Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

4 carti pe care un sef bun trebuie sa le citeasca

de Florin Amariei 04 Ian. 2020 11780
4.31 din 8 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Sefii, managerii sau liderii gandesc altfel si asta ii separa de restul oamenilor. De aceea, poate, au si parte de succes.

Odata ce iti cunosti echipa, ii stii stilul de a gandi, modul in care actioneaza si esti capabil sau capabila sa iei deciziile potrivite la momentul potrivit, viata ta de business va fi una mult mai usoara. Acest lucru se aplia si celor care au o companie, dar si celor care sunt angajati in functii de management.
 
Asadar, va prezentam astazi 4 carti pe care un sef bun trebuie sa le citeasca. Nu sunt 4 propuneri ale noastre, ci au fost pana acum testate de altii si si-au castigat notorietatea printre cei care ocupa functii de conducere in cele mai mari companii ale lumii. 
 
1. The hard thing about hard things - Ben Horowitz
Autorul a fost cofondator si CEO al Opsware, un software B2B care a fost vandut catre HP pentru 1,6 miliarde de dolari. In prezent, Horowitz este partener al binecunoscutului fond de investitii Andreesen Horowitz. Acum trei ani a publicat "The hard thing about hard things", o carte indragita si laudata chiar si de catre fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg. In carte acesta dezbate mult ideea de a reduce cat mai mult posibil competitia directa intre angajati. El spune ca in experienta sa a observat cum multi angajati buni, care i-au devenit si prieteni, au fost prea implicati in competitia pentru o promovare si au uitat ce au de facut si cat de bine trebuie sa-si faca ei treaba. Pentru a opri acest fenomen, Horrowitz crede cu tarie ca e nevoie de o serie de reguli clare pentru promovare, de o descriere ampla a postului pentru care angajatii concureaza si mai sustine ideea crearii unei comisii speciale pentru evaluarea candidatilor. Aceasta este doar unul dintre lucrurile pe care le puteti afla citind cartea omului de afaceri.
 
2. High Output Management - Andrew S. Grove
In timp ce era CEO al Intel, Andrew Grove a publicat o carte care a primit cele mai bune review-uri posibile de la comunitatea de afaceri din SUA. El se adreseaza managerilor de nivel inalt si celor care detin companii. Grove explica de ce este necesar ca seful sa fie un lider care da un exemplu angajatilor si le arata exact ce trebuie facut pentru a imbunatati performanta. Un aspect important adus in discutie de Grove este importanta intalnirilor pe care managerul trebuie sa le aiba cu fiecare subordonat pe rand, unde cel care ocupa o pozitie inferioara in cadrul companiei conduce acel meeting tete-a-tete. In timp, subordonatul va avea nevoie din ce in ce mai putin coaching, iar asta nu va conduce decat la productivitate ridicata din partea respectivului angajat. 
 
3. Crossing the Chasm - Geofrey Moore
Autorul abordeaza consumerismul si face o diferenta clara intre ce trebuie sa vinzi la un anumit moment pentru a avea un succes major pe viitor. Exemplul dat de el este iPhone-ul. Clientii care au cumparat prima generatie de iPhone, nu seamana deloc cu cei care au asteptat si au cumparat a treia sau a patra generatie a terminalului mobil. Insa, cei care au cumparat dupa ce produsul a fost deja raspandit in piata au fost dispusi sa cheltuie mai mult fata de clientii initiali. Cartea sa a fost pusa in pratica de catre start-up-ul Wealthfront, care in prezent este evaluat la peste 700.000.000 de dolari. 
 
4. The Lean Startup - Eric Ries
"Singura modalitate de a castiga este sa inveti mai repede ca toti ceilalti.", este practic un rezumat al rezumatului acestei carti. Ries a fost cofondator ci CTO al IMVU, care valora acum cativa ani peste 40.000.000 de dolari. Sheryl Sandberg si Mark Andreesen sunt doi dintre cei mai importanti sustinatori ai acestei lucrari. Autorul sustine ca pentru a intra rapid si cu succes pe piata trebuie sa creezi un produs care satisface o nevoie (sau, daca ai noroc, mai multe) a prospectilor clienti. El sugereaza crearea in prima instanta a unor produse de test ieftine care pot sugera un produs final grandios. Pentru a pune aceasta idee in practica, imaginati-va ca aveti un telefon P20 lite, adica cea mai ieftina a varianta a acestuia. Intre timp, apare cineva cu un P20 Pro care costa dublu fata de varianta lite, insa il vrei pentru ca stii ca este tot ceea ce ai tu in mana, insa de doua sau chia trei ori mai bun. Ei bine, despre asta este vorba.

Nu uita ca timpul pentru citit trebuie sa fie doar al tau. Doar asa vei intelege cat mai bine informatia care-ti este prezentata-n acele pagini.

Noi iti dorim succes! 
 
 
 


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: carti pentru sefiidei de citit carticarti businesssugestii lectura managamentcarti de citit pentru lideri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.31 din 5 - 8 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]