Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

4 facilitati de ordin sanitar pe care o cladire de birouri a viitorului ar trebui sa le aiba

de Idei de afaceri 27 Ian. 2022 2296
5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Schimbarile din ultimii doi ani au avut efecte pe partea personala si mai ales pe cea profesionala. Munca de acasa impusa de catre angajatori a lasat cladirile de birouri goale. Odata ce restrictiile s-au mai diminuat, angajatii s-au reintors la birouri, dar nu oricum. Fiecare pe rand, ca spatiile puse la dispozitie sa acorde distanta regulamentara intre ei si, nu in ultimul rand, pentru venirea lor, angajatorii trebuie sa le asigure protectie sanitara.

Cum viata de dupa pandemie nu mai este la fel, asa nici cladirile de birouri nu vor mai fi ce au fost candva. Acum, ne raportam la cladiri de birouri adaptate realitatii actuale, care respecta norme si asigura confort si siguranta angajatilor. Birourile viitorului reprezinta o provocare pentru angajatori, pentru ca trebuie sa regandeasca modul cum sunt amenajate si organizate spatiile interioare, astfel incat sa fie optime pentru o colaborare eficienta intre angajati in desfasurarea activitatilor zilnice. 


Angajatorii si proprietarii cladirilor de birouri au sarcina de a gasi solutii pentru protectia sanitara, ca angajatii sa simta intoarcerea la birou ca o normalitate, fara a exista posibile frici care sa le tulbure activitatile. Regandirea spatiilor de munca reprezinta, automat, transformarea clasicelor cladiri, in birouri ale viitorului. O cladire de birouri a viitorului trebuie sa aiba facilitati de ordin sanitar, inainte de toate, dupa cum urmeaza:


Lifturi dotate cu sisteme de dezinfectie U-VC


Lifturile erau intotdeauna pline cand angajatii se indreptau spre birouri. Acum, nu doar ca limitarea persoanelor in lift este o regula pe care companiile trebuie sa o implementeze si angajatii sa o respecte. Dotarea lifturilor cu tehnologie de dezinfectie UV-C este un pas de care cladirile viitorului trebuie sa tina cont de prima data. De asemenea, pentru ca butoanele sunt cele mai expuse virusilor, prin contactul direct pe care il face fiecare persoana care intra intr-un lift, acestea pot fi dotate cu tehnologiii de autocuratare aplicate pe fiecare suprafata utilizata extrem de des. Dezinfectarea U-VC este cunoscuta pentru reducerea infectarii de pe suprafete sau din aer, fiind un raspuns pentru eliminarea bacteriilor. Toate suprafetele si obiectele pot fi dezinfectate rapid cu U-VC, iar lifturile nu fac exceptie. 


Sisteme de filtrare a aerului

O incapere curata si bine aerisita asigura confortul angajatilor, dar le protejeaza si sanatatea. În vechile cladiri, birourile erau de cele mai multe ori inghesuite, cu spatii prea mici intre ele. Noile reguli impun angajatorilor sa rezerve un spatiu de minimum un metru si jumatate intre angajati, incaperile sa fie bine aerisite, iar aerul respirabil. Pentru ca toata lumea din incapere trebuie sa poarte masca, nevoia de a avea un aer curat este mai mare.

Sistemele de filtrare a aerului contribuie la un mediu mai sanatos pentru companie si, implicit, pentru angajati. Prin ele pot fi inlaturate bacteriile, praful sau alte particule toxice. 


Suprafete antibacteriene


Masurile care se vor lua pentru cladirile viitorului tin si de suprafete. Chiar daca angajatii se protejeaza cu ajutorul mastilor si folosesc dezinfectant des, iar incaperile dispun de sisteme de filtrare ale aerului, suprafetele raman in contact direct cu angajatii. Regandirea lor tine de protectia sanitara, pentru ca fiecare spatiu necesita sa fie adaptat noilor cladiri de birouri. De asemenea, zonele foarte des utilizate, cum ar fi usile, butoanele lifturilor sau automatele de cafea, pot fi mai sigure daca se implementeaza o tehnologie de autocuratare aplicate pe fiecare suprafata.

Birourile viitorului vor fi construite ca huburi sociale cu open-space, spatii private, dar si locuri pentru sedinte private. Ele trebuie sa fie spatii sigure, pentru a-l face pe angajat sa lucreze fara grija infectarii.  

Certificarea spatiilor de birouri cu un standard de sanatate pentru cladiri


Dupa finalizarea noii cladiri de birouri ale viitorului, angajatorii si proprietarii de cladiri trebuie sa redobandeasca increderea angajatilor ca isi desfasoara activitatea intr-un spatiu sanatos. IMMUNE Building Standard™ este o certificare a cladirilor bazata pe dovezi stiintifice si axata pe furnizarea instrumentelor si strategiei prin care administratorii de cladiri pot monitoriza, comunica si ajusta sanatatea spatiilor interioare, cu un protocol dedicat pentru a actiona eficient in cazul unor evenimente virale, bacteriologice sau toxicologice. Astazi nicio cladire nu poate fi imaginata fara standardul pentru prevenirea incendiilor, iar in viitor standarde de sanatate precum IMMUNE™ vor face parte fireasca din viata unei cladiri.


Odata ce situatia epidemiologica va permite reintoarcerea angajatilor la birou, cladirile nu ar trebui sa arate la fel. Ele trebuie sa ofere protectie sanitara, sa fie sustenabile si sa fie incadrate in asa fel incat sa ofere un spatiu de lucru pentru conectivitate si colaborare, in deplina siguranta. 


Sursa foto: www.shutterstock.com

 


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Buget de casa noua: cum sa iti gestionezi eficient cheltuielile de instalare

de Idei de afaceri
19 Apr 2024
Ai facut ceva economii, te-ai sfatuit cu banca si, in sfarsit, te muti in casa noua. Prima ta locuinta este un vis implinit. Insa, mutarea intr-o...

6 lucruri pentru bucataria de la locul de munca care sporesc bunastarea angajatilor

de Idei de afaceri
20 Feb 2024
Esti in cautare de noi modalitati de a stimula fericirea si productivitatea angajatilor tai? Pe masura ce organizatiile de toate marimile recunosc...

Cum sa economisesti bani pentru un avans la credit: 3 sfaturi utile

de Idei de afaceri
29 Ian 2024
Achizitia unei locuinte presupune o investitie generoasa si, uneori, veniturile personale nu sunt indeajuns pentru a sustine integral costurile...

Cum sa-ti organizezi timpul eficient ca antreprenor

de Idei de afaceri
22 Dec 2023
In universul antreprenorial si nu numai, fiecare clipa conteaza, iar modul in care iti organizezi timpul poate fi esential pentru traseul afacerii...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]