Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

2 instrumente foarte utile pentru planificare in afaceri

de Codrina Laiu 20 Ian. 2016 4553
4.17 din 3 voturi
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Aceste instrumente sunt utilizate si in managementul proiectelor, insa le poti folosi cu succes si in planificarea din cadrul firmei.

Multe dintre activitatile pe care le realizezi pot fi vazute ca proiecte de amploare mai mare sau mai mica.

Iata 2 instrumente foarte utile pentru planificare in afaceri!

Google calendar
Unul dintre cele mai simple instrumente de planificare gratuite este Google Calendar, un calendar in care poti nota activitatile pe care iti propui sa le realizezi.

Pentru a-l utiliza ai nevoie de un cont de Gmail. Avantajul calendarului de la Google este faptul ca permite planificarea pe diferite unitati de timp: de la ore pana la luni.

Alte avantaje sunt posibilitatea de a imparti calendarul cu alte persoane cu care colaborezi si optiunea de a avea mai multe calendare, pentru fiecare dintre proiectele la care lucrezi.

Modelul 5W2H
Modelul 5W2H porneste de la ideea ca intrebarile sunt cel mai bun mod de a acoperi toate dimensiunile planificarii. Modulul propune sapte intrebari al caror raspuns faciliteaza planificarea. Denumirea sa vine de la intialele celor 7 intrebari: Who, What, When, Where, Why, How, How much.

1. Cine (Who)? Delegarea persoanelor responsabile pentru fiecare activitate. Este important ca fiecare dintre activitati sa fie coordonata de un angajat pentru a garanta obtinerea rezultatelor.

2. Ce (What)? Stabilirea scopurilor si obiectivelor.

3. Cand (When)? Delimitarea in timp a activitatilor si stabilirea duratelor. Ca antreprenor, trebuie sa stii cat dureaza o activitate pentru a evita perioadele de supra-aglomerare si alocarea eficienta a resurselor.

4. Unde (Where)? Stabilirea locului de desfasurare a activitatilor. Asigura-te ca ai la dispozitie spatiile necesare pentru desfasurarea activitatilor.

5. De ce (Why)? Stabilirea rezultatelor fiecarei activitati.
Astfel te asiguri ca atingi scopurile propuse si ca ai reperele de evaluare a activitatilor.

6. Cum (How)? Implementarea planurilor si evaluarea rezultatelor. Este vorba despre relatia dintre planificare si control: planurile de actiune reprezinta baza procesului de control.

7. Cat (How much)? Care sunt resursele financiare necesare. Este nevoie sa estimezi fondurile necesare pentru desfasurarea activitatilor.

In mediul competitiv si in permanenta schimbare, o firma nu poate avea succes decat daca antreprenorii stiu cum sa raspunda acestor intrebari in procesul de planificare.


Tags: planificareinstrumente de planificaremanagement

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.17 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Managementul timpului - instrumente care te ajuta sa te organizezi mai bine

de Idei de afaceri
29 Ian 2020
Time management este provocarea cu care multi dintre noi ne confruntam in ziua de astazi. Mai ales daca esti antreprenor, freelancer, manager sau...

Managementul timpului intr-o afacere: 5 trucuri pentru a nu pierde vremea inutil

de Idei de afaceri
11 Dec 2019
Timpul pare sa fie cel mai mare dusman al oamenilor, in acest secol al vitezei. La fiecare pas, auzi pe cineva care spune ca si-ar dori mai mult timp...

Management de succes: 33 de instrumente vitale pentru antreprenori in 2018

de Alina Constantinescu
09 Mar 2018
Proiectarea corecta a unei afaceri este un pas cheie pentru succesul acesteia. Important este modul in care managerul abordeaza afacerea, felul in...

3 mituri legate de planificarea timpului

de Codrina Laiu
01 Iun 2016
Retineti ca administrarea eficienta a timpului este un proces de durata. Este nevoie sa aplicati zilnic metodele de mangement al timpului pentru a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]