de Andrioae Ruxandra
25 Mai. 2014
2585
Multe afaceri trec prin dificultati mai ales la inceput, dar relatiile cu clientii n-ar trebui sa fie afectate de stresul si de schimbarile care au loc in companie. Stabilirea unei baze de date a clientilor fideli si a unui brand solid, cu o reputatie puternica, ar trebui sa fie prioritizata, in special daca acei clienti sustin diferitele trepte de dezvoltare a afacerii.
O companie poate evita un numar de greseli prin a fi precauta, observand analitic si prin imbunatatirea sistemelor operationale.
Greselile de inceput pot deteriora relatiile cu clientii
1. Lipsa comunicarii
Lipsa comunicarii poate distruge relatiile cu clientii. Leadership-ul ar trebui sa fie clar in ceea ce priveste administrarea sarcinilor echipei si informarea acesteia cu acuratete asupra produselor si a serviciilor, astfel incat clientii sa fie informati corect si sa aiba incredere in brandul companiei. Informatiile inexacte pot duce la dobandirea unei experiente negative.
Pentru a combate probleme precum acestea, asigura-te ca ai cale deschisa catre social media. Adauga site-ului tau o pagina adresata clientilor care au nevoie de asistenta. Compania ta poate sa angajeze traineri si personal profesionist, care sa se ocupe de resurse umane, pentru a propune programe de training si activitati pentru angajati.
2. Inregistrarile inexacte
Nu exista nimic mai jenant decat sa contactezi un client si sa descoperi ca firma ta are numarul gresit in dosarul clientului. Acest lucru poate intarzia desfasurarea afacerii in chip inacceptabil, ceea ce va avea un impact negativ asupra cailor de comunicare ale companiei.
Inregistrarile clientilor ar trebui sa includa informatii exacte si notite relevante, precum trecerea in revista a tendintelor, preferintele legate de produs si campanii de marketing.
Chiar daca ai impresia ca inregistrarile clientilor sunt exacte, fa-ti timp si verifica. Poti descoperi ca un client si-a schimbat recent adresa, o informatie esentiala daca vrei sa oferi un produs acelei persoane sau firme. Iti poti rezerva timp pentru a verifica telefonic, prin e-mail sau personal datele clientilor.
3. Lipsa planificarii
Un inceput de afacere nu isi poate adapta sansele si succesul daca firma nu isi evalueaza eforturile si rezultatele. Sistemul analitic poate furniza un cost inestimabil cu privire la site, personal si performanta productiei. Marketingul profesionist, managerii de proiect si echipele de team leaderi pot fi pregatiti pentru lansarea produselor, conventiilor industriei si alte evenimente folosind un software analitic.
4. Raspunsurile intarziate
Inceputurile afacerilor isi pot pierde incasarile daca nu isi implica personalul in satisfacerea nevoilor clientilor. Acestia din urma, daca gasesc tonul ocupat la telefon, vor trimite un mail automat sau vor inchide usa dezvoltandu-si afacerea in alta parte.
Daca firma ta se chinuie sa raspunda prompt la apelurile clientilor, considera faptul ca a angaja un birou de IT si un specialist in relatii clienti este o idee foarte buna. Atunci cand clientii trimit e-mail, suna sau au intrebari, fa tot posibilul si ofera-le resursele de care au nevoie.
5. Dezorganizarea
Odata ce un inceput castiga destul capital, este nevoie sa iti faci rost de un software care sa gestioneze contactele, canalele de dezvoltare si vanzarile inchise. Companiile care neglijeaza investirea in aceste solutii vor avea probleme internationale din momentul in care se vor simti depasite.
Microsoft Excel poate rezolva problema dezorganizarii. Altacale pentru companii pentru a evita dezordinea este sa isi creeze documente in computer, pe care sa le securizeze. Departamentele IT pot aduce alt nivel de securitate prin perfomarea mentinerii tehnologiei, schimband parole si rezolvand depanari.
Inceputurile unei afaceri se bazeaza pe "viul grai ", critici online si perceptia clientilor in vederea cresterii afacerii. Exista un risc pe care compania ta si-l asuma daca are deficiente de comunicare, dezorganizare sau planificare slaba.
Evita aceste situatii stresante investind in resursele personale si in tehnologiile care implinesc nevoile inceputurilor.
Sursa: smallbiztrends.com
Tags: afaceristart in afacericlientibaza de date