Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
3 etape esentiale pentru managementul prioritatilor in afaceri
Este o modalitate ce presupune ierarhizarea problemelor de solutionat in functie de aportul pe care il au la atingerea obiectivului si de resursele de care dispune firma.
Acest procedeu pentru managementul prioritatilor in afaceri presupune parcurgerea mai multor etape. Alocarea resurselor se va face in aceasta ordine, pentru atingerea cat mai rapida a obiectivului.Cultura de sofran
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Etapa I: identificarea problemelor de rezolvat pentru atingerea obiectivului.
Exemplu: pentru cresterea partii de piata (obiectivul), intreprinzatorul identifica urmatoarele probleme:
– reducerea pretului in conditiile scaderii profitului; diversificarea sortimentala; declansarea unei campanii publicitare; deschiderea de noi puncte de distributie.
Etapa a II-a: fiecare din aceste probleme necesita eforturi si da rezultate.
Deci devine necesara determinarea eforturilor si rezultatelor pentru fiecare in parte. in exemplul nostru:
– reducerea preturilor nu necesita nici o cheltuiala suplimentara, dar contribuie la o crestere a vanzarilor cu 50%;
– diversificarea sortimentala necesita 2.000-3.000 lei pentru utilaje si ambalaje si asigura o crestere a cifrei de afa ceri cu 20%;
– campania publicitara necesita 2.000 lei, iar efectul ei va fi o crestere cu 10% a partii de piata;
– deschiderea de noi puncte de distributie necesita 2.000 lei, iar rezultatul va fi cresterea partii de piata cu 30%.
Etapa a III-a: in cazul in care resursele firmei sunt suficiente, ierarhizarea problemelor de rezolvat se poate face in functie de aportul fiecarei probleme la atingerea obiectivului (in functie de procentul adus la cresterea partii de piata):
1. reducerea pretului;
2. deschiderea punctelor de distributie (30%);
3. diversificarea sortimentala (20%);
4. campania publicitara (10%).
Dar in cazul in care resursele sunt limitate si insuficiente, se va pune accentul pe eficienta fiecarei solutii. Ierarhizarea se va face in functie de raportul rezultate/efort:
1. diversificarea sortimentala – eficienta cea mai mare;
2. deschiderea punctelor de distributie;
3. reducerea pretului;
4. campania publicitara.
Articole conexe
Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum
de Idei de afaceriSfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca
de Idei de afaceriDocumentele din spatele... ideilor de afaceri trebuie atent pastrate intr-un dulap metalic!
de Idei de afaceriCifra de afaceri din comert a crescut cu 5% in primele patru luni
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit