Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
20 de trucuri pentru a stabili contacte de afaceri
Daca se apropie ziua deschiderii unui targ sau a unei reuniuni festive de interes pentru afacerea dvs., înseamna ca este timpul sa faceti bani.
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Cultura castravetelui anti-diabet
Sute dintre clientii (actuali sau potentiali), furnizorii sau competitorii dvs., se vor afla pentru cateva zile stransi laolalta si sunt rare ocaziile cand se întampla asa ceva.
Ca urmare, într-o astfel de împrejurare, trebuie sa intrati în regim de activitate continua. Nu aveti timp de irosit! Dar cum veti traduce acest eveniment în profit? Cum puteti obtine avantaje maxime pentru firma dvs.?
1. Proiectati-va strategia de atac înainte de a va parasi biroul. Stabiliti scopuri precise pentru fiecare dintre contactele programate, fie ca este vorba de apropierea unor clienti potentiali, pastrarea unor clienti actuali sau suplimentarea vanzarilor contractate. In acelasi timp, stabiliti clar si modul în care veti materaliza aceste teluri.
2. Ajungeti la locul faptei cu o zi înainte. Veti avea avantajul relaxarii si acumularii informatiei proaspete asupra tuturor punctelor esentiale ale manifestarii. De asemenea, multi participanti vor calatori cam în acelasi timp cu dvs. Incercati sa-i contactati înainte de a începe reuniunea.
3. Pregatiti-va cu atentie si exersati prezentarea produselor sau a serviciilor oferite. Deschiderea conversatiei de afaceri, argumentele de forta si atuurile-surpriza trebuie sa fie perfect stapanite.
4. Trageti la hotelul cel mai bun. Astfel, veti fi în mijlocul a ceea ce se petrece. Va costa, evident, ceva bani în plus, dar merita cu prisosinta.
5. Vizitati locul în care se va desfasura manifestarea, înaintea deschiderii acesteia. Chiar daca nu sunteti expozant, gasiti o modalitate de a patrunde în incinta targului. Acest lucru va va furniza un avantaj tactic si va poate usura o serie de contacte profitabile, din cauza ca multi manageri ai firmelor expozante sunt deja acolo, supraveghind ultimele retusuri la pavilioanele proprii. Aceasta este o perioada propice pentru o abordare ferita de tensiunea si de presiunea timpului, specifice desfasurarii unui targ.
6. Fiti, în fiecare zi, primul care soseste si ultimul care paraseste manifestarea. Aceasta tactica aduce un avantaj celui ce o foloseste, în raport cu cei care vin tarziu si pleaca devreme. Una sau doua ore petrecute suplimentar în incinta manifestarii pot aduce zeci de contacte profitabile.
7. Concentrati-va asupra unei suite de - sa zicem - cinci dintre cei mai importanti oameni de afaceri prezenti la manifestare si pe care ati dori sa-i cunoasteti. Faceti-va luntre si punte sa creati momentul propice pentru a le vorbi. Trebuie sa fiti constient ca astfel de oameni au pe agendele lor zeci de întalniri programate pe timpul manifestarii. De aceea, trebuie sa dovediti o doza impresionanta de imaginatie pentru ca persoana dvs. sa se fixeze în memoria interlocutorilor si pentru a obtine promisiunea unei întalniri mai substantiale dupa încheierea manifestarii.
8. Concentrati-va asupra a zece dintre clientii actuali. Intrati în legatura cu ei. Construiti o relatie amicala sau, daca e cazul, dezvoltati-o. Cunoasteti-i mai bine. Descoperiti ce planuri strategice au si care ar putea sa fie locul ocupat de firma dvs. în cadrul acestora. Invitati-i la cina. Consolidati-va pozitia de furnizor.
9. Concentrati-va asupra a zece dintre clientii potentiali. Intrati în legatura cu ei. Treziti-le un interes real. Obtineti angajamente ferme pentru întalniri viitoare sau, si mai bine, pentru afaceri viitoare.
10. Descoperiti din timp ce receptii sau petreceri sunt planificate în cercul participantilor. Luati parte la acelea unde exista sansele cele mai mari de a va întalni cu oameni care va intereseaza cel mai mult.
11. Pastrati-va mintea treaza tot timpul. Este un avantaj incontestabil. Deci, distrati-va la petrecere, dar faceti-o într-un mod inteligent si fara a va pierde luciditatea.
12. Participati la seminariile sau conferintele unde va puteti întalni cu oamenii care va intereseaza. Imprejurarea ca s-ar putea nimeri sa stati pe scaunul din vecinatatea unuia dintre acestia se poate dovedi un factor extrem de benefic. De aceea, cand va întalniti întamplator cu cineva care prezinta interes, întrebati-l si la ce seminar va participa. Nu ramane, apoi, decat sa fiti prezent acolo...
13. Nu pierdeti timpul cu activitati neprofitabile. Fiecare secunda este importanta!
14. Rezervati-va timp, la încheierea unei zile, pentru a va planifica actiunile de a doua zi. Lucrurile se desfasoara rapid la o astfel de manifestare, ceea ce poate determina o usoara senzatie de preaplin si de confuzie. De aceea, gasiti-va în fiecare seara cateva minute pentru a pune pe hartie ideile si initiativele pentru ziua urmatoare.
15. Cautati sa iesiti în evidenta. Ar fi indicat sa sustineti, în cadrul seminarului sau conferintei, o comunicare. Aceasta va fi elocventa pentru gradul de profesionalism ce va caracterizeaza pe dvs. si firma dvs. Fiti atenti la alegerea subiectului, astfel încat oamenii care va intereseaza sa fie tentati sa participe.
16. Luati-va notite pe spatele cartilor de vizita, imediat dupa ce le-ati primit. Daca veti realiza foarte multe contacte, nu veti fi în stare sa va amintiti toate detaliile legate de oamenii întalniti. Aveti grija sa notati si detalii de ordin personal - copii, sporturi preferate, hobby-uri etc. - pe care sa le folositi în cursul urmatoarei întalniri.
17. Luati tot timpul cu dvs. materiale promotionale de cea mai buna calitate. Impartiti-le tuturor oamenilor întalniti. Veti dispune, astfel, de un punct solid de referinta, atunci cand veti avea viitoarele întalniri de afaceri, în adevaratul sens al cuvantului.
18. Cautati sa obtineti de la gazda reuniunii lista cu toti participantii. Anexati-o la baza proprie de date si folositi-o pentru a centraliza numele oamenilor întalniti si pentru a vedea care dintre cei pe care n-ati avut sansa sa-i contactati trebuie sa-i aveti în vedere cu alta ocazie.
19. Simtiti-va bine si faceti-i si pe ceilalti sa se simta bine. Entuziasmul si umorul sunt contagioase. Oamenilor le place sa faca afaceri cu cei care au pieptul plin de energie, nu de suspine.
20. Fiti mereu pe faza! Vanati oportunitatile peste tot unde se ivesc si, mai ales, acolo unde nu va asteptati sa se iveasca: în hol, în lift, în restaurant, ba chiar si... la toaleta.
Articole conexe
Cum sa economisesti bani pentru un avans la credit: 3 sfaturi utile
de Idei de afaceriCum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum
de Idei de afaceriSfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca
de Idei de afaceriDocumentele din spatele... ideilor de afaceri trebuie atent pastrate intr-un dulap metalic!
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit