de Andrioae Ruxandra
07 Iun. 2014
2563
Problema satisfacerii clientului ne apare in minte atunci cand ne gandim la alta zona de business in care brandul esueaza din cauza activitatii suprasolicitate din afacere. Cine n-a fost victima reprezentantului serviciului clienti care citeste mecanic scriptul, uitand sa faca pauza intre fraze si fara sa ne intrebe ce mai facem? Daca departamentul Relatii clienti iti reprezinta compania, trebuie sa fii atent.
Iar daca esti un antreprenor singur si te ocupi de serviciul relatii clienti chiar tu insuti, ai nevoie de aceste sfaturi pentru a nu deveni un robot pus la dispozitia serviciului relatii clienti.
Iata 9 moduri prin care poti evita sa devii un robot al serviciului relatii-clienti:
1. Incepe cu un script pe care apoi il arunci
Exista niste elemente de luat in considerare atunci cand inveti pe cineva cum sa faca un apel telefonic. Dar a te baza prea mult pe acel script va duce la o experienta nesigura si neplacuta pentru client. Daca esti trainer, creeaza o multime de scenarii pana personalul tau se va simti confortabil punandu-le in practica.
2. Implica-te in conversatie
Daca incepi o conversatie obisnuita cu un client s-ar putea sa te coste bani in timpul apelului, iar daca nu mentii discutia, te va costa la fel de mult. Pana la urma, clientii tai sunt oameni si le place sa fie intrebati cum le merge ziua. Ii poti intreba despre vreme, copii sau alte subiecte, surprinzandu-ti clientul si determinandu-l sa fie calm si astfel vei avea rezultate mai bune.
3. Investeste in training
Marea nemultumire pe care o au clientii in legatura cu brandul carora le sunt clienti este faptul ca reprezentantii departamentului de Relatii cu clientii nu empatizeaza la niciun nivel. Imagineaza-ti cum te-ai descurca daca ai fi angajat la departamentul de Relatii clienti in ceea ce priveste clientii chinezi. Cum ai incepe? Despre ce ar fi ok sa vorbesti si cum ai trece bariera culturala?
4. Simplifica apelul
Un exemplu este momentul in care un client al companiei Dell s-a plans de faptul ca trebuie sa apese prea multe butoane pentru a intra in legatura cu reprezentantul departamentului, ca apoi sa fie transferat imediat catre altcineva. Compania Dell a redus apoi numarul de transferuri telefonice la 40%, ceea ce a fost semnificativ.
5. Extinde
Nu exista nimic mai neplacut decat sa nu trimiti un email cu raspunsuri unui client. Investeste mai mult in caile prin care clientii pot ajunge la personal. Emailul si retelele de socializare sunt usor de implementat si nu necesita raspunsuri prompte, dar trebuie sa oferi raspunsuri intr-un timp rezonabil (in aceeasi zi sau mai putin).
6. Fii atent la cifre
In revita Inc, Jason Fried vorbeste despre atentia pe care directorii trebuie s-o aloce numerelor corecte: numarul clientilor. Este important ca apelurile sa se incadreze in timp pentru a salva bani si calitatea acestora sa fie evidenta. Cati clienti care sunt nemultumiti sau care au probleme in legatura cu produsul sau serviciul tau apeleaza la departamentul Relatii clienti? Cum poti reduce aceste apeluri? Cati clienti multumiti ai?
7. Examineaza-ti eforturile
Ca si in marketing, este important sa studiezi ceea ce functioneaza si ceea ce nu functioneaza in serviciul destinat clientilor. Asculta apelurile telefonice pentru a intelege cum personalul tau interactioneaza cu clientii si cum raspund clientii. Incearca lucruri noi, daca clientii sunt nemultumiti cand reprezentantii insista, iti vei da seama ca nu merita efortul.
8. Raspunde rapid
Clientii vor raspunsuri si le vor rapid. Daca vei raspunde foarte greu unui client, s-ar putea sa lasi o impresie foarte proasta si asta inseamna comentarii negative pe diverse site-uri de socializare, ceea ce ar putea fi daunator imaginii intregii companii.
9. Stabilirea unui nivel scazut de asteptari si depasirea acestuia
Daca ai primit vreodata ceva mai curand decat te-ai fi asteptat sau daca firma a facut o treaba mai buna decat a promis, ai fost probabil foarte incantat. Pe de alta parte, daca o companie ti-a spus ca va face ceva si nu a facut, probabil vei fi suparat. Incearca sa promiti ceea ce stii ca poti oferi. Vei surprinde clientii si vor fi incantati sa apeleze la serviciile tale.
Toti suntem oameni, indiferent de care parte a serviciului clienti ne aflam.
Sursa: smallbiztrends.com
Tags: afaceriantreprenoriserviciul clientirelatii clientimarketingclientisfaturi afaceri