Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

9 moduri prin care poti evita sa devii un robot al serviciului Relatii clienti

de Andrioae Ruxandra 07 Iun. 2014 2505
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Problema satisfacerii clientului ne apare in minte atunci cand ne gandim la alta zona de business in care brandul esueaza din cauza activitatii suprasolicitate din afacere. Cine n-a fost victima reprezentantului serviciului clienti care citeste mecanic scriptul, uitand sa faca pauza intre fraze si fara sa ne intrebe ce mai facem? Daca departamentul Relatii clienti iti reprezinta compania, trebuie sa fii atent.

 
Iar daca esti un antreprenor singur si te ocupi de serviciul relatii clienti chiar tu insuti, ai nevoie de aceste sfaturi pentru a nu deveni un robot pus la dispozitia serviciului relatii clienti.
 
Iata 9 moduri prin care poti evita sa devii un robot al serviciului relatii-clienti:
 
1. Incepe cu un script pe care apoi il arunci
Exista niste elemente de luat in considerare atunci cand inveti pe cineva cum sa faca un apel telefonic. Dar a te baza prea mult pe acel script va duce la o experienta nesigura si neplacuta pentru client. Daca esti trainer, creeaza o multime de scenarii pana personalul tau se va simti confortabil punandu-le in practica. 
 
2. Implica-te in conversatie
Daca incepi o conversatie obisnuita cu un client s-ar putea sa te coste bani in timpul apelului, iar daca nu mentii discutia, te va costa la fel de mult. Pana la urma, clientii tai sunt oameni si le place sa fie intrebati cum le merge ziua. Ii poti intreba despre vreme, copii sau alte subiecte, surprinzandu-ti clientul si determinandu-l sa fie calm si astfel vei avea rezultate mai bune.
 
3. Investeste in training
Marea nemultumire pe care o au clientii in legatura cu brandul carora le sunt clienti este faptul ca reprezentantii departamentului de Relatii cu clientii nu empatizeaza la niciun nivel. Imagineaza-ti cum te-ai descurca daca ai fi angajat la departamentul de Relatii clienti in ceea ce priveste clientii chinezi. Cum ai incepe? Despre ce ar fi ok sa vorbesti si cum ai trece bariera culturala? 
 
4. Simplifica apelul
Un exemplu este momentul in care un client al companiei Dell s-a plans de faptul ca trebuie sa apese prea multe butoane pentru a intra in legatura cu reprezentantul departamentului, ca apoi sa fie transferat imediat catre altcineva. Compania Dell a redus apoi numarul de transferuri telefonice la 40%, ceea ce a fost semnificativ.
 
5. Extinde 
Nu exista nimic mai neplacut decat sa nu trimiti un email cu raspunsuri unui client. Investeste mai mult in caile prin care clientii pot ajunge la personal. Emailul si retelele de socializare sunt usor de implementat si nu necesita raspunsuri prompte, dar trebuie sa oferi raspunsuri intr-un timp rezonabil (in aceeasi zi sau mai putin).
 
6. Fii atent la cifre
In revita Inc, Jason Fried vorbeste despre atentia pe care directorii trebuie s-o aloce numerelor corecte: numarul clientilor. Este important ca apelurile sa se incadreze in timp pentru a salva bani si calitatea acestora sa fie evidenta. Cati clienti care sunt nemultumiti sau care au probleme in legatura cu produsul sau serviciul tau apeleaza la departamentul Relatii clienti? Cum poti reduce aceste apeluri? Cati clienti multumiti ai?
 
7. Examineaza-ti eforturile
Ca si in marketing, este important sa studiezi ceea ce functioneaza si ceea ce nu functioneaza in serviciul destinat clientilor. Asculta apelurile telefonice pentru a intelege cum personalul tau interactioneaza cu clientii si cum raspund clientii. Incearca lucruri noi, daca clientii sunt nemultumiti cand reprezentantii insista, iti vei da seama ca nu merita efortul.
 
8. Raspunde rapid
Clientii vor raspunsuri si le vor rapid. Daca vei raspunde foarte greu unui client, s-ar putea sa lasi o impresie foarte proasta si asta inseamna comentarii negative pe diverse site-uri de socializare, ceea ce ar putea fi daunator imaginii intregii companii. 
 
9. Stabilirea unui nivel scazut de asteptari si depasirea acestuia
Daca ai primit vreodata ceva mai curand decat te-ai fi asteptat sau daca firma a facut o treaba mai buna decat a promis, ai fost probabil foarte incantat. Pe de alta parte, daca o companie ti-a spus ca va face ceva si nu a facut, probabil vei fi suparat. Incearca sa promiti ceea ce stii ca poti oferi. Vei surprinde clientii si vor fi incantati sa apeleze la serviciile tale. 
Toti suntem oameni, indiferent de care parte a serviciului clienti ne aflam.
 
Sursa: smallbiztrends.com
 


Tags: afaceriantreprenoriserviciul clientirelatii clientimarketingclientisfaturi afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Documentele din spatele... ideilor de afaceri trebuie atent pastrate intr-un dulap metalic!

de Idei de afaceri
14 Iun 2022
Organizeaza-ti spatiul mai eficient, folosind un dulap metalic! Alege, dintr-o gama bogata de produse, modele pentru organizarea sau arhivarea...

Cifra de afaceri din comert a crescut cu 5% in primele patru luni

de Bianca Tila
03 Iun 2022
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut in primele patru luni din acest an cu 5%. Fata de perioada similara din 2021, a crescut...

CNIPMMR: Antreprenorii n-au incredere in viitorul economic al Romaniei

de Florin Amariei
26 Oct 2021
Conform presedintelui CNIPMMR, antreprenorii n-au incredere in viitorul economic al Romaniei. Pesimismul ramane majoritar. "In ceea ce...

Studiu. Afacerile nespecializate din comertul cu amanuntul, in pericol

de Florin Amariei
25 Ian 2021
Un studiu Coface releva faptul ca afacerile nespecializate din comertul cu amanuntul sunt in pericol de insolventa. Datoriile acestora sunt din ce in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]