Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cat de stresati sunt angajatii dvs.?

de Anca Georgescu 06 Sep. 2007 2740
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Grija pentru starea psihica a angajatilor poate parea, la prima vedere, lipsita de importanta. Dar nu este asa. Nivelul de stres al salariatilor este direct proportional cu gradul de nervozitate in firma si cu numarul conflictelor dintre angajati si invers proportional cu eficienta muncii. Nu exageram cu nimic daca spunem ca stresul se reflecta foarte clar in bilantul contabil al firmei.

Este indeobste acceptat faptul ca, de multe ori, un intreprinzator munceste mai eficient atunci cand se afla sub tensiune. Cu cat este mai mare presiunea care apasa pe umerii lui, cu atat mai hotarat lupta pentru rezolvarea problemelor. Dar angajatii nu sunt intreprinzatori. Ei nu beneficiaza de aceeasi motivatie care il stimuleaza pe proprietarul unei firme.

Este perfect normal ca, in conditiile unei concurente acerbe, pentru a depasi o perioada dificila, salariatii vor trebui uneori sa lucreze mai intens, pana aproape de limita capacitatilor lor. Acest lucru nu poate fi evitat.

Dar atunci cand, intr-o firma, stresul devine parte din cotidian, se ajunge in situatia de a pierde angajati loiali si de calitate. Aceia dintre ei care nu se vor grabi sa se indrepte catre firmele concurente, vor munci cu mai putina tragere de inima, iar rezultatele lor vor fi slabe. Este suficienta o privire aruncata asupra bilantului contabil pentru a observa ca, atunci cand stresul scapa de sub control, atat creativitatea, cat si productivitatea au de suferit.

Deci, ce se poate face pentru imbunatatirea starii de spirit a angajatilor? In primul rand trebuie cunoscuti care sunt factorii de stres.

Pentru inceput, factorii ce provoaca tensiune se vor imparti in doua categorii:

1. factori care pot fi controlati

2. factori care nu pot fi controlati.

Un exemplu de factor din ceea de-a doua categorie este concurenta. In ciuda celor mai bune intentii ale unui patron, el nu poate interveni in modul in care actioneaza firmele concurente.

In schimb, poate lua imediat masuri daca observa ca angajatii sai sunt stresati din cauza ca nu stiu exact care sunt sarcinile si responsabilitatile care le revin. Aceasta incertitudine, alaturi de lipsa informatiilor si resurselor de care angajatii au nevoie pentru a-si duce sarcinile la indeplinire, constituie doua motive majore de stres.

Ce poate face patronul?

Primul obiectiv ce trebuie atins pentru combaterea stresului la locul de munca este depistarea problemelor de care se lovesc in mod obisnuit angajatii firmei. Pentru a usura sarcina patronului, li se poate cere chiar salariatilor sa indice care sunt motivele de iritare cele mai frecvente. In mod sigur, cele mai multe dintre acestea nu vor putea fi rezolvate, dar exista totusi sansa ca macar o parte din tensiunea care apasa umerii lor sa fie eliminata.

O alta cale de reducere a nivelului de stres este aceea de a da salariatilor mai mult "spatiu vital". In special in cazul firmelor mici, angajatul traieste uneori cu impresia ca patronul se uita tot timpul la el "peste umar" si il supune unui control permanent. Libertatea de a-si amenaja locul de munca asa cum doreste sau acordarea unei puteri sporite de decizie sunt primi pasi catre rezolvarea acestei probleme.

Apoi, este usor sa incarci un angajat cu prea multe sarcini, in special cand e vorba de un angajat de inalta performanta. Dar, in cele din urma, stresul va castiga teren si productivitatea lui va avea de suferit. Salariatul trebuie sa isi poata stabili singur limita pana la care poate fi solicitat si el trebuie incurajat sa comunice superiorilor daca sarcinile care i-au fost atribuite sunt prea multe sau prea grele.

Evitand lucrul peste program, salariatii vor avea timpul necesar atat pentru rezolvarea problemelor din afara serviciului, cat si pentru refacerea fortelor. Este unanim acceptat faptul ca un angajat cu o viata personala implinita poate suporta mai usor tensiunea de la birou.

Desigur, exista perioade, cum ar fi cele de criza sau atunci cand apar urgente, cand singura solutie ramane prelungirea lucrului si dupa orele de program. Dar si efectul acestor perioade poate fi diminuat prin acordarea unor zile libere suplimentare.

Un alt pas pentru imbunatatirea starii de spirit a salariatilor este acela de a le prezenta obiectivele concrete ale firmei si de a-i implica in atingerea lor. Atunci cand oamenii inteleg ce incearca sa realizeze conducerea companiei, precum si faptul ca pentru atingerea acestui scop este necesara o mobilizare totala a intregului personal, ei se pot adapta unei stari de stres mai intens, pentru o perioada mai lunga de timp. Simtindu-se "in misiune", capacitatea lor de a face fata tensiunii creste simtitor, cu conditia ca patronul sa reuseasca sa le impartaseasca angajatilor din entuziasmul sau.

In fine, chiar si simplul fapt ca existenta stresului in randul personalului firmei este recunoscuta reprezinta un pas inainte pentru combaterea acestei maladii.



Tags: contabilloc de muncastres

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Sondaj: 50% din angajatii romani considera ca 2019 a fost un an stresant

de Florin Amariei
10 Dec 2019
Conform rezultatelor unui nou sondaj, 50% din angajatii romani spun ca 2019 a fost un an stresant si mult mai obositor. Jumatate dintre angajatii...

Ce vor tinerii care se afla in cautarea unui loc de munca in 2019

de Florin Amariei
26 Iun 2019
Ne-am tot pus pana acum problema infiintari unei afaceri si am dezbatut multe aspecte legate de antreprenoriat. Ce isi doresc, insa, tinerii de la...

Ai o afacere care functioneaza ca o masina sau ai un simplu loc de munca?

de Cosmin Enescu
10 Oct 2014
Cum functioneaza afacerea ta? Esti multumit de rezultate sau esti framantat de ganduri ce releva adevaruri existentiale demne de noptile de insomnie...

3 pasi care te ajuta sa creezi un loc de munca inspirational

de Alexandra Popescu
10 Iul 2014
Mediul locului de munca este important pentru angajati, iar daca acesta este lipsit de viata si mohorat si nu duce catre inspiratie, atunci este o...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]