Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce pot face managerii pentru a trata conflictele din firma?

de Teo Manole 06 Feb. 2015 2714
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Doua sunt lucrurile pe care trebuie sa le urmariti pe tema legata de conflicte: acceptati ca sunteti in conflict (clarificati situatia) si invatati cum sa administrati conflictele, nu fugiti de ele, veti avea parte permanent de ele.

Primul pas in solutionarea starilor conflictuale din organizatie este constientizarea acestora. Iata cateva intrebari care va pot ajuta sa identificati conflictele in companie:

- Aveti un grad de retentie al angajatilor acceptabil?
- Angajatii sunt atat de productivi pe cat v-ati dori sau isi neglijeaza sarcinile?
- Calitatea activitatilor este cea dorita?
- Clientii sunt nemultumiti sau fac reclamatii?
- Cate absente au avut angajatii vostri in ultimul an?
- Cat timp petrec acestia la tigara sau in pauza?
- Cat va costa zilnic pierderea informatiilor sau comunicarea deficienta intre departamente?
- Cat timp petreceti zilnic pentru a rezolva neintelegeri si lipsa comunicarii?

Cate oportunitati ati pierdut din cauza lipsei de reactie a oamenilor din firma dumneavoastra?

Managerii au la dispozitie mai multe instrumente prin care pot aborda situatiile conflictuale din organizatii. Iata 2 dintre acestea:

1. Confruntarea
Confruntarea persoanelor implicate in conflict este importanta atunci cand problema este vitala pentru firma si atunci cand este nevoie de o decizie imediata. In tratarea conflictului, fiecare persoana implicata trebuie sa aiba ocazia sa isi expuna punctul de vedere fara a fi intrerupta.

De mare ajutor in aceasta situatie este un mediator, care poate fi o persoana din organizatie sau din afara ei, care nu tine partea niciunei persoane implicate in conflict. O confruntare prezinta inconveniente, cu atat mai mult cu cat ea se realizeaza pe fondul tensiunilor.

2. Colaborarea
Colaborarea implica sa lucrati impreuna pentru a gasi o solutie care poate satisface preocuparile ambelor parti. Colaborarea poate fi interpretata ca o analiza profunda a cauzelor neintelegerii aparute, dar si ca o ocazie de a invata din aspectele descoperite, prin demonstrarea dorintei de rezolvare a problemei si cautarea unor solutii integratoare.

Persoanele implicate trebuie sa identifice posibilitatile prin care toti pot castiga, prin eliminarea elementului generator de conflict si sa gaseasca solutii creative pentru rezolvarea problemei survenite. Colaborarea implica acceptarea de la inceput a ideii ca partenerul
este atat subiectul, cat si actorul procesului de negociere.

Un lucru este sigur in astfel de cazuri: atunci cand fiecare se simte liber nu este nevoie de lupta pentru afirmare; fiecare participa la cautarea unui acord comun. O negociere constructiva se instaleaza pe fondul schimbarilor si a intereselor care se ajusteaza pana la un anumit grad de intelegere a problemelor.

Colaborarea se obtine prin demonstrarea dorintei de rezolvare, prin confruntarea punctelor de vedere diferite si impartasirea ideilor celeilalte parti. Prin cautarea unor solutii prin care toti pot castiga, problemele si conflictele pot fi stimulative.



Tags: managericonflicteconflicte in firma

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

3 metode de imbunatatire a performantei manageriale

de Idei de afaceri
13 Mai 2024
Intr-un mediu de business atat de competitiv, perfomanta manageriala poate face diferenta dintre un business de succes si unul mediocru. Totusi,...

Managerii estimeaza o crestere in urmatorele trei luni in constructii

de Bianca Tila
28 Iun 2023
Managerii romani estimeaza o crestere a preturilor in constructii si comertul cu amanuntul pentru urmatorele trei luni, potrivit datelor publicate de...

INS: Managerii romani preconizeaza o activitate stabila in unele sectoare

de Bianca Tila
28 Feb 2023
Managerii din Romania estimeaza o relativa stabilitate a activitatilor din constructii, in comertul cu amanuntul si in servicii. In acest ultim...

Estimarile managerilor: O crestere accentuata se va inregistra in comertul cu amanuntul

de Bianca Tila
28 Nov 2022
Managerii estimeaza o crestere a activitatii si a preturilor in comertul cu amanuntul. De asemenea, se va instala si o relativa stabilitate a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]