Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
2 instrumente foarte utile pentru planificare in afaceri
Aceste instrumente sunt utilizate si in managementul proiectelor, insa le poti folosi cu succes si in planificarea din cadrul firmei.
Multe dintre activitatile pe care le realizezi pot fi vazute ca proiecte de amploare mai mare sau mai mica.3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Iata 2 instrumente foarte utile pentru planificare in afaceri!
Google calendar
Unul dintre cele mai simple instrumente de planificare gratuite este Google Calendar, un calendar in care poti nota activitatile pe care iti propui sa le realizezi.
Pentru a-l utiliza ai nevoie de un cont de Gmail. Avantajul calendarului de la Google este faptul ca permite planificarea pe diferite unitati de timp: de la ore pana la luni.
Alte avantaje sunt posibilitatea de a imparti calendarul cu alte persoane cu care colaborezi si optiunea de a avea mai multe calendare, pentru fiecare dintre proiectele la care lucrezi.
Modelul 5W2H
Modelul 5W2H porneste de la ideea ca intrebarile sunt cel mai bun mod de a acoperi toate dimensiunile planificarii. Modulul propune sapte intrebari al caror raspuns faciliteaza planificarea. Denumirea sa vine de la intialele celor 7 intrebari: Who, What, When, Where, Why, How, How much.
1. Cine (Who)? Delegarea persoanelor responsabile pentru fiecare activitate. Este important ca fiecare dintre activitati sa fie coordonata de un angajat pentru a garanta obtinerea rezultatelor.
2. Ce (What)? Stabilirea scopurilor si obiectivelor.
3. Cand (When)? Delimitarea in timp a activitatilor si stabilirea duratelor. Ca antreprenor, trebuie sa stii cat dureaza o activitate pentru a evita perioadele de supra-aglomerare si alocarea eficienta a resurselor.
4. Unde (Where)? Stabilirea locului de desfasurare a activitatilor. Asigura-te ca ai la dispozitie spatiile necesare pentru desfasurarea activitatilor.
5. De ce (Why)? Stabilirea rezultatelor fiecarei activitati.
Astfel te asiguri ca atingi scopurile propuse si ca ai reperele de evaluare a activitatilor.
6. Cum (How)? Implementarea planurilor si evaluarea rezultatelor. Este vorba despre relatia dintre planificare si control: planurile de actiune reprezinta baza procesului de control.
7. Cat (How much)? Care sunt resursele financiare necesare. Este nevoie sa estimezi fondurile necesare pentru desfasurarea activitatilor.
In mediul competitiv si in permanenta schimbare, o firma nu poate avea succes decat daca antreprenorii stiu cum sa raspunda acestor intrebari in procesul de planificare.
Articole conexe
Managementul timpului - instrumente care te ajuta sa te organizezi mai bine
de Idei de afaceriManagementul timpului intr-o afacere: 5 trucuri pentru a nu pierde vremea inutil
de Idei de afaceriManagement de succes: 33 de instrumente vitale pentru antreprenori in 2018
de Alina Constantinescu3 mituri legate de planificarea timpului
de Codrina LaiuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit