Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Stresul, piedica in calea unei afaceri prospere

de Anca Georgescu 24 Sep. 2014 2745
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un patron trebuie sa stie ca starea psihica a personalului firmei nu poate fi ignorata, ea fiind strans legata de productivitate si creativitate. Este stiut faptul ca nivelul de stres al salariatilor se gaseste intr-un raport de proportionalitate cu absenteismul si conflictele dintre angajati si este invers proportional cu eficienta muncii.

Grija pentru atmosfera si sanatatea mentala a angajatilor poate parea, la prima vedere, lipsita de importanta, dar nu este asa. Aceasta se reflecta in mod direct, in cifra de afaceri a firmei.
 
Ce poate face patronul?
 
Primul obiectiv ce trebuie atins pentru combaterea stresului la locul de munca, este depistarea problemelor de care se lovesc in mod obisnuit angajatii firmei. Pentru a usura sarcina patronului, li se poate cere chiar salariatilor sa indice care sunt motivele de iritare cele mai frecvente. In mod sigur, o mare parte dintre acestea nu vor putea fi rezolvate, dar exista totusi sansa ca macar o parte din tensiunea care apasa umerii lor sa fie eliminata. 
 
O alta cale de reducere a nivelului de stres este aceea de a da salariatilor mai mult “spatiu vital”. In special in cazul firmelor mici, angajatul traieste uneori cu impresia ca patronul “i se uita tot timpul peste umar”, fiind supus unui control permanent. Libertatea de a-si amenaja locul de munca asa cum doreste sau acordarea unei puteri sporite de decizie, reprezinta un prim pas catre rezolvarea acestei probleme.
 
Este usor sa incarci un angajat cu prea multe sarcini, in special unul de inalta performanta care este in permanenta dornic sa faca mai mult. Dar, in cele din urma, stresul va castiga teren si productivitatea acestuia va avea de suferit.

Salariatul trebuie sa isi poata stabili singur limita pana la care poate fi solicitat, fara ca acest lucru sa se reflecte in capacitatea lui de munca. El trebuie incurajat sa comunice superiorilor daca sarcinile care i-au fost atribuite sunt prea multe sau prea grele.
 
Evitand lucrul peste program, salariatii vor avea timpul necesar atat pentru rezolvarea problemelor din afara serviciului, cat si pentru refacerea fortelor. Este unanim acceptat faptul ca un angajat cu o viata personala implinita poate suporta mai usor tensiunea de la birou.

Desigur, exista perioade, cum ar fi cele de criza sau in cazul unor urgente, cand singura solutie ramane prelungirea lucrului si dupa orele de program. Dar si efectul acestor perioade poate fi diminuat prin acordarea unor zile libere suplimentare.
 
Un alt pas pentru imbunatatirea starii de spirit a salariatilor este acela de a-i stimula in munca lor, prin cooptarea acestora in atingerea obiectivelor firmei. Atunci cand oamenii inteleg ce incearca sa realizeze conducerea companiei, faptul ca pentru atingerea acestui scop este necesara o mobilizare totala a intregului personal si masura in care munca fiecarui salariat este importanta, ei se pot adapta unei stari de stres mai intens, pentru o perioada mai lunga de timp. Simtindu-se “in misiune”, capacitatea lor de a face fata tensiunii creste simtitor, cu conditia ca patronul sa reuseasca sa le impartaseasca angajatilor din entuziasmul sau.

 
 


Tags: angajatistresmuncaafacereafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Investitii inteligente vara. Constructia unei afaceri cu inghetata stradala

de Bianca Tila
23 Apr 2024
Cladura incepe sa ne inunde, iar ideile antreprenorilor nu se lasa asteptate. Afacerea cu inghetata strada este o oportunitate excelenta in aceste...

Puncte esentiale de stiut inainte de a pune bazele unei afaceri

de Idei de afaceri
22 Apr 2024
Afacerile pe Amazon sunt un bun start pentru antreprenorii incepatori. Cu ajutorul acestui tip de business puteti invata practic strategii de...

Principalii indicatori financiari de urmarit intr-o afacere

de Bianca Tila
15 Mai 2024
Situatia companiei poate fi monitorizata cu ajutorul indicatorilor financiari. Acestia arata cat de bine funtioneaza afacerea, care sunt problemele...

Descrierea planului de afaceri cu pesti. Misiunea firmei

de Idei de afaceri
16 Mai 2024
O scurta prezentare a firmei dumneavoastra va cuprinde misiunea si obiectivele de afaceri ale firmei; descrierea firmei din punct de vedere juridic;...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]