de Alexandra Popescu
06 Iun. 2014
2417
Conceptul de strategie este adesea folosit in afaceri, insa este slab inteles. Mai mult, strategia unei companii mari nu este acelasi lucru cu strategia unui start-up.
In ceea ce priveste companiile mari, obiectivele acestora sunt de a maximiza profitul investitiilor actionarilor si de a ajunge la ceea ce inseamna acesta, formand doua strategii fundamentale.
Ideea este de a alege o industrie mare, care creste repede, este profitabila si ar trebui sa ramana astfel. O industrie atractiva ar fi transportarea petrolului prin conducte. Un jucator tipic castiga o
rentabilitate a propriului capital de peste 100 de procente.
Decide cum sa castige piata selectata. Aici lucreaza doua strategii de baza: diferentierea efectuata de catre o companie ofera clientilor mai mult decat ceea ce isi doresc, crescand astfel disponibilitatea lor de a plati sau servind ca un producator low-cost prin care intreprinderea percepe cel mai mic pret in industrie (exemplu: McDonald’s).
Dar in ceea ce priveste start-up-urile, acestea au un scop diferit, asa ca alegerile strategice pe care le fac trebuie sa fie diferite. Noile asociatii se confrunta cu cote uriase in incercarea de a evita pierirea si duc lipsa de bani pentru a plati facturile furnizorilor si pentru a compensa muncitorii pentru valoarea muncii lor.
In urma raspunsurilor a 200 de antreprenori intervievati, s-au identificat sase decizii care pot ajuta la cresterea succesului unui start-up.
1. Alege obiectivele
Misiunea corecta poate inspira un talent foarte mare. Daca un start-up se angajeaza intr-un IPO sau o achizitie, acest lucru poate ajuta la convingerea investitorului ca firma il va face bogat. Astfel va putea baga mana adanc in buzunar pentru a scoate un cec generos.
2. Alege pietele
Teoretic, o societate poate vinde un produs oricui, in orice piata. Insa un antreprenor trebuie sa aleaga o piata despre care simte o anumita pasiune si care este suficient de mare pentru a ajuta compania sa castige 100 de milioane de dolari, chiar daca fondatorul primeste doar 10% din acesta.
3. Majoreaza capitalul
Un antreprenor are nevoie de bani pentru a reusi sa isi plateasca furnizorii si angajatii, dar isi doresc sa mentina si controlul asupra pietei. Pentru acest lucru poate apela la un imprumut de pe cardul de credit sau la crowdfound pana ce se dovedeste ca clientii sunt dispusi sa plateasca pentru produsul lor.
4. Selecteaza o echipa
Cum un antreprenor nu poate face totul, are nevoie sa angajeze si sa motiveze persoane talentate. Optiunile pe actiuni oferite va ajuta la recrutarea talentelor daca antreprenorul a construit deja un start-up de succes si ofera o misiune convingatoare din punct de vedere emotional.
5. Obtine cota de piata
Potentialii clienti nu doresc sa cumpere de la o companie care este pe punctul de a esua in aproximativ sase luni. Pentru a castiga o cota de piata , start-up-urile trebuie sa faca doua lucruri: sa gaseasca un client care are dureri si nu are leac si sa livreze antidotul la un pret care il face irezistibil.
6. Raspunde schimbarilor
Odata ce clientii cumpara produsul in masa, antreprenorul trebuie sa urmareasca de sus pentru a monitoriza evolutia nevoilor pietei, a noii tehnologii si concurentilor parveniti si sa construiasca produse noi pentru a cuceri piete noi.
Chiar daca companiile mari si start-up-urile au strategii diferite, niciuna dintre acestea nu pot functiona individual. Acest lucru le ajuta sa se dezvolte, in cazul start-up-urilor, si sa ajunga in fruntea pietei, atunci cand vorbim despre companiile mari.
Tags: afaceristart-upstart in afacericompaniiantreprenori