Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce trebuie sa faci atunci cand clientii cer ceva ce nu poti oferi

de Alexandra Popescu 07 Aug. 2014 2444
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Fiecare proprietar de afaceri a auzit zicala "clientul are intotdeauna dreptate". Aceasta este adevarata atat timp cat clientii stiu ce vor, insa nu inseamna ca intotdeauna vei fi capabil sa le oferi ceea ce isi doresc.

 
De exemplu, daca un client intra intr-un McDonald`s si cere o tunsoare, asta nu inseamna ca i se si ofera. Poate ca exemplul nu este exact cel potrivit, insa iti poti face o idee privind aceasta situatie.
 
Clientii pot crede ca le oferi un serviciu cand nu o faci. Atunci cand ei intreaba despre tunsori in loc de hamburgeri, trebuie sa te acomodezi sa spui "nu" unei cereri pe care nu o poti executa. Asta este, de fapt, prima greseala pe care majoritatea antreprenorilor la inceput de drum o fac: accepta orice. Daca incerci sa te acomodezi cu fiecare cerinta a unui consumator, atunci risti ca afacerea ta sa nu aiba o identitate clara. Ceea ce este rau atat pentru tine, cat si pentru clienti. 
 
In continuare sunt prezentate 2 situatii in care trebuie sa spui "nu":
 
1. Spunand "nu" poate fi exact miscarea potrivita
 
Cand consumatorii intreaba despre ceva ce compania ta nu ofera. Daca nu oferi acel lucru, inseamna ca furnizarea acelui produs ori nu are sens pentru compania ta, ori nu este in zona de expertiza a firmei. Acestea sunt motive bune pentru a spune "nu".
 
Cand consumatorul intreaba despre ceva ce nu este esential. O anumita aplicatie sau o caracteristica a unui produs pot fi importante pentru ei, dar tu trebuie sa decizi daca alegi sa o oferi este bine pentru compania ta.
 
Cand clientii doresc sa plateasca intr-un mod diferit. Nu micsora pretul pentru clientii tai. In cazul in care acestia ridica constant problema preturilor, fa o cercetare de piata si afla daca reducerea acestora va functiona.
 
Adevarate motive pentru a spune "nu". Daca ai anumiti clienti care te imping in mod persistent sa faci un pas mare intr-o anumita directie, vei avea nevoie sa ii elimini. Dar trebuie sa iti pui cateva intrebari:
- Vor un produs mai bun decat ceea ce ai?
- Exista si alti clienti asemenea lor?
Daca raspunsul este pozitiv, atunci ar trebui sa aduci o schimbare produsului tau.
Insa iti poti pierde concentrarea in unele cazuri, iar acest lucru inseamna si pierderea clientilor. Pierderea concentrarii este si o problema de branding a companiei, iar echipa poate deveni confuza. Sa spui "da" fiecarui client inseamna o schimbare de directie care le face munca mai grea angajatilor tai. Nu este usor sa refuzi un client, insa este mai bine sa pierzi unul decat sa abandonezi afacerea ta. Ai nevoie sa spui "nu" corect.
 
2. Spune "nu" corect
Analizeaza cererea clientului. Arata-i ca intelegi ceea ce iti cere si de ce. Prin acest gest ii arati ca iti pasa. 
Spune-i clientului de ce acel lucru nu ar trebui sa fie o prioritate de top pentru el sau de ce nu este o prioritate de top pentru tine – explica-i ce este o prioritate de top. Acea persoana va fi de acord cu decizia ta si iti va respecta compania pentru onestitate. Spune-i, de asemenea, ca ii vei analiza cererea. Astfel il vei mentine atent in cazul in care compania ta va dori vreodata sa ofere ceea ce a solicitat. 
 
Recomanda-i clientului alt furnizor. Aceasta metoda te va ajuta sa insufli incredere si sa mentii o relatie pozitiva cu clientii dupa ce le-ai spus "nu". In cazul in care acea cerere este importanta pentru el, ii oferi sansa sa primeasca ce si-a dorit.
 
Sursa: entrepreneur.com
 


Tags: afaceriantreprenoriclientibrandingsfaturi antreprenoristart-upmanagement

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

Sfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca

de Idei de afaceri
09 Feb 2024
Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere...

Evolutie antreprenoriala. De la o afacere mica la brand

de Idei de afaceri
30 Apr 2024
Din punctul unora de vedere, branding-ul este etapa finala pentru o afacere, apogeul, daca doriti. In momentul in care vorbim de brand, vorbim de...

Documentele din spatele... ideilor de afaceri trebuie atent pastrate intr-un dulap metalic!

de Idei de afaceri
14 Iun 2022
Organizeaza-ti spatiul mai eficient, folosind un dulap metalic! Alege, dintr-o gama bogata de produse, modele pentru organizarea sau arhivarea...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]