Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
5 activitati pentru un manager performant
Leadershipul si managementul, chiar daca constituie roluri diferite, devin complementare in asumarea activitatii de conducere. Managerul maximizeaza valoarea pentru companie, echipa si pentru sine cand este pasionat de ceea ce face, implicat in realizarea tuturor activitatilor si arata hotarare in urmarirea rezultatelor care apropie compania de obiectivele-cheie. Managerul isi implica echipa, colegii, clientii si simplifica procesele de care este responsabil. Ca toate acestea sa fie posibile, urmatoarele activitati sunt cele care contribuie decisiv la succes:
Comunicarea interna eficienta, cu scop si cu rezultateGhid practic Realizarea de sapun natural
Cultura de sofran
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Managerul trebuie sa comunice deschis si constant cu echipa. O comunicare structurata (cu agenda, durata prestabilita, etc) este de preferat unei comunicari informale, avand in vedere faptul ca fiecare dintre noi este mai inclinat sa respecte obiective/sarcini/termene pe care le-a acceptat in scris sau intr-un cadru formal. Deschiderea la ideile tuturor membrilor echipei este o calitate a oricarui manager performant, iar facilitarea unei implicari active a fiecarui membru al echipei in cadrul discutiilor legate de proiect poate aduce beneficii importante atingerii si depasirii obiectivelor.
Fixarea de obiective clare pentru echipa si organizatie
Transparenta comunicarii arata limpezimea gandirii. Oamenii isi fac cel mai bine treaba atunci cand inteleg si vad imaginea de ansamblu in care se incadreaza eforturile lor. De aceea, managerul trebuie sa acorde o atentie speciala reamintirii in mod regulat a obiectivelor-cheie si monitorizarii progresului pe care-l inregistreaza echipa. Este esential ca fiecare membru al echipei sa poata masura progresul pe care il face catre indeplinirea obiectivelor individuale, dar si care este statusul echipei in ceea ce priveste realizarea obiectivelor la care contribuie cu totii.
Transformarea problemelor in oportunitati de imbunatatire
Activitatile operationale curente au ca numitor comun, de cele mai multe ori, asigurarea respectarii procedurilor implicate de procesele-cheie. Simplificarea proceselor complexe sau ineficiente cu scopul de a imbunatati calitatea si furnizarea de servicii catre clientii interni si externi este o oportunitate pentru optimizarea resurselor. Echipa va aprecia eforturile depuse de manager pentru imbunatatirea continua a proceselor si simplificarea acestora, ori de cate ori acest lucru este posibil.
Asigurarea de traininguri relevante pentru dezvoltare personala si profesionala a fiecarui membru al echipei
Performanta fiecarui coleg depinde atat de motivare, cat si de actualizarea si operationalizarea cunostintelor. O echipa pregatita obtine randamente superioare. Mai mult, una dintre cele mai eficiente modalitati de motivare si crestere a implicarii este dezvoltarea continua, prin asigurarea dezvoltarii profesionale si personale.
Managerul este cel care trebuie sa se asigure ca, in fiecare an, toti membrii echipei sale au un plan de traininguri bine pus la punct, structurat si cunoscut din timp. Mai mult, la momentul potrivit, participarea la cursuri este bine sa fie apreciata in organizatie (nu considerata o concesiune venita din partea ”binevoitorului manager”). Studii de implicare a angajatilor realizate pentru piata muncii din Romania arata ca 79% dintre acestia se asteapta ca angajatorul sa le asigure cursuri ca parte a programelor de dezvoltare.
Livrarea unei experiente remarcabile clientilor
Fie ca este vorba despre clienti externi sau clienti interni, managerul ar trebui sa aiba ca obiectiv oferirea de servicii remarcabile cu fiecare ocazie. Generarea experientelor memorabile contribuie la construirea reputatiei profesionale si la consolidarea echipei pe care o conduce.
Managerul de succes se concentreaza pe rezultate si se straduieste sa creeze experiente excelente pentru echipa, colegi si clienti. Acesta simplifica sarcinile complexe, se asigura ca sunt luate masurile potrivite pentru a evalua progresul, isi asuma responsabilitatea si isi pune in valoare capacitatea de a-i invata pe altii cum sa faca acelasi lucru. Practicarea acestui tip de atitudine creste reputatia managerului si ofera un bun exemplu celor care aspira sa fie lideri.
Autor: Alina Fanita, CEO, PKF Finconta
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
Managementul timpului - instrumente care te ajuta sa te organizezi mai bine
de Idei de afaceriManagementul timpului intr-o afacere: 5 trucuri pentru a nu pierde vremea inutil
de Idei de afaceriManagement de succes: 33 de instrumente vitale pentru antreprenori in 2018
de Alina ConstantinescuSolutii bune pentru implementarea managementului riscului in afaceri
de Stanciu IoanaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit