Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
5 sfaturi care te ajuta sa iti pastrezi clientii si pe timp de criza!
Economia nu pare sa isi revina atat de repede pe cat am fi sperat noi. Un segment major de persoane afectate de criza este si cel reprezentat de afaceristi. Acestia sunt cei care au investit si inca mai investesc bani in proiecte complexe, proiecte care cer eforturi substantiale si care se pot compromite extrem de rapid, la prima miscare gresita. Si, daca stam sa ne gandim, prima imagine a esecului este usor vizibila in momentul in care incepem sa ne pierdem primii clienti. De aici totul poate lua o turnura nefasta.
Pentru cei care vor sa mizeze pe strategiile de retinere a clientilor, iata cateva sugestii si sfaturi esentiale:1. Afla ce vor, de ce au nevoie, ce asteptari au, ce venituri au, ce ii motiveaza sa cumpere din magazinele noastre, ce neajunsuri au, ce problemele ii caracterizeaza.
Acesta este primul pas pe care cu totii trebuie sa il parcurgem. Nu exista un punct clar de plecare pentru strategii corecte atat timp cand nu stim cui ne adresam, cine sunt oamenii carora vom vinde produsele perfecte pentru ei.
2. Ai grija ca magazinul tau sa fie imaculat din toate punctele de vedere si sa aiba capacitatea de a retine clientii. Spre exemplu, un magazin in care lipsesc produse din stoc nu va fi unul care sa poata sustine un nivel inalt de incasari si nici nu va retine clientii prea mult timp. La fel se intampla cand si atunci cand cosurile de cumparaturi sunt murdare sau lipsesc. La fel se intampla si cand produsele sunt dezorganizate la raft. Aceste impresii conteaza mai mult decat va imaginati.
3. Ai grija la personalul cooptat. De la angajatii care vand, pana la angajatii care elaboreaza strategiile de marketing, toti trebuie sa inteleaga care sunt strategiile de retinere a clientilor. Nu este de ajuns ca angajatii nostri sa zambeasca clientilor. Este nevoie de eforturi mult mai mari pentru ca orice client sa fie convins sa nu abandoneze un brand in favoarea unui competitor. Asa ca este important sa alegem angajatii care detin abilitati puternice de relationare cu clientii, capabili sa empatizeze cu acestia si gata sa ia decizii si in conditii de stres sau conflict.
4. Rezolva nemultumirile clientilor si colecteaza-le intr-o baza de date care sa fie mereu la indemana. Nemultumirile si neintelegerile clientilor trebuie sa fie o prioritate de top daca ai de gand sa iti cresti afacerea in mod constant, sa o imbunatatesti si sa maresti rata de retinere a clientilor.
5. Anticipezi nevoi si dorinte. Nu este de ajuns sa indeplinim dorintele si sa acoperim nevoile deja existente. Aici discutam despre stagnare si totul va duce la eliminarea sanselor de progres pentru afacerea ta. Este vital sa poti anticipa nevoi si dorinte pe care sa le acoperi inaintea competitorilor tai.
sursa foto: www.sxc.hu
Articole conexe
Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum
de Idei de afaceriSfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca
de Idei de afaceriDocumentele din spatele... ideilor de afaceri trebuie atent pastrate intr-un dulap metalic!
de Idei de afaceriCifra de afaceri din comert a crescut cu 5% in primele patru luni
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit