Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Stresul, piedica in calea unei afaceri prospere

de Anca Georgescu
1954 0 24 Sep. 2014
Leadership


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Un patron trebuie sa stie ca starea psihica a personalului firmei nu poate fi ignorata, ea fiind strans legata de productivitate si creativitate. Este stiut faptul ca nivelul de stres al salariatilor se gaseste intr-un raport de proportionalitate cu absenteismul si conflictele dintre angajati si este invers proportional cu eficienta muncii.

Grija pentru atmosfera si sanatatea mentala a angajatilor poate parea, la prima vedere, lipsita de importanta, dar nu este asa. Aceasta se reflecta in mod direct, in cifra de afaceri a firmei.
 
Ce poate face patronul?
 
Primul obiectiv ce trebuie atins pentru combaterea stresului la locul de munca, este depistarea problemelor de care se lovesc in mod obisnuit angajatii firmei. Pentru a usura sarcina patronului, li se poate cere chiar salariatilor sa indice care sunt motivele de iritare cele mai frecvente. In mod sigur, o mare parte dintre acestea nu vor putea fi rezolvate, dar exista totusi sansa ca macar o parte din tensiunea care apasa umerii lor sa fie eliminata. 
 
O alta cale de reducere a nivelului de stres este aceea de a da salariatilor mai mult “spatiu vital”. In special in cazul firmelor mici, angajatul traieste uneori cu impresia ca patronul “i se uita tot timpul peste umar”, fiind supus unui control permanent. Libertatea de a-si amenaja locul de munca asa cum doreste sau acordarea unei puteri sporite de decizie, reprezinta un prim pas catre rezolvarea acestei probleme.
 
Este usor sa incarci un angajat cu prea multe sarcini, in special unul de inalta performanta care este in permanenta dornic sa faca mai mult. Dar, in cele din urma, stresul va castiga teren si productivitatea acestuia va avea de suferit.

Salariatul trebuie sa isi poata stabili singur limita pana la care poate fi solicitat, fara ca acest lucru sa se reflecte in capacitatea lui de munca. El trebuie incurajat sa comunice superiorilor daca sarcinile care i-au fost atribuite sunt prea multe sau prea grele.
 
Evitand lucrul peste program, salariatii vor avea timpul necesar atat pentru rezolvarea problemelor din afara serviciului, cat si pentru refacerea fortelor. Este unanim acceptat faptul ca un angajat cu o viata personala implinita poate suporta mai usor tensiunea de la birou.

Desigur, exista perioade, cum ar fi cele de criza sau in cazul unor urgente, cand singura solutie ramane prelungirea lucrului si dupa orele de program. Dar si efectul acestor perioade poate fi diminuat prin acordarea unor zile libere suplimentare.
 
Un alt pas pentru imbunatatirea starii de spirit a salariatilor este acela de a-i stimula in munca lor, prin cooptarea acestora in atingerea obiectivelor firmei. Atunci cand oamenii inteleg ce incearca sa realizeze conducerea companiei, faptul ca pentru atingerea acestui scop este necesara o mobilizare totala a intregului personal si masura in care munca fiecarui salariat este importanta, ei se pot adapta unei stari de stres mai intens, pentru o perioada mai lunga de timp. Simtindu-se “in misiune”, capacitatea lor de a face fata tensiunii creste simtitor, cu conditia ca patronul sa reuseasca sa le impartaseasca angajatilor din entuziasmul sau.

 
 


Tags: angajatistresmuncaafacereafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Ce vor cauta angajatii la un job in perioada post-pandemie

de Redactia Ideideafaceri
03 Iun 2020
Viitorul este incert cand vine vorba de revenirea la normal, insa unul dintre lucrurile clare este ca piata muncii va suferi numeroase schimbari....

6 sfaturi utile pentru inceperea unei afaceri in Romania

de Florin P. Amariei
28 Aug 2020
Desi iti propunem des idei de afaceri sau iti oferim date cu privire la situatia economica din tara, acum vrem sa iti si oferim cateva sfaturi utile...

Obiceiuri de avut in afaceri pentru a-ti garanta succesul

de Florin P. Amariei
04 Nov 2019
Avand in vedere ca 8 din 10 afaceri esueaza in primele 18 luni de la start, dezvoltarea unor obiceiuri potrivite poate face diferenta dintre profit...

6 lucruri de facut pentru a avea o afacere de succes

de Florin P. Amariei
06 Iun 2019
Iti doresti ca afacerea ta sa aiba succes. E normal. Iata 6 lucruri pe care trebuie sa le faci pentru a te bucura de rezultate pozitive si profit....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2020







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016