Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ciclul de viata al produsului/ serviciului

de Ideideafaceri.ro 27 Mai. 2012 7086
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Oricare ar fi oferta firmei, aceasta are un ciclu de viata reprezentat ca variatie a volumului vanzarilor intr-o perioada de timp. Ciclul de viata reprezinta un aspect extrem de important si caruia trebuie sa ii acordam atentie indiferent de natura produsului sau serviciului in cauza.

In ciclul de viata al produsului se identifica 5 etape:
1. Planificare:

- acum se genereaza ideile de noi produse si servicii
- analiza fezabilitatii: tehnica de productie, compatibilitatea cu tehnologiile de productie;
- se elaboreaza proiectul, se experimenteaza prototipul;
- se finalizeaza proiectul produsului.

2. Introducere produs:
- incepe vanzarea produsului;
- costurile de reclama si promovare suntmari;
- profitul apare si este redus;

3. Crestere:
- penetrarea pietei se produce rapid si volumul vanzarilor creste;
- profitul creste ferm;
- cresterea cererii clientilor este exploatata prin strategii de focalizare, diferentiere si prin expansiunea pe noi piete.

4.Maturitate:
- produsul a atins cerereamaxima;
- cererea de produs incepe sa scada treptat datorita saturatiei pietei cu produsul respectiv;
- profitul scade sau se stabilizeaza.

5. Declin:
- vanzarile scad, marca produsului nu mai are valoarea initiala;
- clientii si-au schimbat optiunile;
- piata este saturata, iar profitul tinde spre zero.

Identificarea pozitiei in care se afla la un moment dat fiecare dintre produsele sale pe graficul ciclului de viata permite firmei:
- sa previzioneze vanzarile viitoare;
- sa abordeze din timp strategii de dezvoltare si lansare de noi produse;
- sa renunte la produsele neprofitabile, aflate in declin.

Principalul avantaj al analizei ciclului de viata al produselor este acela de a forta firma sa recunoasca evolutia in timp a produselor sale pe piata.


Tags: ciclul de viata al produsuluiciclu viata produsviata produsuluiciclul de viata produse

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]