Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
3 secrete ale angajatilor fericiti si ale unei afaceri prospere
Bineinteles ca nu-ti doresti ca angajatii tai sa se simta prost la locul de munca, dar trebuie oare sa pui pe lista ta de prioritati fericirea acestora? Intr-un cuvant, da. Conform unui studiu realizat de Teresa M. Amabile, profesor in cadrul Universitatii Harvard, si de cercetatorul Steven J. Kramer.
Angajatii fericiti sunt mai productivi si mai cooperanti iar afacerea ta, mai prospera. In zilele in care s-au simtit bine, acestia au realizat progrese (76%) si au fost mai cooperanti (53%), procentele scazand drastic in zilele in care au fost nefericiti – 25%, respectiv 43%.Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Ghid practic Realizarea de sapun natural
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Dar ce-i face pe angajati fericiti? Jill Geilser a analizat aceasta problema in cartea: „WORK HAPPY: WHAT GREAT BOSSESKNOW“ (Center Street, 2012) si a evi dentiat cateva trasaturi comune ale angajatilor multumiti.
Foloseste aceste secrete pentru a primi recompense pentru afacerea ta!
1. Un supervizor caruia ii pasa.
Angajatii fericiti simt ca supervizorii sunt de partea lor si ca superiorul lor le cunoaste punctele tari, punctele slabe, dorintele si visele, spune Geilser. „E nevoie de conversatii fata in fata, nu doar de e-mailuri“, completeaza ea. Liderii de top au o reteta pentru sanatatea la locul de munca pentru fiecare individ si fiecare echipa in parte.
Asta inseamna sa intelegi cum lucreaza mai bine fiecare angajat, care sunt slabiciunile lui si in ce exceleaza. Angajatii
fericiti considera ca seful lor ii asculta si ca le ia in serios sugestiile.
2. Lauda si feedback sincer si specific.
Trebuie sa stii cum sa oferi feedback fiecarui individ in parte, spune Geilser. Cand lauzi pe cineva, men tio neaza exact pentru ce. De exemplu: „Mi-a placut la nebunie faptul ca ai structurat raportul acela punctual, scotand in evidenta titlurile cele mai importante. A fost foarte bine.
Cum ti-a venit ideea?“, abordare ce invita angajatul la o discutie creativa, in loc de: „Sublinierea titlurilor importante
a fost inspirata, exact asa as fi facut si eu“, abordare ce da senzatia de control, fara sa-i atribuie an gajatului meritele pentru o contributie creativa si pozitiva.
3. O cultura a locului de munca bazata pe sustinere si echitate.
Angajatii fericiti au o cultura la locul de munca bazata pe asteptari si reguli clare, care le sustin in acelasi timp necesitatile. „Daca iti incurajezi subalternii sa-si puna fotografii cu familia pe birou, dar nu ii permiti asistentei tale sa plece mai devreme ca sa participe la serbarea fiicei ei, inseamna ca nu creezi un spatiu de lucru cu valori consistente“, mai afirma ea.
Cel mai bun loc pentru a testa cum se simt angajatii este chiar in spatiul in care isi desfasoara activitatea, in „transee“. „Du-te si vorbeste direct cu subalternii tai. intreabai cum se simt sa lucreze acolo“, spune Geilser. Atunci cand iti raspund, fii atent la limbajul non-verbal, tonul vocii, contactul vizual (sau lipsa acestuia). Raspunsurile directe, pline de entuziasm sunt un indicator bun al sinceritatii. Pauzele, raspunsurile vagi sau un limbaj corporal necorespunzator iti pot indica faptul ca ai o problema.
A angaja oamenii potriviti face parte din aceeasi ecuatie, adauga Geilser. Cauta persoane pozitive, muncitoare si vor adauga plus-valoare echipei tale. Cand angajatii-problema isi fac de cap rezolva repede conflictele sau vei ajunge sa pedepsesti alte persoane obligandu-le sa suporte conditii neplacute si neechitabile de munca. „Viata e prea scurta ca sa lucrezi cu nesimtiti“, concluzioneaza Geilser.
Articole conexe
6 lucruri pentru bucataria de la locul de munca care sporesc bunastarea angajatilor
de Idei de afaceriCum sa atragi cei mai buni angajati pentru noua ta afacere
de Idei de afaceriCum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum
de Idei de afaceriSfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit