Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

3 secrete ale angajatilor fericiti si ale unei afaceri prospere

de
1630 0 26 Ian. 2015
Management


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Bineinteles ca nu-ti doresti ca angajatii tai sa se simta prost la locul de munca, dar trebuie oare sa pui pe lista ta de prioritati fericirea acestora? Intr-un cuvant, da. Conform unui studiu realizat de Teresa M. Amabile, profesor in cadrul Universitatii Harvard, si de cercetatorul Steven J. Kramer.

Angajatii fericiti sunt mai productivi si mai cooperanti iar afacerea ta, mai prospera. In zilele in care s-au simtit bine, acestia au realizat progrese (76%) si au fost mai cooperanti (53%), procentele scazand drastic in zilele in care au fost nefericiti – 25%, respectiv 43%.

Dar ce-i face pe angajati fericiti? Jill Geilser a analizat aceasta problema in cartea: „WORK HAPPY: WHAT GREAT BOSSESKNOW“ (Center Street, 2012) si a evi dentiat cateva trasaturi comune ale angajatilor multumiti.

Foloseste aceste secrete pentru a primi recompense pentru afacerea ta!

1. Un supervizor caruia ii pasa.
Angajatii fericiti simt ca supervizorii sunt de partea lor si ca superiorul lor le cunoaste punctele tari, punctele slabe, dorintele si visele, spune Geilser. „E nevoie de conversatii fata in fata, nu doar de e-mailuri“, completeaza ea. Liderii de top au o reteta pentru sanatatea la locul de munca pentru fiecare individ si fiecare echipa in parte.

Asta inseamna sa intelegi cum lucreaza mai bine fiecare angajat, care sunt slabiciunile lui si in ce exceleaza. Angajatii
fericiti considera ca seful lor ii asculta si ca le ia in serios sugestiile.

2. Lauda si feedback sincer si specific.
Trebuie sa stii cum sa oferi feedback fiecarui individ in parte, spune Geilser. Cand lauzi pe cineva, men tio neaza exact pentru ce. De exemplu: „Mi-a placut la nebunie faptul ca ai structurat raportul acela punctual, scotand in evidenta titlurile cele mai importante. A fost foarte bine.

Cum ti-a venit ideea?“, abordare ce invita angajatul la o discutie creativa, in loc de: „Sublinierea titlurilor importante
a fost inspirata, exact asa as fi facut si eu“, abordare ce da senzatia de control, fara sa-i atribuie an gajatului meritele pentru o contributie creativa si pozitiva.

3. O cultura a locului de munca bazata pe sustinere si echitate.
Angajatii fericiti au o cultura la locul de munca bazata pe asteptari si reguli clare, care le sustin in acelasi timp necesitatile. „Daca iti incurajezi subalternii sa-si puna fotografii cu familia pe birou, dar nu ii permiti asistentei tale sa plece mai devreme ca sa participe la serbarea fiicei ei, inseamna ca nu creezi un spatiu de lucru cu valori consistente“, mai afirma ea.

Cel mai bun loc pentru a testa cum se simt angajatii este chiar in spatiul in care isi desfasoara activitatea, in „transee“. „Du-te si vorbeste direct cu subalternii tai. intreabai cum se simt sa lucreze acolo“, spune Geilser. Atunci cand iti raspund, fii atent la limbajul non-verbal, tonul vocii, contactul vizual (sau lipsa acestuia). Raspunsurile directe, pline de entuziasm sunt un indicator bun al sinceritatii. Pauzele, raspunsurile vagi sau un limbaj corporal necorespunzator iti pot indica faptul ca ai o problema.

A angaja oamenii potriviti face parte din aceeasi ecuatie, adauga Geilser. Cauta persoane pozitive, muncitoare si vor adauga plus-valoare echipei tale. Cand angajatii-problema isi fac de cap rezolva repede conflictele sau vei ajunge sa pedepsesti alte persoane obligandu-le sa suporte conditii neplacute si neechitabile de munca. „Viata e prea scurta ca sa lucrezi cu nesimtiti“, concluzioneaza Geilser.


Tags: angajatiangajati fericitiafacereafacerimanagementmunca

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

3 secrete ale angajatilor fericiti si ale unei afaceri prospere
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Ce vor tinerii care se afla in cautarea unui loc de munca in 2019

de Florin P. Amariei
26 Iun 2019
Ne-am tot pus pana acum problema infiintari unei afaceri si am dezbatut multe aspecte legate de antreprenoriat. Ce isi doresc, insa, tinerii de la...

Istoricul angajatilor, din ce in ce mai verificat

de Florin P. Amariei
27 Mai 2019
Un sondaj facut cu principalii recrutori din Romania arata ca istoricul angajatilor, indiferent de nivel, este din ce in ce mai verificat. Sapte...

Ai angajati care lucreaza de acasa? Iata cum ii gestionezi!

de Camelia Diaconu
27 Mai 2019
In ultimii ani sistemul de lucru remote este tot mai cerut de catre angajati. Este o modalitate prin care angajatii se simt mai motivati si...

Partenerul de afaceri - cum il alegem?

de Florin P. Amariei
30 Apr 2019
Sa pornesti pe drumul antreprenoriatului presupune anumite riscuri si deschiderea catre nou, dar este extrem important sa intelegem ca partenerii de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2019







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016