de Ideideafaceri.ro
03 Mar. 2020
2887
Companiile inteleg ca recrutarea angajatilor ideali este unul dintre principalele lucruri care trebuie realizat ca la carte pentru a se putea obtine un rezultat de succes. Ce vor, insa, acesti oameni?
Angajatii tineri cauta tot mai des flexibilitate la locul de munca. Vor programe de lucru de acasa, evenimente interne, cursuri, tembuilding-uri si o varietate de beneficii, spun specialistii in resurse umane. Liderii cauta sa aduca in mijlocul companiilor toate avantajele care sa creeze un mediu confortabil si productiv pentru angajati. Intr-o organizatie moderna se pune pret si pe comunicare intre etajele decizionale si executive. Tinerii cauta tot mai des feedbackul, spun recrutorii. Diferentele intre generatii se simt, poate mai proeminent decat in urma cu cativa ani, insa avantajul unei culturi organizationale cu viziune sta in comunicarea stransa dintre manageri si angajati.
Cultura organizationala este definita ca fiind un mix de convingeri, ipoteze, valori si modalitati de interactiune care contribuie la mediul unic social si psihologic al unei organizatii. Rolul unui lider este sa ofere o viziune si o strategie menita sa produca rezultate, iar managerul sa le obtina. Pentru a produce rezultate, organizatia trebuie sa atinga o serie de obiective interne precum productivitate, inovatie, Pentru a realiza toate acestea, orice organizatie are nevoie de un model de organizare.
”Colegii mei vor foarte multa flexibilitate din partea angajatorului, programe de work from home. (…) Incercam sa-i scoatem din mediul organizational, sa le facem un mediu, in cadrul companiei, cat mai placut si asta pornind de la cum sunt amenajate birourile, cum sunt managerii, cum discuta cu ei, cum sunt evaluati. Vor multe beneficii, dar nu este o chestiune care individualizeaza compania Alliance Healthcare in mod particular.”, spune directorul HR al Alliance Healthcare, Carmen Zota.
Cultura organizationala moderna si eficienta se bazeaza astazi pe o serie de principii. In cadrul Alliance Healthcare Romania, membra Walgreens Boots Alliance, lider mondial in industria farmaceutica si de frumusete, exista o nevoie a angajatilor de a comunica cat mai mult cu managerii. Oamenii doresc pe langa comunicaresa primeasca feedback-uri si aprecieri, sa fie laudati si chiar sa sarbatoreasca succesul realizat. In contextual zilei de astazi, organizatia poate exploata potentialul creativ al angajatilor lor doar daca isi formeaza o rutinain a-i asculta.
Comunicarea este un punct important si din perspectiva ”amestecului” oamenilor de diferite generatii. Diferente intre generatii se simt in orice perioada, fie ea mai traditionalista, fie a vitezei, tehnologiei si inovatiei. In organizatii moderne si cu viziune, asa cum este Alliance Healthcare, diferentele sunt ”puse pe masa” si se discuta despre ele.
”Daca in trecut diferenta era asimilata de catre un angajat ca o frustrare, despre care nu vorbea, ca managerul poate are niste instrumente sau o abordare invechita si el are alte asteptari, acum vorbeste si rezolva problemele pe care le identifica sau le simte”, spune director HR, Carmen Zota intr-un interviu BT Video.
Tags: angajatifirmelucreze