Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum a aratat angajatul roman care a lucrat in regim de telemunca in pandemie

de Florin Amariei 15 Iun. 2020 3198
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cine a lucrat in regim de telemunca din cauza pandemiei? Un nou studiu releva detaliile despre cum a aratat angajatul roman care a putut lucra de acasa in perioada in care marea majoritate a afacerilor si a institutiilor a fost inchisa.

Mai bine de jumatate (58%) dintre angajatii din domeniul serviciilor au lucrat de acasa in perioada crizei epidemiologice, potrivit unui sondaj realizat de Ipsos Romania in parteneriat cu BestJobs si cu alte platforme de recrutare online din Romania.
 
Cei mai multi dintre angajatii care au lucrat remote au, in general, pana in 45 de ani, au studii superioare (57%), un nivel mediu de experienta de lucru in domeniu, de 2 pana la 5 ani (61%), si muncesc mai ales in Bucuresti (65%).
 
Jumatate dintre angajatii care lucreaza remote spun ca au reusit sa gaseasca solutii si sa se adapteze la noul regim de munca pe cont propriu, fie pentru ca aveau deja experienta lucrului la distanta dinainte de criza cauzata de pandemia cu noul tip de coronavirus, fie pentru ca s-au inspirat de pe internet. Alti 25% spun insa ca au fost fortati de imprejurari sa se descurce singuri, in lipsa unui sprijin din partea angajatorului. Cei mai multi dintre ei lucreaza in domenii asociate productiei (34%) si spun ca erau deja nemultumiti de locul actual de munca (39%), motiv pentru care isi cauta activ un nou job, fiind dispusi chiar sa schimbe domeniul (37%).
 
Provocarile privind indeplinirea sarcinilor de serviciu pe care le intampina angajatii care lucreaza remote difera in functie de varsta. Respondentii de pana in 34 de ani se plang mai ales de izolare sociala (47%), de dificultatile in a-si mentine programul de lucru obisnuit (42%) si de faptul ca sunt foarte usor distrasi de alte activitati (28%).
 
Lucrarea Telemunca sau munca si de acasa va aduce acum toate informatiile necesare intelegerii depline a fenomenului telemunca.
 
Aflati raspunsuri clare si concrete la intrebarile legate de implementarea eficienta a telemuncii:
  • Cum se poate implementa intern Legea nr. 81/2008 privind activitatea de telemunca?
  • Care sunt masurile/etapele pe care trebuie sa le parcurga compania?
  • Exista un model de act aditional care poate fi luat in calcul?
  • Cresc costurile angajatorului odata cu asigurarea conditiilor de telemunca?
  • Ce spune practica? Este posibila cresterea eficientei angajatilor care lucreaza in sistemul de telemunca?
 
Optimizati activitatea echipei dvs., in deplina cunostinta de cauza, folosind telemunca!

telemunca
 
Revenind la subiectul principal, salariatii cu varsta de peste 35 de ani spun ca au fost nevoiti sa invete noi deprinderi profesionale intr-un timp extrem de scurt (20%) in care au trebuit sa sa faca fata, in paralel, si responsabilitatilor familiale(23%).
 
Cand vine vorba de starea emotionala a angajatilor, cei mai multi dintre angajati spun ca sunt ingrijorati cu privire la viitorul lor (46%), optimisti totusi (40%), dar si tensionati (31%), potrivit sondajului. Femeile (50%) sunt mai ingrijorate decat barbatii (37%), care se declara mai optimisti (45%).
 
Jumatate dintre respondenti recunosc, insa, ca situatia actuala le creeaza emotii si sentimente contradictorii si amestecate. Tinerii de pana in 34 de ani, aflati in general la inceput de cariera, trec usor de la impulsivitate, iritare, plictiseala si tensiune la detasare, scepticism, ambitie si sentimentul ca se afla intr-o pozitie privilegiata comparativ cu altii. Angajatii cu experienta de munca, trecuti de 35 de ani, desi experimenteaza stari de tensiune, se declara cu precadere pragmatici, dar si privilegiati si toleranti.
 
Studiul Ipsos a fost desfasurat in perioada 11-17 mai 2020.
 


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: angajattelemuncapandemie

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

6 lucruri pentru bucataria de la locul de munca care sporesc bunastarea angajatilor

de Idei de afaceri
20 Feb 2024
Esti in cautare de noi modalitati de a stimula fericirea si productivitatea angajatilor tai? Pe masura ce organizatiile de toate marimile recunosc...

Cum sa atragi cei mai buni angajati pentru noua ta afacere

de Idei de afaceri
29 Apr 2024
Initierea unui business este un eveniment important in viata fiecarui antreprenor. Prima afacere poate fi comparata, cu usurinta, cu prima dragoste,...

Angajatii intra intr-o noua dinamica in 2022

de Florin Amariei
11 Ian 2022
Piata fortei de munca se va schimba radical in 2022, mai ales dupa ce angajatii vor realiza ca perioada de stagnare s-a incheiat si acum trebuie sa...

Sondaj. Principalele motive pentru care angajatii raman in firme

de Florin Amariei
20 Dec 2021
Un nou sondaj releva principalele motive pentru care angajatii raman in firme. Ar fi bine sa le avem in vedere! Primele trei criterii pe baza...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]