Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Castigarea unor clienti noi sau intarirea relatiei cu cei vechi?
A vinde mai multe produse catre clienti deja existenti... De ce o asemenea strategie? Studiile arata ca incercarea de a cuceri un client nou costa de cel putin cinci ori mai mult decat pastrarea unuia deja existent sau reactivarea unuia vechi. ai, totuai, multe companii cheltuiesc adevarate averi pentru contactarea de potentiali noi clienti, concentrandu-ai intreaga energie pentru realizarea unei prime tranzactii cu aceatia.
Metodele prin care se incearca atragerea de noi consumatori implica publicitate, reduceri de preturi, oferte promotionale etc. Aceste lucruri sunt costisitoare ai, pe deasupra, nu prezinta nici un fel de siguranta ca vreunul dintre cei care au beneficiat de ele va continua sa faca afaceri cu firma respectiva atunci cand campania de publicitate se va fi terminat.Ghid practic Realizarea de sapun natural
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Dar, pe de alta parte, pastrarea unei legaturi stranse ai permanente cu consumatorii satisfacuti ai transformarea lor in clienti fideli comporta costuri relativ mici ai are rezultate notabile. Pentru aceasta, o firma trebuie sa se asigure ca un client care a cumparat unul dintre produsele oferite este complet multumit de alegerea facuta ai va cumpara in continuare numai produsele firmei respective.
Pentru a atinge acest obiectiv nu este necesara decat respectarea catorva principii simple:
1. Acordati atentie detaliilor personale
Notati-va numele clientilor ai orice eventualii detalii personale pe care le aflati despre ei. De exemplu, daca o doamna a cumparat de la cofetaria dvs. un tort pentru aniversarea sotului, aveti grija ca anul urmator sa va aduceti aminte ai sa o intrebati daca nu doreate din nou unul de acelaai fel. Acest lucru se poate realiza cu uaurinta daca alcatuiti pentru fiecare client in parte cate o fiaa personala pe care notati orice detaliu pe care il aflati.
In aceasta fisa se poate trece ai modul special in care fiecare client doreate sa fie servit. Pentru ca fiecare consumator in parte are pretentii speciale pe care nu doreate sa le explice de fiecare data cand apeleaza la serviciile unei firme. Este mult mai putin obositor ca atunci cand intra intr-o frizerie sau un restaurant sa spuna : “Ca de obicei”. ai atat.
2. Tineti permanent legatura cu clientii
Anuntati clientii de orice eveniment important (un nou produs lansat, o reducere de preturi etc.) Un telefon sau o scrisoare cu mesajul “Ne-am gandit ca v-ar putea interesa” are un impact mai mare decat pagini intregi de reclama in presa ai, pe deasupra, implica ai cheltuieli mai reduse.
3. Incercati sa recaatigati clientii pierduti
Daca aveti posibilitatea, incercati sa contactati clientii care nu v-au mai calcat de multa vreme pragul. Aflati, cu tact, daca au apelat intre timp la o firma concurenta ai care sunt motivele pentru care au facut acest lucru. Fiti pregatiti cu o oferta care sa nu poata fi refuzata.
4. Acordati premii de fidelitate
Loialitatea unui client se cere a fi rasplatita. Chiar daca mijloacele financiare de care dispuneti nu va permit acordarea unor premii substantiale, o legitimatie de client fidel sau un mic cadou (o floare, un pix inscriptionat cu numele firmei etc.) sau o simpla felicitare vor fi suficiente pentru a-l impresiona.
Si nu uitati niciodata acele cateva cuvinte care, in mod surprinzator sunt adesea trecute cu vederea: “Va multumim ca ati cumparat de la noi.”
Articole conexe
Cum comunici cu clientii tai? Cum ii atragi?
Nemultumiri din partea clientilor? Nu exagera si nu lua lucrurile personal
de Marinache Horia CristianIn afaceri - dorinta, schimbare, vanzari ridicate
de Anca GeorgescuLa promovarea afacerii nu-i oferi clientului cadouri promotionale. Ofera-le ....
de Silviu Marian BanilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit