Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Castigarea unor clienti noi sau intarirea relatiei cu cei vechi?

de Silvia Bucsan 28 Nov. 2014 3706
4.3 din 5 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

A vinde mai multe produse catre clienti deja existenti... De ce o asemenea strategie? Studiile arata ca incercarea de a cuceri un client nou costa de cel putin cinci ori mai mult decat pastrarea unuia deja existent sau reactivarea unuia vechi. ai, totuai, multe companii cheltuiesc adevarate averi pentru contactarea de potentiali noi clienti, concentrandu-ai intreaga energie pentru realizarea unei prime tranzactii cu aceatia.

Metodele prin care se incearca atragerea de noi consumatori implica publicitate, reduceri de preturi, oferte promotionale etc. Aceste lucruri sunt costisitoare ai, pe deasupra, nu prezinta nici un fel de siguranta ca vreunul dintre cei care au beneficiat de ele va continua sa faca afaceri cu firma respectiva atunci cand campania de publicitate se va fi terminat.

Dar, pe de alta parte, pastrarea unei legaturi stranse ai permanente cu consumatorii satisfacuti ai transformarea lor in clienti fideli comporta costuri relativ mici ai are rezultate notabile. Pentru aceasta, o firma trebuie sa se asigure ca un client care a cumparat unul dintre produsele oferite este complet multumit de alegerea facuta ai va cumpara in continuare numai produsele firmei respective.

Pentru a atinge acest obiectiv nu este necesara decat respectarea catorva principii simple:

1. Acordati atentie detaliilor personale
Notati-va numele clientilor ai orice eventualii detalii personale pe care le aflati despre ei. De exemplu, daca o doamna a cumparat de la cofetaria dvs. un tort pentru aniversarea sotului, aveti grija ca anul urmator sa va aduceti aminte ai sa o intrebati daca nu doreate din nou unul de acelaai fel. Acest lucru se poate realiza cu uaurinta daca alcatuiti pentru fiecare client in parte cate o fiaa personala pe care notati orice detaliu pe care il aflati.

In aceasta fisa se poate trece ai modul special in care fiecare client doreate sa fie servit. Pentru ca fiecare consumator in parte are pretentii speciale pe care nu doreate sa le explice de fiecare data cand apeleaza la serviciile unei firme. Este mult mai putin obositor ca atunci cand intra intr-o frizerie sau un restaurant sa spuna : “Ca de obicei”. ai atat.

2. Tineti permanent legatura cu clientii
Anuntati clientii de orice eveniment important (un nou produs lansat, o reducere de preturi etc.) Un telefon sau o scrisoare cu mesajul “Ne-am gandit ca v-ar putea interesa” are un impact mai mare decat pagini intregi de reclama in presa ai, pe deasupra, implica ai cheltuieli mai reduse.

3. Incercati sa recaatigati clientii pierduti
Daca aveti posibilitatea, incercati sa contactati clientii care nu v-au mai calcat de multa vreme pragul. Aflati, cu tact, daca au apelat intre timp la o firma concurenta ai care sunt motivele pentru care au facut acest lucru. Fiti pregatiti cu o oferta care sa nu poata fi refuzata.
                                                                                                                         
4. Acordati premii de fidelitate
Loialitatea unui client se cere a fi rasplatita. Chiar daca mijloacele financiare de care dispuneti nu va permit acordarea unor premii substantiale, o legitimatie de client fidel sau un mic cadou (o floare, un pix inscriptionat cu numele firmei etc.) sau o simpla felicitare vor fi suficiente pentru a-l impresiona.
   
Si nu uitati niciodata acele cateva cuvinte care, in mod surprinzator sunt adesea trecute cu vederea: “Va multumim ca ati cumparat de la noi.”



Tags: clienticlienti noivanzaripromovaremarketingatragerea clientilorfidelizare clienti

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.3 din 5 - 5 voturi.

Articole conexe

Cum comunici cu clientii tai? Cum ii atragi?

30 Mar 2016
Ca sa reusesti aceste lucruri trebuie doar sa asculti cu atentie si sa inveti ... de la oamenii potriviti. Iata cateva sfaturi care te ajuta sa...

Nemultumiri din partea clientilor? Nu exagera si nu lua lucrurile personal

de Marinache Horia Cristian
31 Aug 2015
Atunci cand primesti plangeri in vazul tuturor, este usor sa cazi in plasa emotiilor si sa folosesti un limbaj agresiv. Mai rau este atunci cand...

In afaceri - dorinta, schimbare, vanzari ridicate

de Anca Georgescu
30 Apr 2015
De prea multe ori incercam sa intuim ce vor clientii nostri, dupa care incercam sa le oferim acel lucru. Dar ceea ce au ei nevoie nu este neaparat...

La promovarea afacerii nu-i oferi clientului cadouri promotionale. Ofera-le ....

de Silviu Marian Banila
21 Apr 2015
1. .....copiilor, sotiei sau bunicilor sai! Un producator de haine barbatesti a lansat o reclama chiar inaintea Zilei Tatalui. Aceasta infatisa un...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]