de Idei de afaceri
22 Apr. 2024
142
Afacerile pe Amazon sunt un bun start pentru antreprenorii incepatori. Cu ajutorul acestui tip de business puteti invata practic strategii de marketing, de vanzari, dar si cum poti sa-ti construiesti un brand.
Vreau mai mult decat un singur produs, vreau un brand
Pentru o dezvoltare indelungata e bine sa introduci mai multe produse de-a lungul timpului. Asadar este necesar sa iei in considerare mai multe produse asociate (din aceeasi nisa), nu doar unul singur.
Cele mai interesante idei pentru produse asociate sunt prezente chiar pe Amazon.com. Dupa ce se realizeaza o cercetare dupa cuvantul-cheie care reprezinta produsul tau (apropo, nu ezita sa folosesti Google Translate pentru cea mai corecta traducere), vei vedea niste produse afisate in ordinea vanzarilor.
Dupa ce se selecteaza unul din primele produse aparute, se va vedea un pic mai jos, sub poza, doua sectiuni: Frequently Bought Together si Customers Who Bought This Item Also Bought.
Acele produse sunt o sursa de documentare foarte buna pentru gama de produse pe care o vei programa. Avand aceasta selectie, este posibil sa se descopere un produs mai potrivit pe care sa il lansezi primul decat te-ai gandit initial.
Concurenta e prea mare?
In general atunci cand se cauta ceva, lista de rezultate este aranjata in functie de vanzari. In realitate, algoritmul e mult mai complicat, dar vanzarile recente au cu siguranta cea mai mare influenta asupra pozitionarii in rezultate.
Nivelul acesta in clasamentul vanzarilor este facut public de Amazon.com, atat pentru clasa de baza, cat si pentru sub-clasa din care face parte produsul. Se numeste Best Sellers Rank (pe scurt BSR) si e una din cele mai importante informatii atunci cand te documentezi si analizezi un produs.
Un alt aspect esential ce trebuie avut in calcul il reprezinta numarul de review-uri pe care il au primele produse din lista. In cazul in care primul produs care apare listat are mai mult de 500 de review-uri, iar cele care urmeaza au peste 300, este foarte probabil sa fie vorba despre un segment prea competitiv pentru lansarea primului produs.
BSR-ul va arata si el gradul de concurenta. De exemplu, primul produs din lista are BSR sub 500 pentru categoria mare (in exemplul prezentat asta ar fi Pet Supplies), atunci concurenta s-ar putea sa fie prea mare.
Solutia cea mai buna in acest caz este cautarea unui sub-segment. Daca se continua analiza pe paginile urmatoare, vor aparea produse cu BSR mai mare si numar mai mic de review-uri, si astfel se poate identifica sub-nisa din care fac parte.
Nu e concurenta?
Daca mai devreme am analizat cazul unei concurente prea mari, acum se pot observa care sunt riscurile daca e o concurenta prea mica. Asta se poate intampla in cazul in care ideea pe care o ai este inovativa, deci ai un produs original care inca nu exista pe piata.
Dilema in cazul de fata e ca produsul tau nu a fost acceptat de piata, deci nu se poate sti daca se va vinde. In cazul acesta, solutia ar fi ca primul produs propus pentru lansare sa fie din acelasi segment, dar sa fie unul acceptat, asemanator cu ceva ce se cunoaste deja ca se vinde.
Dupa ce se creeaza un brand pe acest segment si ai un „spate”, iti poti permite mai usor riscurile lansarii produsului inovativ.
Introducerea produsului inovativ va fi mai dificila decat a unui produs deja cunoscut. Statistica ne-a aratat ca inovatorii au trebuit sa fie foarte perseverenti si sa riste destul de mult inainte ca publicul sa accepte ca are nevoie de produsul lor.
Ce spun cumparatorii?
O influenta esentiala in cautarea produsului ideal o reprezinta sectiunea de review-uri, indeosebi cele negative. In general, la orice produs, oricat de apreciat e, vei gasi recenzii negative.
Trebuie luata in considerare varianta conform careia in insatisfactiile acelor cumparatori poate sta o idee excelenta de a imbunatati produsul.
Asadar, atunci cand se au in vedere cele mai achizitionate produse, de preferat este sa se ia in considerare sectiunea Customer Reviews, mai exact prin cele de 1-3 stele.
Acestea reprezinta unele dintre cele mai sugestive chestiuni ce dau de gandit in momentul in care se doreste analizarea unui produs.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: amazonafacereincepatorantreprenorcumparatoriconcurentaprodusbrandbazele unei afaceri