Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ai sau nu nevoie de consultanta in afacerea ta?

67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Multi dintre voi stiti deja din experienta ce inseamna sa ai de-a face cu o echipa consultanti externi. In unele cazuri, este o experienta pozitiva: consultantii vin cu o perpectiva noua intr-o problema-cheie sau, conlucrand eficient cu personalul companiei obtin rezultate semnificative.

Alteori, implicarea consultantilor externi nu face prea mult bine, astfel incat clientul se intreaba ce rost mai are sa mai apeleze vreodata la ei. Relatia dintre consultant si client poate sa esueze dintr-o multime de motive, dar esentialul este ca, de cele mai multe ori, rezultatele slabe ale muncii de consultanta se datoreaza lipsei de comunicare.

Exista astfel, trei factori hotaratori ai succesului unui proiect de consultanta. Acesti factori trebuie sa se afle in permanenta in concordanta.

1. Ce vrea clientul - care crede clientul ca este problema si cum considera ca ar trebui rezolvata. Bineinteles, el poate sa aiba doar notiuni vagi, generale cu privire la solutia optima. Este destul sa fie capabil sa precizeze natura problemei si modul in care ar vrea sa se schimbe lucrurile.

2. Ce ofera consultantul este atentia, profesionalismul si grija pentru binele clientului. Sau, cel putin, acestea sunt promisiunile. In cele mai multe cazuri, ele se adeveresc. Clientul insa trebuie sa urmareasca mult mai mult decat atat: el trebuie fie convins ca acesta a elaborat solutii pertinente, eficiente. Asta deoarece multi consultanti, de-a lungul vremii, si-au format metodologii si moduri de abordare standard, care acum stau la baza muncii lor. Clientul trebuie sa se asigure ca aceste metodologii sunt adaptate la nevoile specifice ale firmei sale.

3. De ce anume are nevoie clientul poate sa fie uneori un lucru total diferit de ceea ce el isi doreste. In acest caz, oricat de competenti ar fi consultantii in munca lor si oricat de mult ar fi lucrat pe problema sesizata de client, rezultatele intarzie sa apara. Si nici nu vor aparea vreodata, deoarece problema este de fapt alta.

Inainte de a decide daca ai sau nu nevoie de consultanta, analizeaza factorii sus-mentionati. Asigura-te ca ceea ce iti doresti este si ceea ce ai nevoie, fii sigur ca stii sa explici consultantilor care este problema si fii atent ca solutiile propuse de acestia sa fie adaptate la specificul afacerii tale.



Tags: editorialconsultantasucces

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]