Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

10 modalitati de a face fata crizei

de Teo Manole 14 Oct. 2010 3674
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

De mai mult de un an citim in fiecare zi despre efectele negative ale crizei financiare, vorbim despre cat de mult s-a schimbat viata noastra si cautam solutii pentru a depasi noile probleme. Economistii spun ca suntem inca in perioada de criza (si ca probabil vom mai fi ceva timp de acum inainte) pentru ca rata somajului este ridicata iar consumul populatiei s-a micsorat considerabil.

In loc sa te resemnezi si sa renunti la planurile de viitor, mai bine incerci sa raspunzi sincer la urmatoarea intrebare: ce pot face pentru a supravietui in criza economica? Iata in continuare cateva raspunsuri de ajutor:

1. Ofera produse si servicii indispensabile
Traim intr-o economie instabila. Oamenii incearca sa ia decizii cat mai rationale pentru a-si pastra siguranta financiara. O modalitate de a vinde produsele si serviciile pe timp de criza este sa arati consecintele care ar aparea in lipsa acestora de pe piata. De asemenea, incearca sa identificati motivele pentru care clientii potentiali nu sunt interesati de oferta ta. Apoi incearca sa imbunatatesti produsele si serviciile astfel incat sa vii in intampinarea nevoilor si dorintelor clientilor.

2. Investeste in viitor
Daca analizam alte recesiuni din  istorie, observam ca acestea dureaza maxim patru, cinci ani. Companiile care nu mai investesc in imbunatatirea activitatilor, in trainingul angajatilor sau in marketing nu vor mai face fata pietei, atunci cand criza s-a terminat. De aceea, ai grija ce costuri minimizezi pentru a nu afecta performanta viitoare a companiei.

3. Construieste o reputatie buna
In zilele noastre, multe companii renunta atunci cand volumul vanzarilor scade prea mult. Totusi, in momente in care lucrurile nu sunt tocmai roz din perspectiva vanzarilor, nu capitula. O modalitate prin care poti restabili situatia este sa acorzi o atentie deosebita clientilor actuali, astfel incat acestia sa te recomande altor companii. Poti chiar rasplati clientii actuali care te ajuta sa cresti vanzarile. Incearca, asadar, sa transformi clientii in adevarati parteneri de afaceri.

4. Cumpara afaceri
Criza economica a redus cu mult pretul multor firme, chiar daca potentialul lor este desosebit de mare. Asadar, aceasta perioada de instabilitate economica aduce multe oportunitati de achizitie a afacerilor. Atunci cand situatia economica va reveni la normal, firmele achizitionate vor face posibila recuperarea banilor investiti. Cheia este sa anticipezi domeniile de interes maxim dupa finalizarea crizei.

5. Schimba modul in care clientii percep pretul
Clientii pun la indoiala pretul produselor tale atunci cand nu percep importanta acestora pentru imbunatatirea performantei proprii. De aceea, este important sa atribui pretul unor rezultate specifice. De exemplu, o firma de consultanta in managementul proiectelor finantare din fonduri europene, trebuie sa informeze clientii cu privire la toate serviciile pe care le ofera pana la momentul obtinerii banilor de la UE si dupa aceea: determinarea eligibilitatii, propunerea programului cel mai avantajos pentru o anumita afacere, recomandari pentru schimbarea afacerii astfel incat firma sa obtina punctajul maxim in urma evaluarilor etc.

6. Pastreaza angajatii valorosi
In timpul unei recesiuni, angajatii vor dori sa ramana in firma ta. Chiar daca vor primi salarii mai mici sau nu vor mai avea conditiile de munca dinaintea crizei, angajatii vor dori sa isi pastreze locul de munca. Este important sa discuti cu angajatii astfel incat sa treceti cu bine impreuna peste situatia finaciara dificila. Ca regula generala, momentele grele ii apropie pe oameni. Dupa terminarea crizei, vei avea alaturi niste angajati loiali, in care poti avea incredere.

7. Creaza un mediu de lucru placut
Pentru a crea un mediu in care angajatilor sa le faca placere sa lucreze, nu trebuie sa cheltuiesti sume mari de bani. Mici petreceri pentru sarbatorirea zilelor de nastere sau a semnarii contractelor importante ii apropie pe angajati unul de celalalt. Prin impartasirea momentelor relaxante si amuzante, nu numai a sarcinilor dificile, angajatii experimenteza un sentiment de apartenenta fata de organizatie.

8. Nu iti dezamagi clientii
Pe timp de criza, multi concurenti se vor grabi sa faca promisiuni clientilor, din dorinta de a nu inregistra scaderi dramatice ale vanzarilor. Nu fa aceeasi greseala: nu promite mai mult decat poti oferi. Daca faci asta, risti sa pierzi mult mai mult. Fii onest, iar daca nu poti reduce preturile, incearca sa aduci alte avantaje pentru clienti: timp de livrare mai scurt, servicii de intretinere mai bune, comunicare mai eficienta.

9. Nu reduce pretul prea mult
Daca iti obisnuiesti clientii cu preturi foarte mici ale produselor si serviciilor tale, va fi dificil ca la finalul crizei sa practici pretul corect. Clientii trebuie sa constientizeze valoarea adevarata a lucrurilor pe care le achizitioneaza. De aceea, bonusurile si reducerile de pret pe timp de criza sunt binevenite, atata timp cat nu au un caracter permanent.

10. Renunta la clientii neprofitabili
Tendinta naturala in vreme de ciza este sa pastrezi toti clientii pentru a mentine un nivel acceptabil al vanzarilor. Totusi, o strategie mai avantajoasa este sa analizezi clientii pentru a afla care sunt profitabili si care nu.

Cu criza nu este de gluma. Insa dificultatile pe care le aduce nu trebuie sa te doboare. Recesiunile economice sunt evenimente exceptionale care ofera oportunitati de afaceri unice. Managerii isteti se concentreaza pe valorificarea acestora in loc sa se planga de situatia dificila sau chiar sa renunte.



Tags: crizaclientipreturi

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Sectorul privat romanesc considera ca urmeaza o noua criza

de Idei de afaceri
22 Mar 2022
Peste 90% din cei care fac afaceri in Romania cred ca urmeaza o noua criza pentru sectorul privat. Iata care sunt cauzele! Conform datelor...

Business de criza: top 5 instrumente de digital relevante in contextul pandemiei

de Idei de afaceri
03 Iun 2020
In vremuri incerte, mediul de afaceri devine tot mai volatil. Comportamentele utilizatorilor se schimba de la o zi la alta, iar probabilitatea ca...

5 strategii eficiente prin care companiile isi pot sustine angajatii in vreme de criza

de Idei de afaceri
22 Apr 2020
In ultimele saptamani, modul in care lucram s-a schimbat dramatic. Majoritatea angajatilor lucreaza de acasa, altii sunt in somaj tehnic, iar...

Locurile de munca in viitor: Cum schimba paradigma o criza la nivel global

de Idei de afaceri
01 Apr 2020
Pandemia de COVID-19 impune deja o franare brutala in evolutia economiei la nivel mondial, cu costuri foarte mari pe termen scurt. Specialistii spun...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]