Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Atentie la oamenii pe care ii angajati!
Un client intra intr-un magazin. Vanzatorul sta deoparte si discuta cu niste cunoscuti.
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Cresterea prepelitelor japoneze
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Cultura de sofran
Clientul se aseaza in fata tejghelei si asteapta sa fie bagat in seama, dar conversatia se prelungeste. Vanzatorul nu da nici un semn sa fi observat ca cineva doreste sa cumpere ceva; dimpotriva, intretine dialogul cu prietenii sai, punand intrebari si asteptand, numai urechi, raspunsurile.
Clientul scoate o bancnota de 50 de lei si schiteaza un gest timid de a intrerupe discutia si de a spune ce vrea. Nu i se acorda nici o atentie. Enervat, baga banii in buzunar si se indreapta hotarat spre usa. De-abia in acest moment vanzatorul se dezmeticeste, sare ca ars si intreaba cu ce i-ar putea fi de folos. Este insa randul clientului sa nu il bage in seama. Isi vede de drum, cautand un alt magazin unde poate gasi ceea ce il intereseaza.
Omul potrivit la locul potrivit
Imaginati-va ca sunteti proprietarul magazinului unde s-a desfasurat scena descrisa mai sus si ca, involuntar sau nu, ati asistat la cele intamplate. In mod sigur simtiti cum va urca sangele in obraji de furie, pentru ca tocmai ati pierdut niste bani care puteau intra fara cel mai mic efort in buznarul dvs. Si asta numai din vina vanzatorului, care s-a dovedit la fel de potrivit in spatele tejghelei ca si o manea la o receptie data de ambasada S.U.A.
Omul potrivit la locul potrivit… Problema se poate extinde la orice categorie de angajati, fiecare putand genera situatii jenante, in care dvs. sa pierdeti clienti: faptul ca secretara a fost cam nepoliticoasa, ca soferul care a livrat comanda a sosit cu intarziere sau ca agentul publicitar n-a fost in stare sa spuna fara sa se balbaie cine este si pe cine reprezinta constituie aspecte care afecteaza grav imaginea firmei dvs. Si, implicit, ele pun sub un mare semn de intrebare succesul afacerii pe care o conduceti. Fiecare angajare ratata va costa timp si bani. Iar raul porneste chiar de la intervievarea, in vederea angajarii, a persoanelor care doresc sa lucreze in firma dvs.
Secretul unui interviu de succes
Secretul este foarte simplu: sa stiti foarte clar ce doriti de la viitorul angajat si sa puneti intrebarile corecte pentru a afla daca omul din fata dvs. este cel de care aveti nevoie. Care sunt aceste “intrebari corecte”? Dvs. ar trebui sa stiti cel mai bine, pentru ca dvs. aveti cel mai clar in minte bagajul de aptitudini necesare candidatului. Iata, totusi, cateva intrebari care nu au cum sa nu fie utile:
Care este cea mai mare realizare a dvs. (a candidatului)?
Descrieti o situatie cand ati avut de-a face cu un client nervos. Cum ati rezolvat-o?
De ce credeti ca sunteti potrivit pentru aceasta slujba?
Care este cea mai mare greseala pe care ati facut-o in activitatea de pana acum?
Care au fost relatiile cu sefii anteriori? Cine v-a placut (displacut) cel mai mult? De ce?
Observati ca toate intrebarile de mai sus au o trasatura comuna: pentru nici una dintre ele nu exista un raspuns “sigur”, pe care candidatul sa vi-l serveasca avand convingerea ca va da gata. Raspunsurile nu pot fi catalogate “corect” sau “incorect”, pentru ca intrebarile sunt construite astfel incat sa dezvaluie personalitatea celui in cauza, cu defectele si calitatile sale.
Ce greseli puteti comite?
