de Idei de afaceri
27 Oct. 2022
563
In ceea ce priveste sectorul fotografiilor, aici sunt cateva reguli de respectat. Afacerea cu fotografii include atat distractie, cat si profesionalism.
Reguli
Regulle pe care trebuie sa le respecti sunt urmatorele:
- utilizati, pe cat posibil, lumina naturala. Cele mai bune perioade ale zilei pentru sedinta foto sunt dimineata devreme sau dupa-amiaza, cand soarele nu cade perpendicular si lumina este OK. In plus, in aceste perioade copilul este odihnit si vioi si are o pofta maxima de joaca;
- alegeti corect unghiul de fotografiere! Multe imagini facute de amatori pacatuiesc prin faptul ca sunt luate de sus in jos, ca de la adult la copil, punandu-l pe acesta din urma intr-o pozitie de inferioritate. Schimbati abordarea! Cele mai bune fotografii sunt cele facute de la nivelul ochilor copilului, ca urmare, nu ezitati sa ingenunchiati sau chiar sa va culcati pe burta, daca aveti de-a face cu un sugar. Regula cunoaste insa si exceptii;
- luati prim-planuri. Fotografiile plan intreg sau plan american (de la genunchi in sus) nu au suficienta forta emotionala. Apropiati-va de copil, surprindeti-i fata sau doar ochii;
- atentie la cadrul general! Preocupat de expresia copilului, s-ar putea sa nu observati ca ii „creste” o ramura de copac din ureche sau ca, in planul doi, un alt copil se scobeste in nas. Asemenea fotografii pot fi insa si foarte amuzante si, deci, reusite (chiar daca accidental);
- Folositi stimulente. O acadea agatata intr-un copac sau o jucarie noua pe care parintele o ascunde la spate pot crea ipostaze foarte speciale: copilul priveste incruntat in sus, intinde manuta, se ridica pe varfuri, rade cu pofta, are o fata curioasa, se incrunta etc.
Cum atrageti clientii
Cea mai buna reclama pentru serviciul dvs. o constituie chiar fotografiile realizate. Este suficient sa castigati doi-trei clienti, din randul cunostintelor, si sa le realizati niste albume cu imagini de exceptie ale copiilor lor. Orice alt parinte care va vedea acele imagini va dori, cu siguranta, ceva similar pentru copilul lui.
S-ar putea chiar ca imaginile realizate pentru comenzi anterioare sa fie singurele modalitati eficiente de reclama. Un anunt la mica publicitate pe Internet sau in Pagini Nationale nu are cum sa sugereze nici profesionalismul dvs., nici spectaculozitatea fotografiilor pe care le obtineti.
Practic, dvs. sunteti un artist care scoate niste imagini-bijuterii din situatii absolut banale – copilul acasa, copilul in parc, copilul de ziua lui – si asta trebuie sa arate fotografiile.
Asigurati-va ca toti clientii au cartea dvs. de vizita, pentru a le putea comunica altora interesati numarul de telefon la care va pot contacta.
Ca sa grabiti putin lucrurile, lasati un asemenea album pentru „studiu” la o cresa sau o gradinita: toti parintii care isi aduc odraslele acolo il vor putea rasfoi si admira, cu impact direct asupra cifrei dvs. de afaceri.
Apropo de cifra de afaceri, intr-o perioada mai plina (primavara sau toamna) puteti conta pe doi clienti intr-o zi, fiecaruia fiindu-i alocate doua-trei ore.
La un tarif de 75 de euro sedinta, asta inseamna incasari de 150 de euro pe zi, cu un profit net de cel putin 100 de euro. Si-acum inmultiti 100 de euro cu 20 de zile pe luna… Retineti, in cazul fotografiei digitale cheltuielile sunt minime!
Doar printurile pe hartie A4, developate la un studio foto obisnuit, costa ceva-ceva, in rest nu intervin decat transportul, uzura aparatului si CD-ul (nesemnificativ). 75 de euro vi se pare mult?
Nu va ingrijorati! Asa cum spunea un guru al afacerilor, „calitatea este tinuta minte mult timp dupa ce pretul a fost uitat”. Deci, calitatea fotografiilor este cea care conteaza. Chiar va inchipuiti ca, pus fata in fata cu niste imagini superbe, un parinte va spune: „Ma duc la alt fotograf, ca are preturi la jumatate”
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: fotografafacere cu fotografii