Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

3 secrete ale angajatilor fericiti si ale unei afaceri prospere

de Magdalena Popa 26 Ian. 2015 2734
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Bineinteles ca nu-ti doresti ca angajatii tai sa se simta prost la locul de munca, dar trebuie oare sa pui pe lista ta de prioritati fericirea acestora? Intr-un cuvant, da. Conform unui studiu realizat de Teresa M. Amabile, profesor in cadrul Universitatii Harvard, si de cercetatorul Steven J. Kramer.

Angajatii fericiti sunt mai productivi si mai cooperanti iar afacerea ta, mai prospera. In zilele in care s-au simtit bine, acestia au realizat progrese (76%) si au fost mai cooperanti (53%), procentele scazand drastic in zilele in care au fost nefericiti – 25%, respectiv 43%.

Dar ce-i face pe angajati fericiti? Jill Geilser a analizat aceasta problema in cartea: „WORK HAPPY: WHAT GREAT BOSSESKNOW“ (Center Street, 2012) si a evi dentiat cateva trasaturi comune ale angajatilor multumiti.

Foloseste aceste secrete pentru a primi recompense pentru afacerea ta!

1. Un supervizor caruia ii pasa.
Angajatii fericiti simt ca supervizorii sunt de partea lor si ca superiorul lor le cunoaste punctele tari, punctele slabe, dorintele si visele, spune Geilser. „E nevoie de conversatii fata in fata, nu doar de e-mailuri“, completeaza ea. Liderii de top au o reteta pentru sanatatea la locul de munca pentru fiecare individ si fiecare echipa in parte.

Asta inseamna sa intelegi cum lucreaza mai bine fiecare angajat, care sunt slabiciunile lui si in ce exceleaza. Angajatii
fericiti considera ca seful lor ii asculta si ca le ia in serios sugestiile.

2. Lauda si feedback sincer si specific.
Trebuie sa stii cum sa oferi feedback fiecarui individ in parte, spune Geilser. Cand lauzi pe cineva, men tio neaza exact pentru ce. De exemplu: „Mi-a placut la nebunie faptul ca ai structurat raportul acela punctual, scotand in evidenta titlurile cele mai importante. A fost foarte bine.

Cum ti-a venit ideea?“, abordare ce invita angajatul la o discutie creativa, in loc de: „Sublinierea titlurilor importante
a fost inspirata, exact asa as fi facut si eu“, abordare ce da senzatia de control, fara sa-i atribuie an gajatului meritele pentru o contributie creativa si pozitiva.

3. O cultura a locului de munca bazata pe sustinere si echitate.
Angajatii fericiti au o cultura la locul de munca bazata pe asteptari si reguli clare, care le sustin in acelasi timp necesitatile. „Daca iti incurajezi subalternii sa-si puna fotografii cu familia pe birou, dar nu ii permiti asistentei tale sa plece mai devreme ca sa participe la serbarea fiicei ei, inseamna ca nu creezi un spatiu de lucru cu valori consistente“, mai afirma ea.

Cel mai bun loc pentru a testa cum se simt angajatii este chiar in spatiul in care isi desfasoara activitatea, in „transee“. „Du-te si vorbeste direct cu subalternii tai. intreabai cum se simt sa lucreze acolo“, spune Geilser. Atunci cand iti raspund, fii atent la limbajul non-verbal, tonul vocii, contactul vizual (sau lipsa acestuia). Raspunsurile directe, pline de entuziasm sunt un indicator bun al sinceritatii. Pauzele, raspunsurile vagi sau un limbaj corporal necorespunzator iti pot indica faptul ca ai o problema.

A angaja oamenii potriviti face parte din aceeasi ecuatie, adauga Geilser. Cauta persoane pozitive, muncitoare si vor adauga plus-valoare echipei tale. Cand angajatii-problema isi fac de cap rezolva repede conflictele sau vei ajunge sa pedepsesti alte persoane obligandu-le sa suporte conditii neplacute si neechitabile de munca. „Viata e prea scurta ca sa lucrezi cu nesimtiti“, concluzioneaza Geilser.


Tags: angajatiangajati fericitiafacereafacerimanagementmunca

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

6 lucruri pentru bucataria de la locul de munca care sporesc bunastarea angajatilor

de Idei de afaceri
20 Feb 2024
Esti in cautare de noi modalitati de a stimula fericirea si productivitatea angajatilor tai? Pe masura ce organizatiile de toate marimile recunosc...

Cum sa atragi cei mai buni angajati pentru noua ta afacere

de Idei de afaceri
12 Dec 2023
Initierea unui business este un eveniment important in viata fiecarui antreprenor. Prima afacere poate fi comparata, cu usurinta, cu prima dragoste,...

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

Sfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca

de Idei de afaceri
09 Feb 2024
Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]