Adevarul este ca nimeni nu are un antrenament special in intervievarea candidatilor. Cei mai multi intreprinzatori se bazeaza (uneori, nejustificat) pe faptul ca se pricep la oameni si ca sunt in stare sa “simta” candidatul potrivit dupa numai cateva intrebari. Probabil de aici rezulta acele angajari proaste de care am vorbit ceva. S-ar putea sa sune banal, dar, pentru a realiza un inteviu eficient, este important sa comiteti cat mai putine greseli. Care sunt principalele greseli pe care le puteti face? De exemplu:
a) Vorbiti prea mult. Multi intreprinzatori sau directori de resurse umane sunt atat de vorbareti in timpul interviului, incat candidatii nu apuca sa spuna mare lucru despre ei. Cat ar trebui sa vorbeasca fiecare? Cca 25% patronul si 75% candidatul. In realitate insa, lucrurile stau exact pe dos, ceea ce inseamna ca intreprinzatorul adopta o atitudine dominatoare, menita sa intimideze putin. Dar intimidarea nu serveste cu nimic la atingerea scopului interviului.
b) Nu va notati intrebarile pe hartie inaintea interviului. Discutia poate devia foarte usor. Va puteti trezi la capatul celor 30 de minute afectate interviului ca stiti foarte multe despre cat de priceput la fotbal era candidatul in liceu, dar foarte putin despre pregatirea de specialitate pe care o are. Asa ca scrieti-va pe hartie intrebarile si cautati sa obtineti raspunsuri la fiecare dintre ele, chiar daca fotbalul vi se pare mai fascinant.
c) Neglijati sa luati notite. S-a constatat ca, in general, candidatii care sustin ultimii interviul au cele mai mari sanse sa fie angajati. De ce? Pentru ca intreprinzatorul nu si-a luat notite si a uitat, pur si simplu, cu ce argumente au venit primii candidati. Singura modalitate prin care va puteti aminti cu exactitate cum s-a prezentat fiecare este sa-i schitati (in timpul sau imediat dupa interviu) un scurt portret, cu bile albe si negre.
d) Sunteti superficial atunci cand luati decizia finala. Nu aveti cum sa negati faptul ca, atunci cand hotarati pe cine angajati, sunteti influentat de aspectul fizic al respectivului. Atentie! Vorbim aici strict de trasaturile fizice, nu de tinuta ingrijita sau de gradul de igiena personala. Normal, nimeni nu doreste sa lucreze cu oameni neingrijiti. Dar puteti pierde mult daca va lasati convins de o fata frumoasa si de niste picioare lungi, care s-ar putea sa nu fie insotite si de alte calitati, strict necesare postului vizat.
Doua probleme de avut in vedere
Foarte rar se intampla sa gasiti persoana potrivita exact atunci cand aveti nevoie de ea. Din acest motiv, trebuie sa fiti intr-o permanenta cautare de astfel de persoane si sa nu asteptati pana in momentul in care apar dificultati.
Chiar daca situatia actuala nu cere neaparat vreo schimbare, preocupati-va tot timpul de gasirea unor oameni competenti. Aici, anunturile de mica publicitate nu dau cele mai bune rezultate; experienta a dovedit ca oamenii competenti se recomanda unii pe altii, asa ca exploatati din acest punct de vedere orice om competent cu care veniti in contact.
Si o a doua problema: nu priviti angajarea ca pe o chestiune unilaterala, in care dvs. aveti painea si cutitul. Sa stiti ca o persoana bine pregatita, asa cum va trebuie dvs., nu cauta cu disperare un loc de munca, pentru ca, in mod sigur, are mai multe oferte. Cautati, asadar, sa faceti la randul dvs. o oferta atragatoare candidatului si sa fiti pregatit sa raspundeti la o intrebare pe care el si-o poate pune: “De ce as accepta aceasta slujba?”
Articole conexe
Cum sa economisesti bani pentru un avans la credit: 3 sfaturi utile
de Idei de afaceriApple: Majorare de preturi in magazinele de aplicatii App Store
de Bianca TilaSe schimba legea: Autorizatiile de constructii si Certificatul de urbanism se vor elibera...aproape pe loc
de Ana GhiarasimAnaliza. Magazinele de imbracaminte vor avea probleme de sarbatori
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit