Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum poate inceputul afacerii sa-ti afecteze relatiile cu clientii

de Andrioae Ruxandra 25 Mai. 2014 2585
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Multe afaceri trec prin dificultati mai ales la inceput, dar relatiile cu clientii n-ar trebui sa fie afectate de stresul si de schimbarile care au loc in companie. Stabilirea unei baze de date a clientilor fideli si a unui brand solid, cu o reputatie puternica, ar trebui sa fie prioritizata, in special daca acei clienti sustin diferitele trepte de dezvoltare a afacerii.

 
O companie poate evita un numar de greseli prin a fi precauta, observand analitic si prin imbunatatirea sistemelor operationale.
 
Greselile de inceput pot deteriora relatiile cu clientii
 
1. Lipsa comunicarii
 
Lipsa comunicarii poate distruge relatiile cu clientii. Leadership-ul ar trebui sa fie clar in ceea ce priveste administrarea sarcinilor echipei si informarea acesteia cu acuratete asupra produselor si a serviciilor, astfel incat clientii sa fie informati corect si sa aiba incredere in brandul companiei. Informatiile inexacte pot duce la dobandirea unei experiente negative.
Pentru a combate probleme precum acestea, asigura-te ca ai cale deschisa catre social media. Adauga site-ului tau o pagina adresata clientilor care au nevoie de asistenta. Compania ta poate sa angajeze traineri si personal profesionist, care sa se ocupe de resurse umane, pentru a propune programe de training si activitati pentru angajati. 
 
2. Inregistrarile inexacte
 
Nu exista nimic mai jenant decat sa contactezi un client si sa descoperi ca firma ta are numarul gresit in dosarul clientului. Acest lucru poate intarzia desfasurarea afacerii in chip inacceptabil, ceea ce va avea un impact negativ asupra cailor de comunicare ale companiei.
 
Inregistrarile clientilor ar trebui sa includa informatii exacte si notite relevante, precum trecerea in revista a tendintelor, preferintele legate de produs si campanii de marketing.
Chiar daca ai impresia ca inregistrarile clientilor sunt exacte, fa-ti timp si verifica. Poti descoperi ca un client si-a schimbat recent adresa, o informatie esentiala daca vrei sa oferi un produs acelei persoane sau firme. Iti poti rezerva timp pentru a verifica telefonic, prin e-mail sau personal datele clientilor.
 
3. Lipsa planificarii
 
Un inceput de afacere nu isi poate adapta sansele si succesul daca firma nu isi evalueaza eforturile si rezultatele. Sistemul analitic poate furniza un cost inestimabil cu privire la site, personal si performanta productiei. Marketingul profesionist, managerii de proiect si echipele de team leaderi pot fi pregatiti pentru lansarea produselor, conventiilor industriei si alte evenimente folosind un software analitic.
 
4. Raspunsurile intarziate
 
Inceputurile afacerilor isi pot pierde incasarile daca nu isi implica personalul in satisfacerea nevoilor clientilor. Acestia din urma, daca gasesc tonul ocupat la telefon, vor trimite un mail automat sau vor inchide usa dezvoltandu-si afacerea in alta parte.
 
Daca firma ta se chinuie sa raspunda prompt la apelurile clientilor, considera faptul ca a angaja un birou de IT si un specialist in relatii clienti este o idee foarte buna. Atunci cand clientii trimit e-mail, suna sau au intrebari, fa tot posibilul si ofera-le resursele de care au nevoie.
 
5. Dezorganizarea
 
Odata ce un inceput castiga destul capital, este nevoie sa iti faci rost de un software care sa gestioneze contactele, canalele de dezvoltare si vanzarile inchise. Companiile care neglijeaza investirea in aceste solutii vor avea probleme internationale din momentul in care se vor simti depasite.
 
Microsoft Excel poate rezolva problema dezorganizarii. Altacale pentru companii pentru a evita dezordinea este sa isi creeze documente in computer, pe care sa le securizeze. Departamentele IT pot aduce alt nivel de securitate prin perfomarea mentinerii tehnologiei, schimband parole si rezolvand depanari.
 
Inceputurile unei afaceri se bazeaza pe "viul grai ", critici online si perceptia clientilor in vederea cresterii afacerii. Exista un risc pe care compania ta si-l asuma daca are deficiente de comunicare, dezorganizare sau planificare slaba.
 
Evita aceste situatii stresante investind in resursele personale si in tehnologiile care implinesc nevoile inceputurilor.
 
Sursa: smallbiztrends.com
 


Tags: afaceristart in afacericlientibaza de date

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

Sfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca

de Idei de afaceri
09 Feb 2024
Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere...

Documentele din spatele... ideilor de afaceri trebuie atent pastrate intr-un dulap metalic!

de Idei de afaceri
14 Iun 2022
Organizeaza-ti spatiul mai eficient, folosind un dulap metalic! Alege, dintr-o gama bogata de produse, modele pentru organizarea sau arhivarea...

Cifra de afaceri din comert a crescut cu 5% in primele patru luni

de Bianca Tila
03 Iun 2022
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut in primele patru luni din acest an cu 5%. Fata de perioada similara din 2021, a crescut...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]