Atunci cand faci recrutari pentru firma ta este un intreg proces prin care trebuie sa treci pentru a gasi persoana potrivita, careia sa ii si placa ceea ce face. Atunci cand lucrezi cu placere, dai si randament, ceea ce ajuta la performanta.
Dar ce te faci atunci cand angajezi un om care este capabil, dar nu pasionat? Mai ales daca acesta face munca din obligatie si, dupa saptamani de munca, este lipsit de inspiratie si de chef de munca. Aici intervine greul si este un intreg proces atunci cand iei decizia ca el sa plece.
Un angajat de acest fel poate afecta, printre altele, si brand-ul tau. Daca este o companie mica, acesta interactioneaza cu oamenii si poate lasa o impresie nu prea buna. Pentru a-ti face compania sa mearga si sa fie profitabila, trebuie sa te axezi pe angajati pasionati.
In continuare avem cateva sfaturi legate de angajarea persoanelor nepotrivite si cum sa le indepartezi.
1. Evitati angajarea full-time pe loc. Este important pentru setul de nou-veniti, mai ales cand nu ai lucrat niciodata cu acestia. Pentru inceput, este indicat sa le oferi o perioada de probe, de aproximativ 90 de zile, in care sa ii observe daca sunt capabili sa presteze munca respectiva, daca le place ceea ce fac, daca se acomodeaza cu mediul de munca.
Doritorii unui astfel de loc de munca pot fi foarte inselatori la prima vedere, in cadrul unui interviu. Acestia pot parea foarte interesati si pasionati de munca pe care o vor face, insa isi pot dori doar salariul, iar totul sa fie facut “de mantuiala”. Perioada de probe este cea mai indicata, astfel vezi pe care dintre acele persoane ti le doresti pe viitor in compania ta.
2. Fii rabdator. Acesta este, probabil, lucrul cu care majoritatea antreprenorilor se confrunta. Toti au viziuni si dorinte mari si isi doresc ca angajatii sa participe la indeplinirea lor. Chiar daca aceste obiective sunteti constienti ca sunt unele realizabile, aveti nevoie de putin ajutor. Singur nu vei putea niciodata sa le atingi.
De cele mai multe ori, in cautarea persoanei potrivite pentru companie, care sa aiba in comun cu tine aceleasi misiuni si capacitati, vei constata ca esti in cautarea unei persoane care sa fie capabila sa faca doar un anumit lucru.
3. Implementeaza un procent de 100% pentru primii 10 angajati. Inainte ca echipa ta de atac sa creasca la mai mult de 10 membri, fiecare organizatie trebuie sa aprobe ca fiecare dintre acestia sunt interesati de o pozitie full-time, indiferent de rolul lor. Acest lucru nu numai ca va implica pe toata lumea in procesul de luare a deciziilor, dar va creste angajamentul fiecaruia pentru noua echipa care va ajuta la succesul organizatiei. Acest lucru nu va fi usor, deoarece angajatii mai vechi vor avea mai multe de facut, iar daca cei noi nu sunt interesati de succesul companiei, procesul va fi si mai greu.
Tags: afacerisfaturi afacerirecrutareangajati