Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

3 etape esentiale pentru managementul prioritatilor in afaceri

61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Este o modalitate ce presupune ierarhizarea problemelor de solutionat in functie de aportul pe care il au la atingerea obiectivului si de resursele de care dispune firma.

Acest procedeu pentru managementul prioritatilor in afaceri presupune parcurgerea mai multor etape. Alocarea resurselor se va face in aceasta ordine, pentru atingerea cat mai rapida a obiectivului.

Etapa I: identificarea problemelor de rezolvat pentru atingerea obiectivului.

Exemplu: pentru cresterea partii de piata (obiectivul), intreprinzatorul identifica urmatoarele probleme:

– reducerea pretului in conditiile scaderii profitului; diversificarea sortimentala; declansarea unei campanii publicitare; deschiderea de noi puncte de distributie.

Etapa a II-a: fiecare din aceste probleme necesita eforturi si da rezultate.

Deci devine necesara determinarea eforturilor si rezultatelor pentru fiecare in parte. in exemplul nostru:
– reducerea preturilor nu necesita nici o cheltuiala suplimentara, dar contribuie la o crestere a vanzarilor cu 50%;

– diversificarea sortimentala necesita 2.000-3.000 lei pentru utilaje si ambalaje si asigura o crestere a cifrei de afa ceri cu 20%;

– campania publicitara necesita 2.000 lei, iar efectul ei va fi o crestere cu 10% a partii de piata;

– deschiderea de noi puncte de distributie necesita 2.000 lei, iar rezultatul va fi cresterea partii de piata cu 30%.

Etapa a III-a: in cazul in care resursele firmei sunt suficiente, ierarhizarea problemelor de rezolvat se poate face in functie de aportul fiecarei probleme la atingerea obiectivului (in functie de procentul adus la cresterea partii de piata):

1. reducerea pretului;
2. deschiderea punctelor de distributie (30%);
3. diversificarea sortimentala (20%);
4. campania publicitara (10%).

Dar in cazul in care resursele sunt limitate si insuficiente, se va pune accentul pe eficienta fiecarei solutii. Ierarhizarea se va face in functie de raportul rezultate/efort:

1. diversificarea sortimentala – eficienta cea mai mare;
2. deschiderea punctelor de distributie;
3. reducerea pretului;
4. campania publicitara.





Tags: managementprioritati in afaceriafaceriresurse

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]