de stabil este partenerul tau din punct de vedere financiar.
Verificarea firmei dupa CUI, a informatiilor despre firma respective in Registrul Comertului
De aici vei afla daca firma de care esti interesat exista si este activa. Tot din informatiile despre firme de la Registrul Comertului vei putea intelege daca nu cumva organizatia este in insolventa, faliment sau chiar radiata.
Are datorii restante catre bugetul de stat
Atunci cand o firma are datorii la ANAF, este foarte posibil ca aceasta sa aiba probleme de lichiditate. Nivelul acestor datorii este important – atunci cand acestea sunt mari, firma ar putea risca intrarea in procedura de insolventa.
Cunoscand o asemenea informatie, ai timp sa iei rapid masuri. Este dificil sa inlocuiesti, de exemplu, un furnizor important in cateva zile. Atunci cand ai un prim semnal cu privire la eventuale probleme financiare ale partenerului tau, vei avea mai mult timp in care sa gasesti solutia potrivita.
Firma are dosare noi inregistrate la instantele judecatoresti
Situatia juridica a unei firme iti poate indica eventuale probleme ale acesteia. Este important sa stii daca un partener de afaceri are litigii aflate pe rolul instantelor, dar si natura acestora. Dosarele in justitie se pot referi si la un eventual proces de intrare in insolventa, de exemplu.
Firma este prezenta in Buletinul Procedurilor de Insolventa
Buletinul Procedurilor de Insolventa este publicat de catre Oficiul National al Registrului Comertului. O firma care nu are identificate dosare la BPI nu este, cel mai probabil, in insolventa. Pentru a fi sigur, este bine sa verifici aceasta informatie si cu cea referitoare la dosarele aflate pe rolul instantelor judecatoresti.
****
Atunci cand relatia cu partenerii tai se bazeaza pe incredere, te poti concentra mai bine asupra celorlalte aspecte ale cresterii acesteia. Increderea insa se bazeaza pe date concrete. Monitorizand atent si constant firmele cu care faci afaceri, vei cunoaste eventualele probleme ale acestora si vei putea lua masurile la timp care se impun.
Mai sus ai o parte dintre informatiile care te vor ajuta sa faci rapid un profil al firmei partenere, intelegand cat de stabila este aceasta din punct de vedere financiar. Toate aceste informatii sunt publice si le poti afla de pe portalurile institutiilor. O parte sunt gratuite, pe altele le vei afla achitand o anumita taxa. Procesul insa se poate dovedi unul laborios, iar timpul este cea mai pretioasa resursa, pentru fiecare dintre noi.
Varianta simpla este cea prin care obtii aceste informatii prin intermediul unui portal specializat in date despre firme, asa cum este InfoQuick.
Prin intermediul unui abonament InfoQuick vei avea acces nu doar la resursele amintite, ci si la date complete financiare, juridice si fiscale ale firmelor de interes. In plus, le vei putea compara cu mediana sectorului din care fac parte, pentru a intelege care este situatia acestora in raport cu ceilalti jucatori din industria in care activeaza. Totul rapid si simplu, intr-un format prietenos, usor de consultat pentru tine.
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
Carti de business. Recomandarile antreprenorilor de top pentru 2023
de Bianca TilaOmul care ii invata business pe nord-coreeni
de Florin AmarieiTendinte privind leadership-ul de business in 2017
de Idei de afaceriPentru un business de succes profitati de conexiunile dumneavoastra
de Teo ManoleAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit