Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum faci rost de semnatura electronica obligatorie de anul acesta

de Ideideafaceri.ro 13 Ian. 2011 2429
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

De la inceputul anului 2011, toate contributiile sociale si impozitele datorate statului sunt platite printr-o declaratie unica transmisa si online. Pentru ca aceasta declaratie unica sa fie valabila, este nevoie de o semnatura electronica al carei pret de achizitie este de aproximativ 200 lei.

Achizitionarea acestui certificat electronic mai poate fi amanata pana la 1 iulie 2011 cand declaratia unica nu va mai putea fi depusa si pe suport de hartie, ci doar online. Semnatura electronica certifica autenticitatea persoanei care trimite documentul online si reprezinta echivalentul semnaturii olografe in varianta electronica.

Mai exact, semnatura electronica reprezinta un pachet de date de identificare a utilizatorului in momentul in care acesta transmite online declaratia unica sau alte documente importante in sistem electronic. Certificatele electronice sunt eliberate doar de catre firmele autorizate care pot fi gasite pe site-ul Agentiei de Administrare Fiscala (ANAF).

Pachetul pe care orice contribuabil va fi obligat sa il cumpere de la societatea furnizoare contine un certificat calificat, un dispozitiv securizat pentru crearea semnaturii, precum si o aplicatie software pentru semnarea electronica a oricarui tip de fisier. In afara de transmiterea declaratiei unice online, semnatura electronica mai poate fi folosita si pentru licitatii prin Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), precum si pentru accesarea altor servicii online oferite de institutiile statului. Semnatura se reinnoieste dupa un an in schimbul unei sume de aproximativ 100 lei.

Potrivit Ministerului Finantelor, obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate se vor declara utilizand Declaratia unica- formularul 112, incepand cu obligatiile determinate in baza veniturilor aferente lunii ianuarie 2011.



Tags: declaratia unicaonlineservicii onlinesemnatura electronica

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Platforma online atrage o investitie de 192.000 de euro

de Bianca Tila
07 Iul 2022
Platforma online, Glow2Go, atrage o investitie de 192.000 de euro. O parte din aceasta finantare vine din partea grupului de business angels din...

Vrei sa-ti deschizi un magazin online pentru afacerea ta?

de Idei de afaceri
26 Oct 2020
In ziua de azi, este important sa ai o prezenta online: nu doar pe retelele de socializare, dar si un website pentru afacerea ta. Dar realizarea...

Trenduri importante pentru afaceri online

de Florin Amariei
22 Aug 2018
Directorul digital al Facebook, Andrew Weld-Moore, impartaseste din experienta sa si arata care sunt trendurile pe care afacerile online ar trebui sa...

Anul 2018 este anul afacerilor online

de Florin Amariei
03 Aug 2018
In fiecare zi persoanele fizice din Europa cheltuie aproximativ 880 de milioane de dolari in comertul online, conform unui studiu HBU. Numarul...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]