Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
3 modalitati de a evita conflictele din firma
Managerii au un rol important in rezolvarea conflictelor. Acestia trebuie sa accepte ca altercatiile intre angajati sunt inevitabile, trebuie sa aiba o atitudine deschisa fata de astfel de situatii si trebuie sa promoveze comunicarea intre angajati despre cum se poate invata din diferentele intre oameni.
Solutionarea conflictelor nu este usoara: necesita timp, energie si rabdare din partea tuturor angajatilor. Totusi, din perspectiva pierderilor date de conflicte, eforturile merita.Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Iata 3 modalitati de a evita conflictele din firma!
1. Compromisul
Obiectivul compromisului este gasirea rapida a unei solutii de salvare, comun acceptata, dar care satisface numai partial cele doua parti implicate in conflict. Este o cale de mijloc intre competitie si acomodare. In cazul unui compromis, renuntarea la cautarea altor solutii este mai mare decat in cazul competitiei si mai mica decat in cazul acomodarii.
Compromisul inseamna afirmarea clara a diferentelor dintre punctele de vedere ale celor doua parti, realizarea schimbului de concesii si identificarea unei cai de mijloc, comun acceptate. Compromisul se realizeaza de obicei prin negociere, pe fondul cautarii unor tranzactii si acorduri, precum si prin gasirea unor solutii satisfacatoare sau acceptabile pentru ambele parti.
Alegerea compromisului se manifesta prin sacrificarea nevoilor exprimate de una dintre parti, in raport cu cealalta parte, in vederea ajungerii la un consens. Fiecare parte urmareste sa iasa din negociere, avand satisfactia castigului unor aspecte considerate esentiale si pierderea altora. Aceasta atitudine se manifesta atunci cand este necesara deblocarea rapida a situatiei ivite. De obicei, adoptarea unei astfel de solutii determina un castig sigur de timp, o economie de bani, precum si posibilitatea de a calma imediat situatia tensionata. Actionand astfel, lasati posibilitatea de a aprofunda procesul de negociere mai tarziu, dupa ce starea tensionala s-a atenuat si i se va permite reluarea si analiza problemelor ce au determinat conflictul.
2. Evitarea
Evitarea poate fi o forma de ocolire, in mod diplomatic a problemei, prin amanarea cautarii de solutii pana la un moment mai avantajos sau prin retragerea dintr-o situatie amenintatoare. Alegerea evitarii inseamna a ignora conflictul, in speranta ca va disparea. In acest caz, tensiunile nu echivaleaza cu dificultatile care ar putea aparea si nu pot genera consecinte negative imediate pentru organizatie. Ele pot aparea doar pe fondul stresului sau a unei stari pasagere de oboseala a angajatilor.
In astfel de situatii, managerii considera ca pot inabusi conflictul prin adoptarea unei strategii lente de rezolvare.
Ei pot evita conflictul, prin revendicarea „discretiei”, sau pot apela la regulile birocratice, ca sursa de rezolvare a conflictului. Totusi, negarea continua a conflictelor creste insatisfactia personalului. Daca amanati toate discutiile pentru mai tarziu si apoi le neglijati, riscati sa deteriorati climatul de munca. Asadar, evitarea este o tehnica potrivita doar pentru conflictele minore si rare. Angajatii vor reusi sa rezolve singuri divergentele.
3. Acomodarea
Este modalitatea cea mai adecvata in solutionarea conflictelor, atunci cand este important sa mentineti relatii de munca armonioase. Alegerea variantei de a ceda se bazeaza pe acceptarea imediata a exigentelor celeilalte parti. Strategia se bazeaza pe echilibrul care trebuie gasit si instalat imediat. Totusi nu serveste la nimic acomodarea cu situatia de a deveni victima celeilalte parti. Trebuie sa aveti capacitatea de a analiza interesele si de a intelege conflictele si consecintele acestora.
Articole conexe
3 metode de imbunatatire a performantei manageriale
de Idei de afaceriManagerii estimeaza o crestere in urmatorele trei luni in constructii
de Bianca TilaINS: Managerii romani preconizeaza o activitate stabila in unele sectoare
de Bianca TilaEstimarile managerilor: O crestere accentuata se va inregistra in comertul cu amanuntul
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit