Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum iti protejezi mica afacere in timpul unei crize mondiale

de Idei de afaceri 07 Mai. 2020 2554
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Printre categoriile puternic afectate de criza cauzata de pandemie se numara si firmele mici sau antreprenorii aflati la inceput de drum. Astfel de situatii sunt greu de prevazut si nu puteai sa te pregatesti temeinic din timp pentru o schimbare de asemenea proportii. Exista, totusi, modalitati pentru a-ti continua activitatea, dar va trebui sa te adaptezi vremurilor si recomandarilor autoritatilor. Iata cateva dintre felurile in care poti face acest lucru:

Fa un plan financiar pentru cateva luni

In functie de cheltuielile pe care le ai, discuta cu proprietarul spatiului in care iti desfasori activitatea, cu partenerii sau angajatii despre bugetul pe care il are firma pentru urmatoarele 3-4 luni. Proprietarul poate accepta sa intarzii o perioada cu plata chiriei, mai ales daca nu ai fonduri suficiente pentru a multumi pe toata lumea si pentru a-ti continua activitatea. De asemenea, daca ai colaborari cu alte companii mai mici sau cu persoane fizice autorizate, trebuie sa tii minte ca si acestia se afla in aceeasi situatie si sunt expusi unor riscuri similare. Asadar, pune-i pe primul loc la capitolul plati.

 

Discuta cu partenerul tau de viata sau cu familia si afla daca poti primi o mana de ajutor pe plan financiar si deschide un cont pentru finantele necesare pe timp de criza. Afla mai multe despre depozitul online care te ajuta sa pui deoparte fara a face drumuri inutile la banci in perioada izolarii sociale. Este important si sa fii la curent cu ajutoarele pe care le ofera statul companiilor, in perioada pandemiei de Covid-19 si sa profiti de acestea.

Fa schimbari acolo unde este posibil

Daca ai o firma care se ocupa cu vanzarea de bunuri sau contact direct cu clientii, trebuie sa te adaptezi noilor cerinte si sa te reprofilezi spre vanzarea si serviciile online. Acest lucru iti va permite sa eviti inchiderea firmei in aceasta perioada si sa continui sa ii platesti pe angajati, fara a fi necesara cererea de somaj tehnic. Astfel de masuri pot fi complicate daca nu ai lucrat in mediul online pana acum, dar exista companii care te pot ajuta la construirea unui website si toate detaliile tehnice de care depind plata online si accesarea produselor in stoc. Online-ul nu este necesar doar pe timp de criza sau pandemie, ci devine o realitate pentru multe companii din Romania care trebuie sa se adreseze si clientilor din generatiile noi sau celor care nu se pot deplasa oricand pentru achizitionarea de bunuri.

Ai grija de tine si de angajatii tai

Nicio schimbare nu va fi posibila daca tu si personalul tau va imbolnaviti sau sunteti obligati sa va autoizolati. Ia toate masurile de igiena recomandate de cadrele medicale si de profesionisti. Trebuie sa pui la dispozitia angajatilor o cantitate suficienta de sapun, produse de dezinfectare, masti si manusi. Contactul direct trebuie evitat pe cat posibil, chiar daca vor munci in continuare de la sediul firmei. De asemenea, este recomandat sa scurtezi programul de functionare si sa incerci sa eviti si contactul cu clientii. Daca natura afacerii tale nu iti permite sa operezi 100% online, ia masuri pentru a proteja personalul si clientii si instaleaza geamuri de protectie pentru angajatii care lucreaza la casa de marcat.

 

O companie mica poate fi lovita puternic de efectele unei crize, in special cand este vorba de una care afecteaza intreaga lume. Incearca, pe cat posibil, sa ramai flexibil si sa gasesti metode creative de a-ti continua activitatea, fara a uita de importanta sigurantei angajatilor.




Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: managementafacereangajatiplan financiar

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

6 lucruri pentru bucataria de la locul de munca care sporesc bunastarea angajatilor

de Idei de afaceri
20 Feb 2024
Esti in cautare de noi modalitati de a stimula fericirea si productivitatea angajatilor tai? Pe masura ce organizatiile de toate marimile recunosc...

Cum sa atragi cei mai buni angajati pentru noua ta afacere

de Idei de afaceri
12 Dec 2023
Initierea unui business este un eveniment important in viata fiecarui antreprenor. Prima afacere poate fi comparata, cu usurinta, cu prima dragoste,...

Evolutie antreprenoriala. De la o afacere mica la brand

de Idei de afaceri
07 Dec 2023
Din punctul unora de vedere, branding-ul este etapa finala pentru o afacere, apogeul, daca doriti. In momentul in care vorbim de brand, vorbim de...

Angajatii intra intr-o noua dinamica in 2022

de Florin Amariei
11 Ian 2022
Piata fortei de munca se va schimba radical in 2022, mai ales dupa ce angajatii vor realiza ca perioada de stagnare s-a incheiat si acum trebuie sa...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]