Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
5 strategii eficiente prin care companiile isi pot sustine angajatii in vreme de criza
In ultimele saptamani, modul in care lucram s-a schimbat dramatic. Majoritatea angajatilor lucreaza de acasa, altii sunt in somaj tehnic, iar numeroase companii au fost nevoite sa isi reduca personalul, doar pentru a supravietui in noul context. Pentru businessurile in care acum munca are loc de acasa, apar si alte provocari: cresterea productivitatii, mentinerea motivatiei angajatilor, precum si asistenta privind procedurile de „work from home” necesare.
Unii angajati se pot simti coplesiti de modul in care trebuie sa imbine acum munca de acasa cu responsabilitatile familiale, altii pot avea dificultati in a tine pasul cu schimbarile bruste si tehnologiile pe care trebuie sa se obisnuiasca sa le utilizeze. De aceea, companiile trebuie sa ia, inca de pe acum, masuri prin care sa isi ajute angajatii sa navigheze mai usor prin aceasta perioada dificila. Iata care sunt strategiile prin care firmele pot face acest lucru:
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Propriul meu plan de afaceri
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Comunicare frecventa prin canale multiple
In aceste momente, este mai important ca oricand pentru companii sa comunice eficient cu angajatii lor. De la notificarile privind schimbarea modului de lucru sau implementarea unor noi proceduri, la mesajele de educare a oamenilor si cele pentru promovarea unor bune practici, este esential ca toate aceste informatii sa fie transmise atat prin email, cat si prin site-ul intern al companiei, pe grupurile de pe retelele sociale sau direct, prin intermediul managerilor. Utilizarea canalelor multiple de comunicare ajuta firmele sa ajunga mai usor cu mesajul la angajati si sa se asigure ca acestea sunt intelese de catre oameni.
De asemenea, toate companiile ar trebui sa isi informeze angajatii cu privire la:
- posibilele schimbari in programul de lucru;
- optiunile privind concediul medical, de odihna sau de crestere a copilului;
- politica firmei privind abonamentele de sanatate;
- masurile luate de companie in aceasta perioada.
Sustinere financiara pentru nevoi prioritare
Companiile care au fost nevoite sa reduca salariile angajatilor sau care nu isi mai permit sa acorde mariri salariale pot diminua impactul financiar pe care aceste masuri il au asupra angajatilor prin acordarea de beneficii care sa compenseze pentru banii pierduti. Spre exemplu, firmele pot opta sa le ofere angajatilor tichete de masa, astfel incat acestia sa se poata bucura de o putere de cumparare mai mare.
O astfel de masura scade costurile afacerii cu pana la 37%, insa le ofera angajatilor un venit constant pentru cheltuielile cu alimentele. Companiile pot cere o oferta personalizata de tichete de masa, care sa fie adaptata atat nevoilor pe care le au, cat si numarului de angajati sau sumei pe care sunt dispuse sa o cheltuie.
Sprijin pentru angajatii aflati in situatii aparte
Familiile monoparentale, indivizii care au in ingrijire persoane bolnave sau in varsta sau angajatii care se afla intr-o situatie exceptionala ar trebui tratati separat, cand vine vorba despre masuri de sustinere.
Pentru ei, companiile pot institui un program mai flexibil, part-time sau flexibilitate in ceea ce priveste concediul. O astfel de masura este extrem de eficienta pentru loializarea angajatilor si cresterea ratei de retentie, iar pentru firme nu inseamna un efort mare, avand in vedere ca vorbim despre un procent mic al numarului de angajati care se afla intr-o astfel de situatie.
Pregatirea pentru revenirea la normal
Un alt lucru pentru care companiile ar trebui sa se pregateasca inca de pe acum este revenirea la normal a lucrurilor, momentul in care oamenii se vor intoarce la birou. Acest lucru implica stabilirea unor masuri de protectie suplimentara a angajatilor, comunicarea tuturor masurilor sau schimbarilor, precum si coordonarea cu acelea impuse de autoritati pentru siguranta tuturor.
Firmele se pot pregati eficient luand in calcul mai multe posibile scenarii si creionand o strategie pentru fiecare dintre ele. Spre exemplu, unele companii pot decide ca, pe masura de situatia se normalizeaza, doar o parte dintre angajati sa revina la birou - vorbind aici despre personalul esential sau pot decide sa le acorde salariatilor mai multe zile de lucru de acasa pe saptamana ori posibilitatea de a lucra in schimburi.
Testarea starii de spirit a angajatilor
Niciodata nu a fost mai necesar ca acum pentru companii sa testeze starea de spirit a angajatilor. Acest lucru nu numai ca poate influenta masurile pe care e nevoie sa le iei pentru a spori productivitatea si motivatia angajatilor, dar poate fi un instrument eficient pentru a masura gradul de incredere de care se bucura compania in randul salariatilor. Sondajele de opinie trimise catre angajati pe email sunt cea mai simpla solutie prin care poti face acest lucru, cu zero costuri, si prin care poti obtine rapid un feedback esential.
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
6 lucruri pentru bucataria de la locul de munca care sporesc bunastarea angajatilor
de Idei de afaceriCum sa atragi cei mai buni angajati pentru noua ta afacere
de Idei de afaceriAngajatii intra intr-o noua dinamica in 2022
de Florin AmarieiSondaj. Principalele motive pentru care angajatii raman in firme
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit