Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce tip de feedback oferiti angajatilor si cat de important este acesta?

de Maria Nicutar 06 Iun. 2011 5916
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Nu conteaza ce talie are afacerea dvs sau cat de complexa este, daca aveti angajati trebuie sa stapaniti arta de a le oferi feedback-ul potrivit. Acesta este important deoarece da personalului ocazia de a-si constientiza greselile si modalitatile prin care isi pot imbunatati calitatea serviciilor oferite.

Iata principalele tipuri de feedback si impactul lor asupra personalului:

1.    Feedback pozitiv.
In aceasta categorie includem:laudele, exprimarea admiratiei si interesului fata de angajati, multumirile pentru eforturile pe care le depun in activitatea lor samd. De asemenea, prezentarea progreselor lunare a membrilor personalului si a intregii afaceri au un rol extrem de important si pot fi incluse in aceasta categorie.

Impact: Angajatii se simt valorosi si apreciati. Antreprenorii care ofera feedback pozitiv antreneaza entuziasmul si loialitatea angajatilor. De cele mai multe ori, performantele si eficienta cu care acestia isi efectueaza munca se imbunatatesc vizibil iar pentru antreprenor sau manager reprezinta investii fara cost si cu efect formidabil pentru afacere.

2.    Feedback negativ – jigniri, acuzatii aduse fara a explica angajatului cum s-a gresit si cum ar fi trebuit sa se procedeze, samd.
Aici discutam despre o greseala majora a managerilor in interactiunea cu subordonatii sai.

Critica negativa nu aduce nici un plus afacerii sau angajatilor. O critica constructiva, in schimb, detine sanse uriase de schimbare in bine, de cizelare a abilitatilor si a modului de interactiune dintre angajati si clienti.

Impact: Angajatul nu se va concentra pe repararea greselilor, ci va ramane blocat intr-o stare de neincredere in propriile puteri. Majoritatea feedback-urilor negative duc la demisii.

In aceeasi categorie cu feedback-ul pozitiv se poate include si critica constructiva. Adoptarea cuvintelor si tonalitatii potrivite reprezinta o buna modalitate de a arata angajatului unde s-a gresit si cum s-ar fi putut evita problema.

Sa spunem ca un membru al personalului a avut o interactiune defectuoasa cu un client. Ca manager trebuie sa identificati in mod clar punctele in care s-au comis greselile si sa le prezentati angajatului sub forma:”Ai parut ca tratezi plangerea clientului cu superficialitate si de aceea a luat problema atata amploare. Pe viitor ai putea sa eviti asemenea situatii daca ...” Aceasta conversatie are rolul de a imbunatati calitatea serviciilor oferite de angajat, fara a-l leza in nici un fel. Este singura situatie de castig pentru toate partile:afacere, angajat si clienti.

Lipsa feedback-ului este, poate, cel mai dezastruos mod de a interactiona cu angajatii dvs. Nu sustineti comunicarea la locul de munca, dezvoltarea profesionala a angajatilor si nici prosperitatea afacerii dvs. Neoferind coordonate in functie de care sa se poata conduce activitatile in cadrul firmei, nu faceti altceva decat sa creati o atmosfera de instabilitate si nesiguranta  pentru angajati si pentru afacere.




Tags: feedbackfeedback pozitivantreprenormanager

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

3 metode de imbunatatire a performantei manageriale

de Idei de afaceri
13 Mai 2024
Intr-un mediu de business atat de competitiv, perfomanta manageriala poate face diferenta dintre un business de succes si unul mediocru. Totusi,...

Cum sa-ti organizezi timpul eficient ca antreprenor

de Idei de afaceri
22 Dec 2023
In universul antreprenorial si nu numai, fiecare clipa conteaza, iar modul in care iti organizezi timpul poate fi esential pentru traseul afacerii...

Managerii estimeaza o crestere in urmatorele trei luni in constructii

de Bianca Tila
28 Iun 2023
Managerii romani estimeaza o crestere a preturilor in constructii si comertul cu amanuntul pentru urmatorele trei luni, potrivit datelor publicate de...

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]