Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 strategii eficiente prin care companiile isi pot sustine angajatii in vreme de criza

de Redactia Ideideafaceri
1902 0 22 Apr. 2020
Management


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
5 strategii eficiente prin care companiile isi pot sustine angajatii in vreme de criza

In ultimele saptamani, modul in care lucram s-a schimbat dramatic. Majoritatea angajatilor lucreaza de acasa, altii sunt in somaj tehnic, iar numeroase companii au fost nevoite sa isi reduca personalul, doar pentru a supravietui in noul context. Pentru businessurile in care acum munca are loc de acasa, apar si alte provocari: cresterea productivitatii, mentinerea motivatiei angajatilor, precum si asistenta privind procedurile de „work from home” necesare.

Unii angajati se pot simti coplesiti de modul in care trebuie sa imbine acum munca de acasa cu responsabilitatile familiale, altii pot avea dificultati in a tine pasul cu schimbarile bruste si tehnologiile pe care trebuie sa se obisnuiasca sa le utilizeze. De aceea, companiile trebuie sa ia, inca de pe acum, masuri prin care sa isi ajute angajatii sa navigheze mai usor prin aceasta perioada dificila. Iata care sunt strategiile prin care firmele pot face acest lucru:

 

Comunicare frecventa prin canale multiple

In aceste momente, este mai important ca oricand pentru companii sa comunice eficient cu angajatii lor. De la notificarile privind schimbarea modului de lucru sau implementarea unor noi proceduri, la mesajele de educare a oamenilor si cele pentru promovarea unor bune practici, este esential ca toate aceste informatii sa fie transmise atat prin email, cat si prin site-ul intern al companiei, pe grupurile de pe retelele sociale sau direct, prin intermediul managerilor. Utilizarea canalelor multiple de comunicare ajuta firmele sa ajunga mai usor cu mesajul la angajati si sa se asigure ca acestea sunt intelese de catre oameni.

 

De asemenea, toate companiile ar trebui sa isi informeze angajatii cu privire la:

- posibilele schimbari in programul de lucru;

- optiunile privind concediul medical, de odihna sau de crestere a copilului;

- politica firmei privind abonamentele de sanatate;

- masurile luate de companie in aceasta perioada.

 

Sustinere financiara pentru nevoi prioritare

Companiile care au fost nevoite sa reduca salariile angajatilor sau care nu isi mai permit sa acorde mariri salariale pot diminua impactul financiar pe care aceste masuri il au asupra angajatilor prin acordarea de beneficii care sa compenseze pentru banii pierduti. Spre exemplu, firmele pot opta sa le ofere angajatilor tichete de masa, astfel incat acestia sa se poata bucura de o putere de cumparare mai mare.

 

O astfel de masura scade costurile afacerii cu pana la 37%, insa le ofera angajatilor un venit constant pentru cheltuielile cu alimentele. Companiile pot cere o oferta personalizata de tichete de masa, care sa fie adaptata atat nevoilor pe care le au, cat si numarului de angajati sau sumei pe care sunt dispuse sa o cheltuie.

 

Sprijin pentru angajatii aflati in situatii aparte

Familiile monoparentale, indivizii care au in ingrijire persoane bolnave sau in varsta sau angajatii care se afla intr-o situatie exceptionala ar trebui tratati separat, cand vine vorba despre masuri de sustinere.

 

Pentru ei, companiile pot institui un program mai flexibil, part-time sau flexibilitate in ceea ce priveste concediul. O astfel de masura este extrem de eficienta pentru loializarea angajatilor si cresterea ratei de retentie, iar pentru firme nu inseamna un efort mare, avand in vedere ca vorbim despre un procent mic al numarului de angajati care se afla intr-o astfel de situatie.

 

Pregatirea pentru revenirea la normal

Un alt lucru pentru care companiile ar trebui sa se pregateasca inca de pe acum este revenirea la normal a lucrurilor, momentul in care oamenii se vor intoarce la birou. Acest lucru implica stabilirea unor masuri de protectie suplimentara a angajatilor, comunicarea tuturor masurilor sau schimbarilor, precum si coordonarea cu acelea impuse de autoritati pentru siguranta tuturor.

 

Firmele se pot pregati eficient luand in calcul mai multe posibile scenarii si creionand o strategie pentru fiecare dintre ele. Spre exemplu, unele companii pot decide ca, pe masura de situatia se normalizeaza, doar o parte dintre angajati sa revina la birou - vorbind aici despre personalul esential sau pot decide sa le acorde salariatilor mai multe zile de lucru de acasa pe saptamana ori posibilitatea de a lucra in schimburi.

 

Testarea starii de spirit a angajatilor

Niciodata nu a fost mai necesar ca acum pentru companii sa testeze starea de spirit a angajatilor. Acest lucru nu numai ca poate influenta masurile pe care e nevoie sa le iei pentru a spori productivitatea si motivatia angajatilor, dar poate fi un instrument eficient pentru a masura gradul de incredere de care se bucura compania in randul salariatilor. Sondajele de opinie trimise catre angajati pe email sunt cea mai simpla solutie prin care poti face acest lucru, cu zero costuri, si prin care poti obtine rapid un feedback esential.




Tags: angajatifincanciarmanagementstare de spirit

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Dacia isi trimite mii de angajati in somaj tehnic

de Florin P. Amariei
24 Mar 2021
Dacia anunta ca mii de angajati vor fi trimisi in somaj tehnic din cauza crizei de conductori auto. Aproximativ 9.000 de angajati ai Uzinei Dacia...

Skoda renunta la 2% din angajatii pe posturi administrative

de Florin P. Amariei
05 Mar 2021
Producatorul ceh de automobile Skoda anunta ca renunta la 2% din angajatii sai aflati acum pe posturi administrative. Compania Skoda, cel mai mare...

Peste 35% dintre angajati planuiesc schimbarea locului de munca dupa pandemie

de Florin P. Amariei
03 Mar 2021
Un nou raport releva ca peste 35% din angajati planuiesc schimbarea locului de munca dupa pandemie. Printre principalele motive enumerate de acestia...

Peste jumatate din companii isi vor angajatii inapoi in birouri

de Florin P. Amariei
26 Ian 2021
Un nou sondaj releva ca peste jumatate din companii isi vor angajatii inapoi in birouri incepand cu luna martie. "17% dintre aceste companii...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2021: 5 afaceri cu Profit Maxim explicate detaliat
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de Afaceri pentru 2021: 5 afaceri cu Profit Maxim explicate detaliat

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2021: 5 afaceri cu Profit Maxim explicate detaliat
Idei de Afaceri pentru 2021: 5 afaceri cu Profit Maxim explicate detaliat
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2021







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2021: 5 afaceri cu Profit Maxim explicate detaliat"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]